„Balsas.lt savaitė“ tęsia pasakojimą apie įdomiausius ankstyvojo britų grupės „Depeche Mode“ kūrybos laikotarpio faktus.
Išsekino nesibaigiančios gastrolės
Po pirmos sėkmės Europoje ir JAV legendinės grupės gyvenime prasidėjo apatiškas laikotarpis, nors kiek anksčiau jie žiniasklaidai aiškino, kad vis tobulėja ir niekada nesustoja pusiaukelėje. Tačiau grupės vyrukai sustojo.
„Svarbiausia mums buvo kontroliuoti savo verslą. Iš pradžių nelabai turėjome ką pasakyti ir savo dainose. Tačiau gerbėjai liko mums ištikimi. Tik dėl to nepasidavėme kritikų įtakai, − šiandien prisimena grupės lyderis Davidas Gahanas. − Mūsų kilmė ir tai, kad patys anksčiau buvome darbininkai, padėjo neužriesti nosies karjeros pradžioje, kai į kišenes ėmė plaukti didžiulės pinigų sumos.“
„Depeche Mode“ dainos „Everything Counts“ įvairios versijos skamba net penkiuose albumuose, o 1989 metų diske „101“ net dvi dainos − „Personal Jesus“ ir „Dangerous“ − perkurtos penkis ir tris kartus.
Nuovargis, nervų priepuolis – štai kas grupės narių laukė po koncertinių turų po pasaulį. Vienu metu jie net ryžosi gyventi kas sau, tačiau paaiškėjo, kad nesutarimų priežastis − viso labo nuovargis. Kelis mėnesius Martinas Goreʼas, D. Gahanas, Alanas Wilderis ir Andy Fletcheris pailsėjo, o paskui vėl kibo į darbą.
Grupės gerbėjų mada
1986 metais „Depeche Mode“ daina „Stripped“ pakilo į 15-ą Didžiosios Britanijos topų vietą. Trankymasis po pasaulį baigėsi koncertu Amerikos Pasadinos mieste 1988 metais. Pasirodymas buvo įamžintas po metų pasirodžiusiame dvigubame gyvai įrašytame albume.
Prieš tai tik „The Rolling Stones“ ir „The Beatles“ JAV sugebėjo sutraukti tiek žiūrovų – net 70 000.
Pilnuose stadione – jaunos mergaitės juodomis kelnėmis, juodomis skrybėlėmis, juodais paltais ir mirtinai išblyškusiais veidais. Jaunuoliai pilkomis kelnėmis ir odinėmis striukėmis. Visi kartu jie atrodė lyg kilniadvasiai pankai.
Masinis ėjimas iš proto
Dar nenutilus patrankų šūviams, prilygstantiems pagiriamiesiems straipsniams ir šūkčiojimams per radiją bei televiziją, M. Goreʼas išleido solinį diską „Counterfeit e.p.“. Į jį pateko autoriaus perkurti kūriniai: nuo liaudies dainų iki grupės„Durutti Column“, karjerą baigusios dar septintajame dešimtmetyje, kūrinėlių.
Neįprastas sintetinės popmuzikos skambesys sužavėjo ne tik „Depeche Mode“ gerbėjus. Puiki aranžuotė ir melancholiškai niūroka nuotaika – tikras lobis žmonėms, mėgstantiems ilgais žiemos vakarais sėdėti prie židinio ir svajoti.
Grupės nariai ėmė gauti krūvas laiškų. „Kai kurie tokie fanatiški, kad atrodo nerealūs, − prisimena M. Goreʼas. − Mergina iš Vokietijos mus dievina. Ji padovanojo 32 puslapių knygą, kurioje aprašė savo įspūdžius, patirtus klausantis mūsų dainų. Tai siaubinga. Kas būtų, jei mes neatsakytume bent į vieną jos laišką?!“
Albumui atiduoti metai
1990-ieji „Depeche Mode“ buvo savotiškos tylos metai. Pasirodė ilgai lauktas studinis albumas „Violator“, surengtas turas po pasaulį, bet kažin ar grupė pateikė savo gerbėjams ką nors nauja.
Tiesa, muzika pasikeitė, vėl suskambo gitaros, kitaip suskardeno akordai, naujomis spalvomis nušvito ir ritmenbliuzas. „Tai geriausia, ką esame sukūrę. Žvelgdamas į praeitį, turiu pripažinti, kad mums išties sekėsi“, − teigia M. Goreʼas.
„Violator“ kurtas ilgiau negu ankstesni diskai – maždaug metus. 1993-iųjų pavasarį pasirodžiusio „Depeche Mode“ albumo „Songs Of Faith And Devotion“ istorija taip pat buvo netrumpa – jį grupės nariai įrašinėjo Madride, Hamburge ir Londone su dideliu choru ir orkestru.
TIK FAKTAI
Grupės „Depeche Mode“ lyderis D. Gahanas gegužės 9 dieną atšventė 47-ąjį gimtadienį.
Kolektyvas yra vienas sėkmingiausių alternatyviosios muzikos projektų, gyvuojantis jau 28 metus.
Per karjerą „Depeche Mode“ pardavė daugiau nei 75 mln. įrašų.
Balandžio mėnesį išleistas diskas „Sounds of the Universe“ – 12-asis grupės studinis albumas.
ANONSAS
Kitame „Balsas.lt savaitė“ numeryje skaitykite:
Kas būdinga paskutiniam grupės kūrybos dešimtmečiui
KONCERTAS LIETUVOJE
2009 05 27 19.00 val.
„Žalgirio“ stadionas, Vilnius