• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjusią žiemą Helsinkio (Suomija) oro uoste buvo prisnigę net 188 cm. Tačiau paskutinį kartą šį oro uostą dėl oro sąlygų buvo tekę uždaryti prieš septynerius metus. Ir tai tik pusvalandžiui.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu šiemet, kaip praneša BBC, lėktuvai Helsinkyje kyla ir leidžiasi kaip įprasta, nepaisant itin gausaus gruodžio sniego.

REKLAMA

„Panašu, kad ši žiema ir vėl bus labai snieginga, kaip ir pernai“, – kalba Helsinkio oro uosto atstovė ryšiams su žiniasklaida Annika Kala. Tačiau ji patikina, kad jaudintis nėra dėl ko, mat oro uostas yra puikiai tam pasirengęs.

Helsinkio oro uostas apsirūpinęs gera technika, papildomu žiemos personalu, o taip pat turi galimybę rinktis iš trijų kilimo/leidimosi takų. Kol vienas takų valomas, kitais dviem galima naudotis. Esant itin prastoms sąlygoms net du takai gali būti uždaryti valymui, tačiau vis tiek vienas lieka naudojamas. Ir tik labai retais atvejais, kaip buvo nutikę 2003 metais, dėl gausaus sniego bei itin stipraus vėjo pusvalandžiui buvo uždaryti visi trys takai.

REKLAMA
REKLAMA

A. Kala sako, kad Helsinkio oro uostas turi pustrečio šimto įvairių žiemos negandoms reikalingų mašinų ir įrenginių, pradedant sniego valytuvais, sniego šlavėjais, nupūtėjais, ledo gramdytojais, baigiant specialiais trinties tikrintuvais, kurie nustato ar kilimo ir leidimosi takų danga tinkama naudojimui.

Sniegas surenkamas ir talpinamas oro uosto teritorijoje specialiai tam numatytose vietose. Reikalui esant, jei jo prisikaupia pernelyg daug, išvežamas iš oro uosto teritorijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot oro uosto atstovės, praėjusią žiemą buvo išvežtos 7000 sunkvežimių priekabų sniego.

Helsinkyje oras gali atšalti iki -25 laipsnių pagal Celsijų, tačiau, kaip BBC aiškino A. Kala, daug daugiau problemų kyla tada, kai temperatūra sukasi apie nulį, mat tuomet susidaro drėgmė, o jos pasekmė – ledas.

„Tuomet reikia pašalinti ledą. Tam naudojame specialius metalinius šepečius, o jei reikia, tai ir chemikalus“, - aiškina Helsinkio oro uosto atstovė žiniasklaidai.

REKLAMA

Visoms žiemos kliūtims šalinti Helsinkis samdo 50 papildomų darbuotojų.

Be to, nepaisant puikaus pasiruošimo, Helsinkio oro uoste taip pat veikia specialus „sniego stalas“, ten dirbantys žmonės palaiko ryšius su oro bendrovėmis, darbuotojais besitvarkančiais su sniegu bei ledu ir oro eismo kontrolieriais.

„Jie planuoja kiek mums reikės darbuotojų sniegui valyti, kiek ir kokių įrenginių, o taip pat nuolat seka oro prognozes“, - „sniego stalo“ darbą apibūdina A. Kala.

REKLAMA

Ji pripažįsta, kad tarp Helsinkio ir Heatrow oro uosto Londone skirtumai yra didžiuliai. Juk Helsinkyje kasdien kyla bei leidžiasi 600 orlaivių, kai tuo tarpu Heatrow kasdien aptarnauja dvigubai daugiau ir turi tik du kilimo takus, be to keleivių čia net penkis kartus daugiau nei Suomijos sotinėje.

Ir, žinoma, valdyti Heatrow oro uostą, priklausantį privačiai bendrovei yra sudėtingiau nei Helsinkio oro uostą, valdomą valstybės.

Tačiau, kaip pažymi A. Kala, kovos su sniegu ir ledu principai visgi yra tie patys.

Deimantė Dokšaitė

www.tiesa.com

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų