Nors diskusijos apie tai, kad reikia įpūsti upei gyvybės vyksta seniai, daugiau kaip prieš 40 metų įrengtų Neries krantinių būklė taip ir liko itin prasta: neremontuojamos nusidėvėjo gelžbetoninės konstrukcijos, daug kur ištrupėjo betonas, išlindo armatūra, o per nesandarias konstrukcijas patekęs upės vanduo plauna gruntą, ir po krantinės pagrindu formuojasi tuštumos, atsiranda įgriuvos.
„Ilgus metus vystytos diskusijos apie Neries atgaivinimą pavirs realiais darbais ir per kitų metų vasarą planuojame naujai išasfaltuoti dviračių taką bei suremontuoti suirusias betonines plokštes dešiniajame upės krante, taip pat sutvarkyti betonines plokštes kairiajame krante,“ – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Naujoji sostinės savivaldybės vadovybė suplanavo dešiniajame Neries krante rekonstrukcijos darbus pradėti 2016 metų vasarą ir naujai išasfaltuoti 4 km ilgio dviračių ir pėsčiųjų taką nuo Žirmūnų iki Liubarto tilto. Gavus finansavimą, planuojama suremontuoti ir betonines plokštes, kad vilniečiai ir miesto svečiai galėtų saugiai ir patogiai vaikščioti, sportuoti ir ilsėtis pamėgtose krantinės vietose. Kairiajame Neries krante – nuo Vilnelės upės iki Verslo trikampio – per kitų metų vasarą planuojama suremontuoti betonines plokštes.
Palyginus šių darbų sąmatą su anksčiau planuotų projektų kaina, dėl pasirinkto paprastesnio pertvarkymo, pavyko ją sumažinti net 5 kartus – iki 3 mln. eurų.
Vilniuje jau daug metų diskutuojama, kaip atgaivinti Neryje laivybą. Plaukiant Nerimi garlaiviu „Ryga“ šiandien buvo aptartos ir planuojamos įrengti tinkamiausios naujos vietos laivų švartavimuisi: ties senuoju elingu T. Kosciuškos g., Mindaugo tilto dešinėje, ties Žygimantų ir Goštauto gatvėmis, tarp Žaliojo ir Baltojo tiltų.
Kad miestiečiai turėtų kuo daugiau veiklos prie Neries, kartu su privačia iniciatyva suplanuota atgaivinti ne tik laivybą, bet ir įrengti lauko kavines. Konkursai lauko kavinių ant Neries kranto įrengimui numatytuose taškuose bus paskelbti dar šį rudenį, investuotojai bus kviečiami teikti pasiūlymus.