Lietuvos žiūrovas atpažins ne vieną programos „Baltijos žvilgsnis“ repertuare esantį vardą. Pirmiausia vertėtų paminėti lenkų kilmės, tačiau dažniau britų režisieriumi pristatomą Pawelą Pawilkowskį. Vienas garsiausių jo filmų – „Mano meilės vasara“, 2005 m. apdovanotas BAFTA prizu. Kiti P. Pawlikowskio filmai taip pat buvo „britiški“, tačiau naujasis „Ida“ – išskirtinai lenkiškas.
Anot režisieriaus, „Ida“ – filmas apie identitetą, šeimą, tikėjimą, kaltės jausmą, socializmą ir muziką. P. Pawlikowskis norėjo papasakoti istoriją, kurioje kiekvienas turi savitas elgesio priežastis, istoriją – artimesnę poezijai nei siužetui. Filme Lenkija vaizduojama pašaliečio akimis, ji paliesta asmeninių prisiminimų ir emocijų, garsų ir vaizdų iš vaikystės.
Kitas išskirtinis režisierius – Sørenas Kragh-Jacobsenas. Jis kartu su Larsu von Trieru, Thomasu Vinterbergu bei Kristianu Levringu parašė manifestą „Dogma‘95“. Naujausias kūrėjo filmas „Lūšies valanda“, pastatytas pagal garsiojo rašytojo Pero Olovo Wnquisto psichologinę dramą, pasakoja apie sunkią dviejų moterų kelionę į liguisto jaunuolio protą ir sielą.
Be jokios abejonės, nemažai gerbėjų mūsų šalyje turi ir rusų rašytojas Aleksejus Ivanovas, o jo romano motyvais režisierius Aleksandras Veledinskis sukūrė filmą „Geografas gaublį pragėrė“. Daug kas atpažins ir pagrindinį vaidmenį filme sukūrusį kultinį Rusijos aktorių Konstantiną Chabenskį, Lietuvos žiūrovams geriausiai pažįstamą iš filmų „Nakties sargyba“ ir „Dienos sargyba“.
Originalus bei tarptautinio pripažinimo sulaukęs ir estų režisierius Veiko Õunpuu. Jo pirmasis filmas „Rudens puota“ jau buvo rodytas „Kino pavasaryje“. Naująjį filmą „Laisvamanis“ galima pavadinti egzistenciniu: kaip gyventi žinant, jog niekada nepažinsi džiaugsmo, niekada nesididžiuosi tuo, ką darai? Kuria linkme turėtum eiti ir kaip išgyventi šioje tuštybės mugėje neprarandant žmogiškumo? Karjeros siekiantį rašytoją kamuoja visi šie egzistenciniai klausimai, o jo mergina Suzana yra nėščia ir gyvena visai kitokiomis mintimis.
Tiems, kas mėgsta psichologinius filmus ir domisi psichologija, bus įdomu pamatyti tris juostas: suomių režisierės Ulrikos Bengts filmą „Mokinys“ – apie vaikų namuose užaugusio trylikamečio pastangas įsitvirtinti pasaulyje, lenkų režisieriaus Maciejaus Pieprzycos filmą „Noras gyventi“, kuris pasakoja apie liūdnas ir džiaugsmingas prie invalidų vežimėlio prikaustyto vaikino gyvenimo akimirkas bei Lisos Langseth režisuotą „Viešbutį“ - apie jaunos moters kovą su pogimdymine depresija ir saviterapiją.
Filmas „Viešbutis“
Filmas „Noras gyventi“
Filmas „Ida“