Konservatyviems anglams buvo kiek neįprasta, kai Jaguar nusprendė gaminti vidutinio dydžio automobilį. Dar keisčiau – nuo šiol Jaguar galima buvo rasti 4-ių cilindrų variklį. Aristokratiškieji anglai nutarė praplėsti savo pirkėjų ratą išleisdami X-Type.
Jaguar X-Type pasirodė 2001 metais Ženevos automobilių parodoje. Šiam modeliui priklausė konkuruoti rinkoje su Audi A4, BMW 3er ir Mercedes-Benz C klase. Tuo metu Jaguar priklausė Ford, todėl gamybai buvo pasirinkta Ford CD132 bazė, ant kurios buvo gaminamas Ford Mondeo Mk3. Ant tokios bazės surinktas automobilis nebuvo toks komfortiškas, kaip konkurentai. Didesnis minusas tuometinėje rinkoje buvo tai, kad automobilis buvo varomas tik priekiniais ratais. Beveik visi konkurentai rinkoje turėjo analogą su 4 varančiaisiais ratais. Tik 2004 metais pasirodė X-Type versija su 4 varančiais ratais. Geresnė salono medžiagų kokybė ir garso izoliacijos panaudojimas šį vidutinės klasės dydžio automobilį pakėlė aukščiau nei Ford Mondeo, kurio pagrindu ir buvo sukurtas šis automobilis.
Geriausia ką galima įžvelgti perkant tokį automobilį – eksploatavimas nebus brangus. Visa važiuoklė paprasta ir tinka nuo Ford Mondeo. Dažniausiai susidėvi pusašių lankstai ir atraminės amortizatorių gumos. Dėl nemalonaus garso iš važiuoklės taip pat gali būti kaltos stabilizatoriaus įvorės. Jeigu kartais bijote, kad perkant detalę parduotuvėje iš jūsų paims daugiau, nei jūs norite sumokėti, galite pirkti detales nuo Mondeo. Vienas paprastas pavyzdys: Jaguar priekinės stabdžių kaladėlės kainuoja apie 140 lt, tokios pat kaladėlės tik jau Ford – apie 80 lt.
Reikėtų paminėti, kad aptariamas modelis yra pirmasis Jaguar istorijoje su dyzeliniu varikliu. Šis 2,0 litro 130AG dyzelinis variklis yra toks pat, kokį rasite Ford Mondeo ar net Transit automobiliuose. Vėlesni 2,2 litro dyzeliniai varikliai yra tik šiek tiek perdirbta 2,0 litro Duratorq versija. Varikliai didelių problemų nekelia. Genda purkštukai, turbokompresoriai. Kitaip sakant, jautriausios Common-Rail tipo variklių vietos. Dinamika vidutinė, o kuro sąnaudos nedidelės. Automobiliui pakaks 6 litrų dyzelino. 2,2 litro varikliai sudegina apie 0,5 litro kuro daugiau, tačiau jie ir galingesni. Versija be DPF filtro turi 155AG, o su DPF filtru – 145 AG. Benzininiai varikliai daug galingesni. Taupuolius vertėtų perspėti, kad nusipirkus benzininį 2,0 litro V6 variklį nė kiek nesutaupysite. Jo kuro sąnaudos tokios pačios, kaip ir 2,5 litro V6. Didžiausia dilema iškyla tarp 2,5 V6 ir 3,0 V6. 2,5 litro variklis išvysto 193 AG ir 241 Nm sukimo momentą. 3,0 litro V6 variklis turi 228AG ir 279 Nm sukimo momentą. Skirtumas atrodo nedidelis, tačiau dinamikos atžvilgiu ji jaučiasi. Pasirinkę silpnesnį variklį galite sutaupyti apie 3 litrus kuro 100km.
Automobilis buvo komplektuojamas su 5-ių pavarų automatine ar mechanine pavarų dėže, o taip pat su 6-ių pavarų mechanine ar automatine pavarų dėže. Dyzelinių variklių sankabos susidėvi daug anksčiau, nei benzininių. Reikėtų perspėti, kad vertėtų vengti Jaguar sekvencinės automatinės pavarų dėžės. Jos linkusios dažnai gesti. O ir pataisytos ilgai nelaiko.
Viduje pasibaigia visos kalbos apie panašumą į Ford. Važiuojant šiuo automobiliu lepina tyla, gera surinkimo kokybė, kokybiška oda ir įspūdinga audiosistema. Interjeras primena konservatyvius džentelmeniškus laikus, tačiau visai neatrodo senas. Prietaisai išdėstyti patogiai ir bus lengvai perprantami. Truputį gali erzinti centrinis prietaisų skydelis, kuris sumontuotas statmenai ir nepatogus vairo stipinų išdėstymas. Medžiagų kokybė, panaudotų bagažinėje, nėra pati geriausia.
Jaguar X-Type tikrai galima būtų rekomenduoti tiems, kas nori reprezentatyvaus vidutinės klasės, bet prabangiai įrengto automobilio. Jo eksploatacija palyginus yra pigi, o ir rimtesnių trūkumų šis automobilis neturi. Renkantis Jaguar svarbiausia turėti galvoje, kad tokių automobilių vairuotojai labai azartiškai suka savo automobilių vairą. Dažnas atvejis rinkoje, jog Jaguar X-Type parduodamas labai prastos būklės. Kantriausieji gali ieškotis egzemplioriaus, kuris tikrai nudžiugins akį, širdį ir piniginę.
REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
TOLIAU SKAITYKITE
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą