Pirmadienį išrinktą Lietuvos prekės ženklą komunikacijos specialistas, populiaraus albumo apie Lietuvą „Neregėta Lietuva“ autorius ir leidėjas Marius Jovaiša vertina kritiškai ir vadina jį piešinėliu be turinio.
Ketvirtadienį žurnalistams jis teigė, kad nugalėtoju išrinktas ženklas - Lietuvos formos daugiakampyje yra išsibarsčiusios raidės, sudarančios žodį „Lithuania“ - neatitinka drąsios šalies koncepcijos, kuri, anot jo, ir pati yra Lietuvai netinkama.
Pasak M.Jovaišos, už Lietuvos prekės ženklo kūrimą atsakingos šalies institucijos neprofesionaliai įvykdė konkursą prekės ženklui sukurti ir nepaisė specialistų, taip pat ir jo, raginimų „nedaryti piešinėlių konkurso“, o pirmiausia sugalvoti prekės ženklo strategiją ir tik tuomet imti grafiškai ją realizuoti.
Vertindamas drąsios šalies koncepciją, jis palygino ją su savo plėtojamu prekės ženklu „Neregėta Lietuva“. Šiam tikslui M.Jovaiša užsakė visuomenės apklausą, kurią atliko bendrovė RAIT.
Apklausos duomenimis, 54 proc. respondentų teiginį „Neregėta Lietuva“ laikė labiau tinkančiu atstovauti ir pristatyti Lietuvą pasauliui. 25 proc. apklaustųjų manė, kad šią misiją geriau įgyvendintų teiginys „Drąsi Lietuva“.
Atliekant apklausą buvo apklaustas 1051 15-74 metų amžiaus šalies gyventojas.
M.Jovaišos teigimu Lietuvos institucijos šiuo metu nėra pasirengusios tinkamai vystyti prekės ženklo, nepaisant to, ar jis būtų geras ar blogas. Jis taip pat pažymėjo valstybės institucijoms nesiūlęs savo prekės ženklo.
Lietuvos turizmo plėtros agentūra (LTPA) daug visuomenės dėmesio sulaukusio Lietuvos prekės ženklo konkurso laimėtoju pirmadienį išrinko prekės ženklą prekės ženklą, kurį sukūrė reklamos ir dizaino paslaugų bendrovė „Protingi sprendimai“.
Tačiau jo originalumu suabejojo Viešosios vadybos institutas įtariantis, kad konkursą laimėjęs prekės ženklas yra panašus į instituto atlikto analitinio darbo „Lietuvos apskričių reforma. Strateginiai metmenys“ pristatymui naudotą logotipą.
Iš viso konkursui buvo pateikta 12 darbų. Visi jie turėjo atitikti Lietuvos, kaip drąsios šalies, įvaizdį.
Lietuvos prekės ženklo konkursas - jau antrasis. Pernai analogiškas konkursas žlugo paaiškėjus, kad preliminariu nugalėtoju paskelbtas žalias medelis panašus į vieno Kanados miesto ženklą.
Europos Sąjungos lėšomis finansuojamo Lietuvos prekės ženklo projekto vertė - 1,14 mln. litų. Kūrybiniam etapui skirta 214 tūkst. litų.