Skelbimus apie galimybę maloniai praleisti laiką su vyrais internete dedančios merginos prekyba žmonėmis užsiimantiems asmenims pačios save pateikia tarsi ant lėkštutės.
Turbūt negali būti paprasčiau, kai mergina nurodo savo kontaktus, o susisiekus telefonu dar pasikviečia į namus.
Ieško pažeidžiamų merginų
Vidaus reikalų ministerijos Visuomenės saugumo ir viešosios tvarkos užtikrinimo skyriaus patarėja Reda Sirgedienė pasakojo, kad Lietuvoje rizikingiausia atsidurti prekybos žmonėmis pinklėse tik pilnametystės sulaukusioms merginoms.
„Dar viena aukų paieškos kryptis – moterys, kurios augina vaiką, bet yra vienišos. Tokioms jaunoms mamoms labai trūksta pinigų, tuo stengiamasi pasinaudoti. Kita potencialių aukų grupė yra studentės. Palikusios jaukius tėvų namus jos nori iš karto užsidirbti ir pradėti gyventi savarankiškai“, – pasakojo R. Sirgedienė.
Anot jos, internete apie intymias paslaugas skelbimus dedančias dailiosios lyties atstoves netrukus susiranda prekeiviai žmonėmis: „Tokias merginas itin lengva sugundyti didesniu uždarbiu. Prekeivius žmonėmis domina merginos nuo 18 iki 25 metų.“
R. Sirgedienė pasakojo, kad iš Lietuvos žmonės dažniausiai vežami į Angliją, Airiją, Nyderlandus, Italiją, Graikiją ir Daniją. Tai pagrindinės šalys, su kuriomis bendradarbiauja nusikaltėliai iš Lietuvos.
Nėra organizuota veikla
Daugelyje didesnių šalių prekyba žmonėmis yra organizuota nusikalstama veikla, tačiau Lietuvoje tuo užsiima nedidelės žmonių grupelės, susibūrusios konkrečiam tikslui.
„Įprastas scenarijus – keli pažįstami asmenys nutaria susiburti ir užsidirbti. Jie dažniausiai pasiekia savo tikslą ir išsisklaido. Kiti tęsia veiklą, kol juos sugauna policija arba emigruoja patys“, – pabrėžė R. Sirgedienė.
Portalo balsas.lt pašnekovė sakė, kad buvo kalbėta su įvairių internetinių pažinčių svetainių administratoriais. Aptarta galimybė aktyviau kontroliuoti įtarimų sukeliančius skelbimus.
„Tokios skelbimų antraštės kaip „Merginoms siūlomas didelis uždarbis užsienyje“ iš karto turėtų kelti įtarimų. Kontroliuoti tokius pasiūlymus nėra sunku, nes jie sudaro tik 1–2 proc. viso skelbimų turinio“, – teigė R. Sirgedienė.