Tad su kokiomis bėdomis susiduria „Land Rover“? Ilgametė visureigių gamintoja, kuri šiandien gali tik trinti rankas, jog vis daugiau ir daugiau žmonių nori persėsti į automobilius, kurių formulę britai taip puikiai išmano?
Didžiausia problema slypi konservatyvių pažiūrų, naujoves sunkiai priimančių vairuotojų galvose. Kiekvieną kartą, kai „Land Rover“ siekdavo praplėsti modelių gamą su neįprastos koncepcijos ratuočiu, britiškos markės pašto dėžutė greitai užsipildydavo kritikos nestokojančiais laiškais, tačiau „Land Rover“ kiekvieną kartą skeptiškai vertinamą projektą sugebėdavo paversti į komerciškai sėkmingo modelio istoriją.
Tiesiog verta pažiūrėti į keletą elementarių pavyzdžių: „
Range Rover Evoque“ – parduota daugiau nei 800 tūkst. vienetų visame pasaulyje. „Range Rover Sport“ – parduota daugiau nei 500 tūkst. vienetų visame pasaulyje. „Land Rover Discovery Sport“ – parduota daugiau nei 400 tūkst. vienetų visame pasaulyje. Kiekvienas anksčiau paminėtas modelis kaip reikiant prisidėjo prie sparčios „Land Rover“ plėtros ir ilgalaikėje perspektyvoje tapo bendrovės stuburu.
Vis dėlto, jeigu kiekvienas modelis kaip reikiant padidindavo bendrovės gamybos apimtis, tai „Land Rover Freelander“ pakeitęs „Land Rover Discovery Sport“ atlieka žymiai rimtesnį vaidmenį. Mažiausias, kompaktiškiausias ir racionaliausias „Land Rover“ visureigis labai greitai tapo perkamiausiu bendrovės modeliu, tad galite tik įsivaizduoti kokią svarbą šis modelis turi „Land Rover“ kompanijai ir kiek išteklių buvo skirta sukurti iki šiol gamintai modelio pamainai, kuri oficialiai laikoma tik ženkliu atnaujinimu, o ne visiškai nauja karta. O tai labai keista, nes šis modelis neturi nieko bendro su prieš tai gamintu modeliu.
DIZAINAS
Kiekvieną kartą išvydus naują „Land Rover“ produktą, iškart norisi pasakyti, jog šios bendrovės dizaino departamentas yra visiškai atskira parapija. Nesiklausanti ką sako kolegos iš kitų bendrovių ir net nebandantys laikytis naujausių automobilių dizaino tendencijų. Susidaro įspūdis, jog „Land Rover“ dizaineriai siekia išlaikyti tęstinumą ir kurti automobilius, kurie būtų „Land Roveriški“.
Iš pirmo žvilgsnio jis atrodo kaip nemažą kosmetinių operacijų gavęs automobilis, kurį „Land Rover“ atstovybėse buvo galima įsigyti prieš tai. Žiupsnis įmantrių dryžių priekinėje dalyje, žiupsnis brandžiai atrodančių aksesuarų ir galutiniame rezultate turime automobilį, kuris nebeatrodo kaip žaislinis modeliukas. Ypač vyresnėlių kompanijoje.
Nors automobilio forma pasikeitė minimaliai, tačiau naujovių sąrašas yra be galo ilgas. Už pažįstamo veido slypi visiškai nauja modulinė platforma, kurią „Land Rover“ naudojo kurdami antros kartos „Evoque“, o kartu su ja atkeliavo ir šūsnis naujausių technologijų.
Inžinierių sprendimas „Discovery Sport“ perkelti ant naujesnės platformos buvo pagrįstas dėl kelių priežasčių. Naujoji platforma yra gerokai standesnė ir leidžia inžinieriams lengviau pasiekti norimus tikslus saugumo, komforto lygio ir važiavimo savybių srityse. Ir be abejonės, naujoji platforma gali sutalpinti naujausius, elektrifikuotus vidaus degimo variklius, kurie yra itin svarbūs siekiant sumažinti išmetamųjų dujų emisijas.
Ir nepaisant šių pokyčių, slypinčiu glūdumoje, „Land Rover“ nepanoro kardinaliai pakeisti automobilio proporcijų. Palyginus su pirmtaku, naujasis „Discovery Sport“ yra dvejais milimetrais trumpesnis ir trimis milimetrais aukštesnis. Tuo tarpu ratų bazės ilgis išliko nepakitęs – 2741 milimetras.
Vertinimo kriterijus | Land Rover Discovery Sport D150 SE |
Išskirtinumo faktorius | 8 balai |
Interjero dizainas | 9 balai |
Eksterjero dizainas | 7 balai |
Ilgis (mm) | 4597 |
Plotis (mm) | 2069 |
Aukštis (mm) | 1727 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2741 |
INTERJERAS
Mažiau ūkiškumo ir daugiau aukštesnės klasės reikalaujantys tokių automobilių pirkėjai akivaizdžiai padiktavo „Land Rover“ specialistams kuria kryptimi reikėtų tobulinti „Discovery Sport“ interjerą.
Jeigu anksčiau „Discovery Sport“ labiau priminė modernių ir senamadiškų sprendimų mišinį, tai dabar įkėlus koją į automobilį norisi pasakyti, jog „Land Rover“ į savo pagranduką perkėlė nemažai šaunių sprendimų iš „Evoque“. Skaitmeninis prietaisų skydelis – ✔, skaitmeninis galinio vaizdo veidrodėlis – ✔, vertikalūs ir patogūs naudoti mygtukai ant vairo – ✔, galimybė vienu mygtuku sugrąžinti savo sėdynės, vairo ir kitų sistemų nustatymus – ✔.
Pradėję žvalgytis automobilio viduje, iškart pastebėsite, jog didžiąją dalį fizinių mygtukų pakeitė lietimui jautrūs analogai. Įprastai, tai mums sukeltų pyktį, bet tik ne šį kartą. Britai pačias svarbiausias funkcijas leidžia valdyti fiziniais mygtukais ir nereikalauja atitraukti akių nuo kelio. Intuityvu, paprasta ir elementaru. Tuo tarpu lietimui jautrūs „mygtukai“ buvo atiduoti funkcijoms, kuriomis naudojatės kartą per savaitę ar net mėnesį. Pavyzdžiui, kiek kartų per metus įjungiate galinio lango šildymą? Arba kiek kartų per metus išjungiate elektroninę stabilumo kontrolę? Būtent! Tad kaip galima peikti „Land Rover“ dėl šio sprendimo, jeigu mygtukų mažinimo programa buvo atlikta vadovaujantis sveiku protu, o ne madingomis tendencijoms?
Kone šauniausia funkcija, kurią „Discovery Sport“ perėmė iš savo brolių – dvejas funkcijas turintys oro kondicionieriaus ir važiavimo režimų valdymo ratukai. Įprastu režimu, oro temperatūrą rodantys ciferblatai vienu mygtuko paspaudimu pakeičia savo funkciją ir esant poreikiui padidina oro apipūtimo greitį arba pakeičia važiavimo režimą. Elementarus, bet labai šaunus sprendimas, kuris padėjo išvengti ergonomikos chaoso.
Ne ką mažiau gerų emocijų suteikia pakylėjusi interjero apipavidalinimui skirtų medžiagų kokybinė kartelė. Kur tik pirštai liečia, ten minkšta, minkšta, tvirta, tvirta. Tai savotiškas aukso viduriukas tarp prabangos ir „subalansuota spardytis mėgstantiems vaikams“. Jame tiesiog nėra to gležnumo jausmo kaip „Lexus NX“ ar „Mercedes-Benz GLC“.
Vienintelį, asmeninį, priekaištą norėtųsi skirti automobilio vairui, kuris primena kruizinio laivo šturvalą, bet tai vienintelis ryškesnis priekaištas, kurį norėtų siųsti „Discovery Sport“ adresu, nes žvelgiant iš praktinės, komforto ir jaukumo pusės – „Land Rover“ pataikė tiesiai į dešimtuką.
Vertinimo kriterijus | Land Rover Discovery Sport D150 SE |
Interjero erdvė | 9 balai |
Interjero apdailos medžiagos | 8 balai |
Surinkimo kokybė | 8 balai |
Ergonomika | 8 balai |
Matomumas | 9 balai |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 8 balai |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir funkcionalumas | 9 balai |
Multimedijos sistema | 7 balai |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 8 balai |
Bagažinės tūris (l) | 829 - 1698 |
DINAMIKA
Daugelį metų po „Ford“ sparnu išbuvęs gamintojas tik prieš keletą metų sugebėjo nukirpti paskutinę sąsają su amerikiečių koncernu. Jeigu pirmoje „Discovery Sport“ kartoje buvo galima rasti „Ford“ gamybos benzininius ir dyzelinius motorus (iki 2016 m.), tai dabar mažiausias bendrovės visureigis naudoja išskirtinai „Jaguar Land Rover“ gamybos agregatus, kurie, regis perėjo ženklų tobulėjimo etapą.
Nuo šiol variklių gamoje išvysite penkias opcijas: trejos iš jų bus varomos dyzelinu, o likusios dvi – benzinu. Nepriklausomai nuo to, visi varikliai turės keturių cilindrų konfigūracijas, bus dviejų litrų darbinio tūrio ir galės būti poruojami su priekinių arba keturių varančiųjų ratų pavara. Taip pat verta paminėti, jog „Discovery Sport“ variklių gamą netrukus papildys hibridinę pavarą turinti versija.
Tuo tarpu mūsiškis bandomasis triušis turėjo patį silpniausią, 150 arklio galių išvystantį dyzelinį variklį, kuriame buvo įdiegta „švelnaus hibrido“ technologija. Šioji technolgija varikliui padeda užtikrinti sklandesnę akceleraciją, sumažinti apetitą degalams ir CO2 emisijas. Papildomas energijos pliūpsnis atsiranda iš energijos sukauptos automobiliui stabdant arba tiesiog riedant, tad įvertinus šios technologijos privalumus, dyzelinis arba benzininis variklis turėtų suvartoti mažiau degalų.
Iškart pripažinsime, jog iš 150 arklio galių ir 380 Nm sukimo momentą išvystančio variklio tikėjomės tik vieno – jis padės automobiliui judėti, tačiau „švelnaus hibrido“ technologijos indelis variklio akceleracijos ir lankstumo srityje yra neabejotinai ženklus.
Tai ypač jaučiasi automobiliui pajudant iš vietos ar siekiant pagreitėti. Nepajusite jokio delsimo, jokio tinginiavimo ar uždelsimo. Iš šios širdelės galite tikėtis sklandumo, tolygaus ir, pasiekus darbinę temperatūrą, tylaus veikimo. Ko tikrai galite nesitikėti – tai svaiginančio pagreičio, bet tai tiesiog akivaizdu, nes 380 Nm sukimo momentas negali suteikti šiurpinančio pagreičio automobiliui, kurio svoris siekia beveik dvi tonas.
Vertinimo kriterijus | Land Rover Discovery Sport D150 SE |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 11,4 / 11,7 sekundės |
60 - 100 km/val. („Auto“ režimu) | 7,1 sekundės |
80 - 120 km/val. („Auto“ režimu) | 9,3 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 150 AG esant 4000 aps/min. |
Didžiausias sukimo momentas | 380 Nm esant 1750-2500 aps/min. |
Maksimalus greitis | 190 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 11,2 / 5,9 / 7,1 |
Degalų bako talpa | 65 litrai |
Taršos emisijos klasė | Euro 6 |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 800 kilometrų |
VALDYMAS
„Discovery Sport“ daugeliui gali sudaryti įspūdį, jog tai – sportiškiausias „Land Rover“ šeimos narys. Kompaktiškas, vikrus ir manevringas. Iš dalies – tai yra tiesa, tačiau bet kokias sąsajas su sportiškumu galite pamiršti, nes tai nėra grubus, stačiokiškas visureigiškos išvaizdos automobilis kaip, pavyzdžiui, „Audi Q5“ ar „BMW X3“. Tai tiesiog itin patogus visureigis, kuris džiugins plačiomis ir patogiomis sėdynėmis ir akustine tyla važiuojant 130 km/val. greičiu.
Inžinieriams nusprendus „Discovery Sport“ suręsti ant naujos platformos, pagrindinis dėmesys buvo skiriamas komfortui ir visureigio galimybėms bekelėje. Būtent dėl šios priežasties šis „Discovery Sport“ turi visiškai naują, itin kompaktišką, daugiasvirtę galinę pakabą, kuri pasižymi ne tik didesne rato eiga, bet ir įspūdinga pakabos artikuliacija (atstumu, kiek daugiausiai galima pakelti vieną galinį ratą nuo žemės).
Priekinėje pakaboje taip pat buvo atlikta nemažai pakeitimų. Pavyzdžiui, nuo šiol priekinėje pakaboje rastume patobulintus hidraulinius eigos ribotuvus , kurie kaip reikiant sumažino į automobilio vidų bandantį prasibrauti triukšmą, kuomet, pavyzdžiui, „Discovery Sport“ pervažiuoja auksarankių kelininkų paliktą gilią duobę.
Tad kaip inžinierių atlikti pakeitimai veikia praktikoje? Netgi labai neblogai. Dėvėdamas 19 colių skersmens ratlankius mūsų bandytas „Discovery Sport“ užtikrintai sugeria bet kokius kelio nelygumus, akmeninis grįstas gatves ar dar greiderio nemačiusį žvyrkelį. Ten kur keliai nėra pačios geriausios būklės, ten „Discovery Sport“ jaučiasi pranašesnis už bet kurį kitą analogą, nes pakaba nepriverčia jaustis, lyg bandytumėte nuo stačių laiptų nusileisti su paspirtuku.
Iš tiesų, nors jis ir yra mažiausias bei pigiausias „Land Rover“ šeimos narys, jis sugeba labai neblogai atkartoti kelis kartus brangesniojo „Range Rover“ elgseną, kuri neskatina su automobiliu elgtis stačiokiškai ir grubiai. Susidaro jausmas, jog „Land Rover“ kelyje verčia elgtis atsakingai ir mėgautis tuo ką vairuojate, o ne kaip greitai turite pasiekti galutinį tašką. Absoliuti priešingybė šiurkštų elgesį mėgstantiems analogams iš Vokietijos.
Vertinimo kriterijus | Land Rover Discovery Sport D150 SE |
Pakabos suteikiamas komfortas | 8 balai |
Stabilumas posūkiuose | 7 balai |
Stabilumas važiuojant didesniu greičiu | 8 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai |
Triukšmo lygis | 9 balai |
Padangų išmatavimai bandytame modelyje | 235/55 R19 |
EKSPLOATACIJA
„Discovery Sport“ milžiniškoje automobilių jūroje yra savotiška retenybė. Vienu metu jis turi keletą tiesioginių konkurentų ir tuo pačiu nei vieno. Penkiaviečių, kompaktiškų visureigių pasaulyje į „Land Rover“ vietą gali pretenduoti didžioji trejybė iš Vokietijos bei „Volvo XC60“. Tačiau vertinant jį kaip septynvietį, kompaktišką visureigį, tuomet tinkamų alternatyvų jam tiesiog nėra.
Žinoma, galite žvalgytis į „Volkswagen Tiguan Allspace“, „Peugeot 5008“ ar „Škoda Kodiaq“, bet pastarieji priklauso tai automobilių grupei, kuriuos perkama norint gauti kuo didesnį automobilį už mažiausią kainą, o ne tam, kad patenkintų troškimą vairuoti automobilį kurio tikrai trokštate.
Artimiausiu „Land Rover Discovery Sport“ varžovu mes laikytume „Volvo XC60“. Pagal abiejų modelių filosofiją, norą plaukti prieš srovę ir automobilius kurti pagal savo vertybes ir prioritetus. Panašumų tarp abiejų galima įžvelgti net ir kainodaroje.
Tad kokią versiją pasirinkti? Mūsų nuomone, geriausia būtų dairytis į „D180“ versiją su „SE“ įrangos lygiu. Dinamikos ir komforto įrangos aukso viduriukas, kuris bus pakankamai universalus mieste ir ten kur užsimanys keliauti širdis. O ir kaina neatrodo taip šiurpiai – 54 600 eurų.
Kaip alternatyvą dyzelinu varomai versija mes rekomenduotume palaukti kada prekyboje pasirodys pilnavertę hibridinę pavarą turintis modelis – „P300e PHEV“, kuri su pilnai įkrautomis baterijomis galės nuriedėti maždaug 60 kilometrų, o užmiestyje naudos elektros motorų ir vidaus degimo variklio energiją.
Vertinimo kriterijus | Land Rover Discovery Sport D150 SE |
Pigiausio modelio kaina | 43 100 eurų |
Bandyto modelio kaina | 63 500 eurų |
Bazinio modelio komforto įranga | 7 balai |
Papildomos įrangos pasirinkimas | 8 balai |
Papildomos įrangos kaina | 7 balai |
Standartinė garantija | 3 metų / 100 000 |
Planinių aptarnavimų dažnumas | Kas 34 tūkst. kilometrų |
Išlaidos planiniams aptarnavimams nuvažiavus 100 000 kilometrų | ~ 1600 eurų |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | 35% |
Atstovybių tinklas | Vilniuje |
„Land Rover“ visame pasaulyje yra žinoma kaip purvų vonias mėgstančių automobilių kūrėja, tačiau štai šis „Land Rover Discovery Sport“ yra kitoks. Ir ne tik dėl to, jog yra pranašesnis bekelėje už praktiškai visus varžovus.
Daugelį metų „Land Rover“ ženklą dėvintys automobiliai buvo laikomi pagrindinių konkurentų nuošalyje. Kiekvieną kartą norint apibūdinti tam tikrą „Land Rover“ modelį, iš pradžių norėdavosi išvardinti gerąsias savybes ir tuomet pridurti – Beeeeeeeeeeeet...
Tuo tarpu antroji „Discovery Sport“ modelio karta skatina šio įpročio atsikratyti, nes net ir labai stengiantis nesurastumėte labai rimtos priežasties dėl kurios jis turėtų pripažinti „Audi Q5“, „BMW X3“ ar „Volvo XC60“ pranašumą.
Tai visapusiškai šaunus visureigis, kuris sugeba pateisinti būtent tokio automobilio įsigijimo priežastis, nes jis nėra tik dailus miesčioniškas aksesuaras, o pilnavertis visureigis. Su visais visureigiams būdingais privalumais ir trūkumais, tad jeigu trokštate visureigio, tą ir padarykite. Ir nesižvalgykite į jų imitacijas.
MUMS PATIKO
- Itin patogus ir malonus vairuoti ilgose kelionėse
- Stulbinančiai erdvus interjeras
- Pagirtinai suderintas variklio ir automatinės pavarų dėžės darbas
- Turi užtektinai dinamikos, jog patemptų šį mažą drambliuką
- Neatrodo kaip žaislinis visureigis
- Automobilio išvaizda sukuria solidumo jausmą
- Gausus naudingų dėtuvių daiktams kiekis
- Šauni „Clear Sight Ground View“ technologija
MUMS NEPATIKO
- Multimedijos sistema galėtų veikti sklandžiau
- Automobilis galėtų būti lengvesnis
- Šauniai atrodančią „R-Dynamic“ kėbulo apdailą turintys modeliai pernelyg brangūs
- Skaitmeninis galinio vaizdo veidrodėlis labiau blaško negu padeda