Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Naujoje akumuliatorių technologijoje, kuri žada kelis kartus didesnį nuvažiuojamą atstumą ir mažesnę kainą, dauguma retųjų elementų pakeičiami siera. Deja, elektriniai automobiliai nėra „Theion“, kuriančios šią technologiją, dėmesio centre.
Moderniuose elektromobiliuose naudojamos ličio jonų arba ličio-geležies-fosfato baterijos turi trūkumų. Vienas iš didžiausių – kaina, dėl kurios įsigyti elektromobilius yra brangu. Vokietijos įmonė „Theion“ žada sumažinti šią kainą naudodama šimtmečius žinomą elementą – sierą.
„Dabartinėse akumuliatorių technologijose katodui naudojamas nikelis, manganas ir kobaltas. Jis vadinamas NMC 811, nes jo sudedamosios dalys yra 80 % nikelio, 10 % mangano ir 10 % kobalto. Mes ją pakeičiame siera“, – sako bendrovės generalinis direktorius Ulrichas Ehmesas. Vietoj vario ir aliuminio naudojamas grafenas, todėl akumuliatoriuje yra tik ličio folija, siera ir anglis.
„Theion“ strategija – akumuliatorių gamybai naudoti medžiagas, kurių Žemėje yra daug ir kurios yra lengvai prieinamos. Šis sprendimas leis ženkliai sumažinti baterijų kainą. Planuojama, kad naujos kartos baterija būtų maždaug trečdaliu pigesnė.
Vis dėlto, mažesnė kaina nėra vienintelis privalumas. „Theion“ taip pat teigia, jog naujos sudėties baterija pasižymi didesniu energijos tankiu. Šiuo metu „Theion“ energijos tankis yra 800 vatvalandžių litre, o tai yra žymiai geresnis rodiklis nei įprastose ličio jonų baterijose, kurių tankis siekia septynis šimtus. Tikimasi, kad iki kitų metų bus sukurta baterija, kurios energijos tankis sieks 1000 Wh/l, o iki 2025 m. - 1500 Wh/l. Be to, žadamas iki 2000 įkrovimo ciklų eksploatavimo laikas, o šiuolaikinės ličio jonų baterijos gali atlikti 1000-1500 ciklų.
Taigi ar galime tikėtis, kad po kelerių metų šios nuostabios baterijos bus naudojamos elektromobiliuose? Dar ne. Pirmiausia „Theion“ dėmesį sutelks į kosmoso pramonę, vėliau – į mobiliuosius telefonus, nešiojamuosius kompiuterius ir išmaniuosius laikrodžius. Tačiau jie galvoja didinti gamybą taip, kad vieną dieną galėtų patenkinti elektromobilių akumuliatorių paklausą.
Vis dėlto, jeigu šios įmonės baterijos patektų į automobilius, tuomet 450 kilometrų nuvažiuoti baterija svertų vos 75 kilogramų.
Naujoje akumuliatorių technologijoje, kuri žada kelis kartus didesnį nuvažiuojamą atstumą ir mažesnę kainą, dauguma retųjų elementų pakeičiami siera. Deja, elektriniai automobiliai nėra „Theion“, kuriančios šią technologiją, dėmesio centre.
Moderniuose elektromobiliuose naudojamos ličio jonų arba ličio-geležies-fosfato baterijos turi trūkumų. Vienas iš didžiausių – kaina, dėl kurios įsigyti elektromobilius yra brangu. Vokietijos įmonė „Theion“ žada sumažinti šią kainą naudodama šimtmečius žinomą elementą – sierą.
„Dabartinėse akumuliatorių technologijose katodui naudojamas nikelis, manganas ir kobaltas. Jis vadinamas NMC 811, nes jo sudedamosios dalys yra 80 % nikelio, 10 % mangano ir 10 % kobalto. Mes ją pakeičiame siera“, – sako bendrovės generalinis direktorius Ulrichas Ehmesas. Vietoj vario ir aliuminio naudojamas grafenas, todėl akumuliatoriuje yra tik ličio folija, siera ir anglis.
„Theion“ strategija – akumuliatorių gamybai naudoti medžiagas, kurių Žemėje yra daug ir kurios yra lengvai prieinamos. Šis sprendimas leis ženkliai sumažinti baterijų kainą. Planuojama, kad naujos kartos baterija būtų maždaug trečdaliu pigesnė.
Vis dėlto, mažesnė kaina nėra vienintelis privalumas. „Theion“ taip pat teigia, jog naujos sudėties baterija pasižymi didesniu energijos tankiu. Šiuo metu „Theion“ energijos tankis yra 800 vatvalandžių litre, o tai yra žymiai geresnis rodiklis nei įprastose ličio jonų baterijose, kurių tankis siekia septynis šimtus. Tikimasi, kad iki kitų metų bus sukurta baterija, kurios energijos tankis sieks 1000 Wh/l, o iki 2025 m. - 1500 Wh/l. Be to, žadamas iki 2000 įkrovimo ciklų eksploatavimo laikas, o šiuolaikinės ličio jonų baterijos gali atlikti 1000-1500 ciklų.
Taigi ar galime tikėtis, kad po kelerių metų šios nuostabios baterijos bus naudojamos elektromobiliuose? Dar ne. Pirmiausia „Theion“ dėmesį sutelks į kosmoso pramonę, vėliau – į mobiliuosius telefonus, nešiojamuosius kompiuterius ir išmaniuosius laikrodžius. Tačiau jie galvoja didinti gamybą taip, kad vieną dieną galėtų patenkinti elektromobilių akumuliatorių paklausą.
Vis dėlto, jeigu šios įmonės baterijos patektų į automobilius, tuomet 450 kilometrų nuvažiuoti baterija svertų vos 75 kilogramų.