Jų bus galima įsigyti parduotuvėse Vilniuje – Šiaurės miestelyje ir prekybos centre „Panorama“. Ateityje planuojama „nulio atliekų“ projektą plėsti bei šiomis prekėmis prekiauti ir kitose tinklo parduotuvėse.
„Angliškai „zero waste“ vadinamose stotelėse be pakuotės bus prekiaujama tokiomis prekėmis kaip vonios burbulai, kietasis, t.y. gabalais parduodamas plaukų muilas, kietasis plaukų kondicionierius, taip pat – pilstomas rankų prausiklis, dušo želė, kreminis muilas, universalus skalbiklis, indų ploviklis.
Pastaruosius pirkėjai galės įsipilti į savo atsineštas ar toje pačioje salelėje siūlomas daugkartines taras ir, pasisvėrus tuščią tarą bei jau pripildytą tarą, atsispausdinti prekės kainą ir atsiskaityti kasoje.
Dantų pasta, dantų pastos milteliai ir tualetinis popierius (po 4 ritinėlius) bus supakuoti į aplinkai draugiškesnes pakuotes“, – naujovę paaiškina prekybos tinklo atstovė Renata Keršienė.
Pirmasis šio projekto partneris – Latvijos namų chemijos ir kosmetikos gamintoja „Spodrība“, taip pat kosmetikos gamintoja „Stenders“. Jų produktų bus galima įsigyti įsipildami į savo atsineštas ar čia pat salėse siūlomas įsigyti daugkartines taras.
„Tam, kad gyventume tvariau, radikalių sprendimų ar priemonių nereikia. Paprastas, kasdienis apsipirkimas gali virsti investicija į tai, kad mūsų planeta taptų švaresnė.
Mūsų tinklas – pirmasis mažmeninės prekybos tinklas – nuo šiol siūlo įsigyti švaros ir higienos prekių be pakuočių ir taip suteikia galimybę daugiau pirkėjų puoselėti aplinkai draugiškesnį gyvenimo būdą bei skatina naujus gyventojų įpročius“, – sako Liudvikas Aleliūnas, „Rimi Baltic“ Socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas.
Pasak jo, kol kas „nulio atliekų“ salelės yra įrengtos tik Vilniuje esančiose tinklo parduotuvėse. Jei pirkėjai teigiamai įvertins pilotinį projektą ir poreikis augs, prekybos tinklas planuoja plėsti be pakuočių parduodamų prekių asortimentą jau įrengtose salelėse bei įkurti panašias stoteles kitose tinklo parduotuvėse.
„Viena iš mūsų įmonės vertybių yra pagarba gamtai, todėl mums svarbu, jog galime dalyvauti ir remti šį projektą. Tam, kad užtikrintume produktų kokybę visą jų naudojimo laiką, pakuočių funkcionalumui skiriame labai didelį dėmesį, o ten, kur įmanoma, stengiamės jų iš viso nenaudoti, pavyzdžiui, pirkėjai gali įsigyti mūsų gamybos muilo, sveriamos druskos voniai be pakuočių.
Taip pat pradėjome kietos konsistencijos šampūnų ir kondicionierių gamybą – jie puikiai tinka pardavimui be pakuotės. Ieškome sprendimų, kurie leistų šį požiūrį taikyti nepriklausomai nuo prekių asortimento pločio“, – sako Kristīne Grapmane, „Stenders“ generalinė direktorė.
Pasak jos, „Rimi“ parduotuvėse taip pat bus galima įsigyti pilstomų skystų prekių, pasirenkant patogiausią ir tinkamiausio dydžio pakuotę.
Vadovaujantis požiūriu „nulis atliekų“ ne tik siekiama mažinti atliekų susidarymą, bet ir kiek įmanoma ilgiau išsaugoti produktų, medžiagų ar išteklių vertę.
Šis požiūris remiasi penkiais paprastais principais – atsisakyk, sumažink, naudok pakartotinai, perdirbk, kompostuok. Jis apima tiek atsakingą prekių gamybą ir paslaugų teikimą, tiek planuojamus apsipirkimus bei kuo platesnį pakartotinį daiktų panaudojimą. Vadovaujantis šiomis taisyklėmis, mažėja susidarančių buitinių atliekų kiekis, saugomi gamtos ištekliai ir neteršiama aplinka.