Elektrifikuotų transporto priemonių pirkėjams kasmet buvo keliami skirtingi reikalavimai ir skiriamos skirtingo dydžio parama, tačiau dosniausiu programos laikotarpiu, perkant elektromobilį buvo galima pretenduoti net į 9 000 eurų paramą, kuri 2023-aisiais susitraukė iki 6 750 eurų, bet tik su sąlyga, jeigu elektromobilio kaina neviršija 40 000 eurų.
Parama elektromobilių įsigijimui Vokietijoje pradėjo braškėti dar praėjusių metų viduryje. Tuomet po ilgų diskusijų parama juridiniams asmenims buvo nutraukta 2023 m. rugsėjį, o fiziniams asmenims – gruodį.
Šių sprendimų poveikis buvo kaip niekada akivaizdus. Vokietijos federalinės motorinių transporto priemonių priežiūros tarnybos (KBA) duomenimis, jau 2023 m. rugsėjį elektromobilių pardavimų apimtys krito net 73,4 proc. (lyginant su 2022 m. rugsėju).
Spalį elektromobilių paklausa sugebėjo šiek tiek stabilizuotis, buvo užfiksuotas 4,3 proc. augimas, tačiau vėliau sekė optimizmo neteikiantis nuosmukis: lapkričio mėnesį pardavimai sumažėjo 29 proc., gruodį – 48 proc. Paskutinį 2023 m. mėnesį Vokietijoje buvo parduoti tik 54 654 elektromobiliai.
Nepaisant šių prastų rezultatų, 2023 m. Vokietijoje buvo parduotas rekordinis kiekis elektromobilių – 524 219 vnt. tačiau Vokietijos federalinės motorinių transporto priemonių priežiūros tarnybos (KBA) ekspertų nuomone, 2024-aisiais tikimasi, jog elektromobilių paklausa smuks ne mažiau kaip 14 proc. O ir jų įžvalgas patvirtina sausio-kovo mėn. pardavimų rezultatai.
81 300 vnt. arba 14 proc. mažiau negu per tą patį laikotarpį praėjusiais metais Vokietijoje buvo parduota naujų elektromobilių. Palyginimui – iš tinklo įkraunamų hibridų paklausa išaugo 20 proc. (iki 45 000 vnt).
Ženklus augimas buvo užfiksuotas dyzelinį variklį turinčių automobilių kategorijoje. Sausį, vasarį ir kovą šį variklio tipą turinčių transporto priemonių paklausa išaugo atitinkamai 4,3 proc., 9,7 proc. ir 0,5 proc.
Apskritai, didžiausią rinkos dalį Vokietijoje užima benzininiai (37,8 proc.) ir hibridiniai modeliai (31,5 proc.)