Technologijų versle vyksta amžinos lenktynės: tai, kas dar tik vakar buvo naujausias pasiekimų klyksmas, šiandien jau rutina, o poryt taps seniena. Nenuostabu, kad technologijas kuriančių ir diegiančių įmonių vadovai stengiasi kaip įmanydami skatinti savo darbuotojų kūrybiškumą, nes be šios savybės jų verslas bus užmirštas greičiau, nei galima įsivaizduoti.
Štai 12 neįprastų būdų, kaip galima skatinti savo darbuotojų kūrybiškumą.
Metinės mokamos atostogos
Bendrovė „Sagmeister & Walsh“ kas 7 metus savo darbuotojams suteikia mokamas vienerių metų trukmės atostogas. Įmonės savininkas Stefanas Sagmeisteris kas 7 metus uždaro savo studiją Niujorke, o jos darbuotojai vienerius metus gali keliauti po pasaulį, semtis naujų įspūdžių ir idėjų, kurias galės įgyvendinti grįžę į darbą.
20 proc. darbo laiko
„Google“ naudojama „20 proc. darbo laiko“ taisyklė jau gerai žinoma daugeliui darbdavių. Ji reiškia, kad inžinieriams suteikiama galimybė iki 20 proc. darbo laiko skirti juos asmeniškai dominantiems projektams, kurie nepriklauso jiems priskirtų darbų ratui.
Vienas iš įžymiausių šios taisyklės rezultatų - elektroninis paštas „Gmail“.
Kvietimas į @Google Talks
Dar vienas „Google“ išradimas savo personalo kūrybiškumui skatinti - žinomų žmonių iš pačių įvairiausių veiklos sričių kvietimas skaityti paskaitas. Ši programa pavadinta @Google Talks, joje dalyvavo garsūs aktoriai, rašytojai, dailininkai, dainininkai ir politikai. Tokiomis paskaitomis siekiama paskatinti „Google“ darbuotojų smegenis, kurios ir šiaip nėra tingios, sužinoti vis naujų dalykų ir imtis svarstyti tai, kam anksčiau nebuvo laiko ar noro.
Iš vieno skyriaus į kitą
Bendrovės „HubSpot“ vadovybė retkarčiais savo darbuotojus atplėšia nuo jų darbo vietų ir laikinai perkelia pasidarbuoti į visiškai su jų kasdieniu darbu nesusijusį bendrovės skyrių. Pavyzdžiui, inžinieriai būna išsiunčiami į rinkodaros skyrių ir atvirkščiai. Kompanijos verslo tokios vidinės komandiruotės nesugriauna, priešingai: žmonės gauna galimybę pažvelgti į darbą bendrovėje kitomis akimis, iš šalies.Ir, žinoma, randa taisytinį nesąmonių.
15 proc. laiko - sau
JAV bendrovė 3M kaip ir „Google“ savo darbuotjams siūlo dalį darbo laiko skirti tai, kas jiems įdomu. Tik šiuo atveju suteikiama 15 proc. darbo laiko, kurį galima skirti nuosaviems projektams plėtoti. Įdomu, kad toks metodas bendrovėje naudojamas dar nuo XX a. 8-ojo dešimtmečio.
Įkvėpimo - į boso kabinetą
Galbūt skamba juokingai, bet tai tiesa: „Microsoft“ darbuotojams leidžiama įkvėpimo semtis senajame Billo Gateso kabinete, pramintame „garažu“. Jis pilnas įvairiausių technologinių praeities žaisliukų. Kartais kokį nors projektą vykdančiai komandai leidžiama šiame „garaže“ praleisti visą savaitę ieškant originalaus technologinio sprendimo. Sako, kad aplinka čia įkvepia.
Vidinės mokslinės parodos
Du kartus per metus „Microsoft“ savo darbuotiojams rengia vadinamąsias Mokslines parodas, kuriose kiekvienas norintis gali pademonstruoti laisvalaikiu kurtą savo projektą. Šias parodas lanko visas kompanijos personalas, įskaitant aukščiausius vadovus, kiekvienas projektas vertinamas, o nugalėtojas iškilmingai pasodinamas ant savadarbio ugnikalnio.
„Proto atakos“
IBM reguliariai rengia vadinamąsias „proto atakas“, skirtas konkrečioms temoms. Didžiausia iš jų įvyko 2006 m., joje internetu dalyvavo daugiau nei 150 000 žmonių iš 104 pasaulio šalių. Po šio renginio IBM įkūrė dešimtis naujų antrinių technologinių bendrovių, į kurias buvo investuota 100 mln. dolerių.
Tiesiausias kelias - per skrandį
Programinės įrangos gamintoja bendrovė „Asana“ savo darbuotojų kūrybiškumą skatina įmantriais valgiais ir gėrimais. Tuo tikslu buvo nusamdyti du aukščiausios klasės virėjai, kurie bendrovėms darbuotojams gamina savo sumanytus skanius ir naudingus patiekalus, padedančius išvengti popietinio snaudulio.
Be to, visi darbuotojai gali lepintis šokoladu: biure sukauptos milžiniškos jo atsargos.
Kas vyksta prietemoje?
Tyrimai atskleidė, kad prieblanda skatina kūrybišką mąstymą, tad bendrovė „Eventbrite“ iš San Francisko įrengė savo patalpose specialų kambarį su minkštais baldais, kuriame visada tvyro prietema ir sklinda tyli muzika. Darbuotojai gali ateiti čionai pamedituoti, pamąstyti ar paprasčiausiai nusnausti kokį pusvalanduką.
„Kūrybinės dienos“
Jas rengia daugelis kompanijų: susirinkę darbuotojai prigalvoja kokių nors kvailų idėjų, iš kurių po kelerių metų, žiūrėk, gal ir pasitaiko kokia viena labai sėkminga. „Yammer“ iš kitų skiriasi tuo, kad jos idėjų gaminimo dienos trunka net 24 valandas, o aplinka labai primena linksmą karnavalą. Visi darbuotojai kviečiami ateiti su teminiais kostiumais.
Karalius ar karalienė?
Interneto serverių nuomos paslaugų kompanija „GitHub“ San Franciske kiekvieną mėnesį iš savo darbuotojų karūnuoja karalių ar karalienę, kurie vadovauja klientų techninio palaikymo skyriui. Nuolatinis valdžios keitimasis padeda išsiaiškinti silpnąsias aptarnavimo puses ir sugalvotio naujų, kūrybiškų problemų sprendimo būdų.