• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



„Bristol“ yra ganėtinai ekscentriškas, prabangių automobilių gamintojas, o jo užsitarnauta kokybiško surinkimo reputacija per daugelį metų pritraukė saujalę ištikimų klientų. Tačiau šį įmonė ypatingai vengia dėmesio ir gyvena lyg savo atskirame pasaulėlyje, todėl nestebina, kad jos modeliai gaminami ištisus dešimtmečius.
Iš pradžių „Bristol“ buvo žinoma, kaip lėktuvus gaminanti kompanija, bet viskas pasikeitė po Antrojo pasaulinio karo kuomet vienas iš įmonės vadovų, HJ Aldington, pasinaudojęs savo ryšiais, nuvyko aplankyti subombarduoto „BMW“ farbriko Miunchene. Tuomet jis paslapčia nugvelbė keletą prieškario mašinų brėžinių ir pasivežė juos atgal į Angliją bei po kurio laiko atidarė automobilių gamybos padalinį, kuris nuo visos kompanijos atsiskyrė 1960 metais.




Pirmieji „Bristol“ automobiliai buvo kažkokie „BMW“ dalių kratiniai. Pavyzdžiui, pirmasis modelis, „400“, turėjo „BMW 326“ važiuoklę, „327“ kėbulą ir „328“ variklį. Žinoma, tada nieks nepyko, jog šie komponentai buvo pavogti iš nacistinės Vokietijos, tačiau gamintojas mėgino parduoti prieškario automobilius pokario metu. Anglai pamatė, jog tokia verslo schema nelabai veikia, todėl pradėjo patys projektuoti mašinas ir nuo pat 1961 metų iki dabar visi brėžiniai ir komponentai yra sukurti pačių „Bristol“ inžinierių. Išskyrus variklius, kuriuos tiekia „Chrysler“. Automobiliai yra surenkami rankomis, o gamintojas slepia daug informacijos, pavyzdžiui, arklio galių skaičių ar net modelių kainas.
Taigi, pakalbėkime apie dabar gaminamą „Blenheim“ modelį, kuris yra ketvirtoji, šiek tiek atnaujinta „411“ automobilio karta, kuris pirmą kartą pro gamyklos vartus išriedėjo 1976 metais. Nors mašina ir susilaukė keleto patobulinimų, ji vis tiek išlieka praktiškai nepakitusi. Gal norite sužinoti šios naujos senienos kainą? Tikimės, jog sėdite, nes „Blenheim“ kainuoja šokiruojančius 660 tūkstančių litų! Nors mašina kainuoja didžiulius pinigus, tarp „Bristol“ savininkų sklando toks bajeris, jog pasaulyje yra tik du dalykai, kuriuos galima pamatyti plika akimi iš kosmoso – tai Didžioji kinų siena ir „Bristol“ automobilių tarpai tarp kėbulo dalių.




Tai dar nereiškia, kad mašinos yra labai prastos. Tiesiog surasti reikalingos informacijos praktiškai neįmanoma. Pavyzdžiui, anglai leidžia sportiškesnę „Blenheim 3“ versiją, pavadinimu „3S“, o „Bristol“ atstovai informuoja, jog šioje versijoje yra „didesni paskirstymo velenėliai ir panašūs dalykai“, kurie, matyt, padaro automobilį greitesnį bei gerokai brangesnį. Kaip matote, objektyvi informacija yra pasiekiama taip pat kaip ranka mėnulis. Beje, dauguma „Bristol“ modelių pavadinimai yra pasiskolinti iš Antrojo pasaulinio karo metu skraidžiusių lėktuvų, o mūsų aptariamas „Blenheim“ vardas seniau žibėjo ant lengvojo bombonešio.
Deja, tačiau „Bristol“ visai nesenai atsidūrė finansinėje krizėje ir buvo nupirkta didesnės kompanijos. Galimas daiktas, jog naujoji vadovybė pradės keisti vyravusią gamybos filosofiją, bet tuomet gamintojas rizikuotų prarasti savo snobiškąją klientūrą. Bet dabar, „Bristol Blenheim“ yra vienas seniausių automobilių, kurį įmanoma įsigyti naują.



„Bristol“ yra ganėtinai ekscentriškas, prabangių automobilių gamintojas, o jo užsitarnauta kokybiško surinkimo reputacija per daugelį metų pritraukė saujalę ištikimų klientų. Tačiau šį įmonė ypatingai vengia dėmesio ir gyvena lyg savo atskirame pasaulėlyje, todėl nestebina, kad jos modeliai gaminami ištisus dešimtmečius.
Iš pradžių „Bristol“ buvo žinoma, kaip lėktuvus gaminanti kompanija, bet viskas pasikeitė po Antrojo pasaulinio karo kuomet vienas iš įmonės vadovų, HJ Aldington, pasinaudojęs savo ryšiais, nuvyko aplankyti subombarduoto „BMW“ farbriko Miunchene. Tuomet jis paslapčia nugvelbė keletą prieškario mašinų brėžinių ir pasivežė juos atgal į Angliją bei po kurio laiko atidarė automobilių gamybos padalinį, kuris nuo visos kompanijos atsiskyrė 1960 metais.




Pirmieji „Bristol“ automobiliai buvo kažkokie „BMW“ dalių kratiniai. Pavyzdžiui, pirmasis modelis, „400“, turėjo „BMW 326“ važiuoklę, „327“ kėbulą ir „328“ variklį. Žinoma, tada nieks nepyko, jog šie komponentai buvo pavogti iš nacistinės Vokietijos, tačiau gamintojas mėgino parduoti prieškario automobilius pokario metu. Anglai pamatė, jog tokia verslo schema nelabai veikia, todėl pradėjo patys projektuoti mašinas ir nuo pat 1961 metų iki dabar visi brėžiniai ir komponentai yra sukurti pačių „Bristol“ inžinierių. Išskyrus variklius, kuriuos tiekia „Chrysler“. Automobiliai yra surenkami rankomis, o gamintojas slepia daug informacijos, pavyzdžiui, arklio galių skaičių ar net modelių kainas.
Taigi, pakalbėkime apie dabar gaminamą „Blenheim“ modelį, kuris yra ketvirtoji, šiek tiek atnaujinta „411“ automobilio karta, kuris pirmą kartą pro gamyklos vartus išriedėjo 1976 metais. Nors mašina ir susilaukė keleto patobulinimų, ji vis tiek išlieka praktiškai nepakitusi. Gal norite sužinoti šios naujos senienos kainą? Tikimės, jog sėdite, nes „Blenheim“ kainuoja šokiruojančius 660 tūkstančių litų! Nors mašina kainuoja didžiulius pinigus, tarp „Bristol“ savininkų sklando toks bajeris, jog pasaulyje yra tik du dalykai, kuriuos galima pamatyti plika akimi iš kosmoso – tai Didžioji kinų siena ir „Bristol“ automobilių tarpai tarp kėbulo dalių.




Tai dar nereiškia, kad mašinos yra labai prastos. Tiesiog surasti reikalingos informacijos praktiškai neįmanoma. Pavyzdžiui, anglai leidžia sportiškesnę „Blenheim 3“ versiją, pavadinimu „3S“, o „Bristol“ atstovai informuoja, jog šioje versijoje yra „didesni paskirstymo velenėliai ir panašūs dalykai“, kurie, matyt, padaro automobilį greitesnį bei gerokai brangesnį. Kaip matote, objektyvi informacija yra pasiekiama taip pat kaip ranka mėnulis. Beje, dauguma „Bristol“ modelių pavadinimai yra pasiskolinti iš Antrojo pasaulinio karo metu skraidžiusių lėktuvų, o mūsų aptariamas „Blenheim“ vardas seniau žibėjo ant lengvojo bombonešio.
Deja, tačiau „Bristol“ visai nesenai atsidūrė finansinėje krizėje ir buvo nupirkta didesnės kompanijos. Galimas daiktas, jog naujoji vadovybė pradės keisti vyravusią gamybos filosofiją, bet tuomet gamintojas rizikuotų prarasti savo snobiškąją klientūrą. Bet dabar, „Bristol Blenheim“ yra vienas seniausių automobilių, kurį įmanoma įsigyti naują.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų