• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį per nuotolinį susitikimą su švietimo, mokslo ir sporto ministre Jurgita Šiugždiniene, sveikatos apsaugos ministru Arūnu Dulkiu, švietimo profesinių sąjungų, Moksleivių sąjungos, Mokyklų vadovų asociacijos ir Savivaldybių asociacijos atstovais aptarė iššūkius švietimo kokybei pandemijos sąlygomis, rašoma pranešime spaudai.

Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį per nuotolinį susitikimą su švietimo, mokslo ir sporto ministre Jurgita Šiugždiniene, sveikatos apsaugos ministru Arūnu Dulkiu, švietimo profesinių sąjungų, Moksleivių sąjungos, Mokyklų vadovų asociacijos ir Savivaldybių asociacijos atstovais aptarė iššūkius švietimo kokybei pandemijos sąlygomis, rašoma pranešime spaudai.

REKLAMA

„Kokybiškas ugdymas ir lygios švietimo galimybės turi būti užtikrintos kiekvienam Lietuvos mokiniui, net ir pandemijos sąlygomis. Nuotolinis mokymas yra priverstinė ir tik laikina išeitis, todėl turime pasitelkti jau sukauptą gerąją praktiką, pandemijos metu jau išmoktas pamokas ir atlikti būtinus pasiruošimo namų darbus tam, kad nuo kitų mokslo metų pradžios užtikrintume saugų sugrįžimą į kontaktinį ugdymą visiems Lietuvos mokiniams“, – sakė šalies vadovas.

Susitikimo metu buvo apžvelgtas jau pasiteisinęs kaupinių testavimo metodas. Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijos Tėvų tarybos pirmininkas Arūnas Penkaitis pasidalijo patirtimi šį sėkmingai pasiteisinusį eksperimentą taikant pradinukų klasėse. Jis pažymėjo, kad siekiant vaikų grįžimo į mokyklas labai svarbus komunikavimas, keitimasis informacija ir tėvų įsitraukimas, jų aktyvus bei kūrybiškas dalyvavimas sprendžiant dėl mokinių testavimo iškylančias problemas.

REKLAMA
REKLAMA

Prezidentas atkreipė Savivaldybių asociacijos atstovų dėmesį į gerąjį kaupinių testavimo metodo pavyzdį ir palinkėjo paskatinti jį taikyti visoje šalyje tam, kad kuo daugiau mokinių galėtų sugrįžti į klases. Šalies vadovas pabrėžė, kad tai skatina ir tėvus aktyviai prisidėti prie sklandaus švietimo organizavimo, stiprina pilietiškumą bei bendruomeniškumą.

REKLAMA

Lietuvos moksleivių sąjungos prezidentė Sara Aškinytė atskleidė, kad daugelis moksleivių šiuo metu yra nuvarginti nuotolinio mokymosi, daugelio emocinei ir psichinei savijautai kenkia tiesioginio bendravimo stygius, daugelis jaučiasi vieniši ir palikti, nerimauja dėl abitūros egzaminų.

Kauno Panemunės pradinės mokyklos direktorė Virginija Rupainienė akcentavo, kad net ir pats kokybiškiausias nuotolinis ugdymas neprilygsta kontaktiniam. Savivaldybių atstovas kėlė mintį, kad mažiau paliestose savivaldybėse abiturientai jau anksčiau nei gegužės 3 d. galėtų grįžti į klases.

REKLAMA
REKLAMA

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė pažymėjo, kad ministerijos prioritetas yra pradinukų ir abiturientų grįžimas į klases, bet kai kurios savivaldybės neturi pajėgumų testuoti visus mokinius tam, kad jie galėtų saugiai mokytis kontaktiniu būdu. Taip pat ministrė atkreipė dėmesį į neseną apklausą, kuri parodė, kad vis dėlto dalis mokinių ir pedagogų šiuo metu nenori grįžti į kontaktinį ugdymą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys pripažino masinio testavimo iššūkį, su kuriuo susidūrė visa Lietuvos sveikatos apsaugos sistema. Jo teigimu, pasiteisinęs testų kaupinių metodas plečiasi visoje šalyje, ministerija deda pastangas, kad ir registracijos sistema, ir pats testavimo procesas būtų kuo sklandesnis, pavyzdžiui, buvo įteisinta galimybė ėminius imti patiems mokiniams. Ministras žadėjo, kad naujiems mokslo metams planuojami ir nauji pažangūs testavimo metodai.

REKLAMA

Prezidentas susitikime pabrėžė, kad dar šiais mokslo metais būtina kiek įmanoma užtikrinti švietimo kokybę, bet jau šiuo metu reikia apsibrėžti ir ilgesnio laikotarpio uždavinius švietime – kai skiepijimasis ir testavimas gali tapti saugaus ugdymo proceso kasdienybe.

„Švietimas yra visų mūsų svarbiausias prioritetas. Jis ypač svarbus valstybės dabarčiai ir ateičiai, todėl kviečiu neieškoti priekabių, bet suvokti kiekvieno iš mūsų atsakomybę ir bendradarbiauti visus – valdžios institucijas, mokytojų profesines sąjungas, mokyklų vadovus, savivaldybes, tėvų ir mokinių organizacijas – ir susitelkti bendram uždaviniui nuo kitų mokslo metų pradžios saugiai atverti visas mokyklas“, – sakė prezidentas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų