Naujoji „Opel Insignia“ debiutuos 65 – toje tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje, kuri vyks rugsėjo 12 – 22 dienomis. „Opel“ flagmanas nustebins savo aukščiausiomis technologijomis pagrįsta technika po variklio dangčiu bei patraukliu dizainu bei visiškai nauja pramoginės sistemos karta. Galingi ir itin efektyvūs nauji varikliai su tiesioginio įpurškimo degalų sistema, tokie kaip naujasis benzininis agregatas su turbina ir naujasis turbodyzelis, kuris į atmosferą išmeta vos 99 g/km anglies dvideginio, užtikrina ypač platų variklių pasirinkimą. Kartu su penkiaduriais ir keturduriais kėbulais, kuriuose sumontuota šešių pavarų mechaninė greičių dėžė bei „Start/Stop“ sistema, abiejų galingumų versijos (88 kW/120 AG ir 103 kW/140 AG) mišriojo ciklo metu (pagal EK 715/2007 standartą) sudegina vos po 3,7 l degalų 100 km kelio, o „Sports Tourer“ versija sunaudoja 3,9 l/100 km. Dėl to „Opel Insignia 2.0 CDTI“ tapo ekonomiškiausiu dyzeliniu automobiliu savo klasėje ir Vokietijoje patenka į efektyvumo A klasę. Smarkiai patobulinta pakaba užtikrina geresnes dinamines savybes ir didesnį komfortą. Tuo pat metu „Insignia“ inžinieriai sukūrė dar aerodinamiškesnį automobilio kėbulą. „Insignia“ tapo aptakiausiu pasaulyje penkiaduriu hečbeku, nes jos oro pasipriešinimo koeficientas yra mažesnis nei 0,25.
„Naujoji „Opel Insignia“ pirkėjams suteikia tai, ko jie ir tikisi iš prestižinio vidutinės klasės automobilio. Pažangūs, aukštu sukimo momentu pasižymintys varikliai sunaudoja itin mažai degalų, o kartu su aukščiausios klasės pakaba, jie sugeba suderinti sportišką važiavimą su komfortu,“ – sako „Adam Opel AG“ stebėtojų tarybos narys ir „GME“ kompanijos viceprezidentas inžinerijai Michaelas F. Ablesonas.
Vos 99 gramus teršalų išmetantys dyzeliai
Naujosios „Insignia“ itin platus variklių pasirinkimas be jokių kompromisų užtikrina ir sportiškumą, ir komfortą. Variklių gamoje galima pasirinkti tarp trijų degalų tipų: benzino, dyzelio ar LPG (suskystintų dujų), o jų galia svyruoja nuo 81 kW/110 AG iki 184 kW/250 AG.
„Insignia 2,0 CDTI“ yra ekologijos ir degalų taupumo čempionas. Naujasis 2,0 litrų darbinio tūrio turbodyzelinis variklis išvysto 88 kW/120 AG arba 103 kW/140 AG, o į atmosferą (pagal EK Nr. 715/2007 reglamentą) išmeta vos 99 g/km anglies dvideginio (universalas „Sports Tourer“– 104 g/km), dėl to jis atitinka A efektyvumo klasę. Modeliai su penkiomis ir keturiomis durimis, kuriuose sumontuota šešių pavarų mechaninė greičių dėžė bei „Start/Stop“ sistema, vidutiniškai vartoja vos 3,7 l/100 km degalų („Sports Tourer“ universalas – 3,9 l/100 km) – tai geriausias rodiklis savo klasėje. Dėl to daugiausiai laimi gamta ir vairuotojo piniginė. Palyginus su savo pirmtaku, naujojo variklio103 kW/140 AG versija pasiekia 10 AG daugiau, nors tuo pat metu sunaudoja 14 procentų mažiau degalų ir į atmosferą išmeta 13 procentų mažiau anglies dvideginio. Netgi galingiausia šio 2,0 l turbodyzelinio variklio 120 kW/163 AG versija vidutiniškai naudoja tik 4,3 l degalų 100 km kelio ir išmeta vos 114 g/km anglies dvideginio („Sports Tourer“ – 4,5 l/100 km ir 119 g/km CO2), todėl ši versija taip pat atitinka A efektyvumo klasę.
2,0 l CDTI varikliai išvysto didelį sukimo momentą. 88 kW/120 AG versija pasiekia net 320 Nm, o 103 kW/140 AG versija – net 370 Nm. 120 kW/163 AG versiją galima pasirinkti varomą tiek priekiniais, tiek ir visais keturiais ratais, ji išvysto dar dešimčia Nm daugiau – net 380. Toks didelis sukimo momentas pasiekiamas automatinės „overboost” funkcijos dėka, kuri aktyvuojasi iki galo nuspaudus akseleratoriaus pedalą.
„Insignia“ modelio dyzelinių variklių viršūnėje puikuojasi 143 kW/195 AG „2,0 BiTurbo CDTI“. Šis galingas dyzelinis variklis pasiekia net 400 Nm sukimo momentą ir dėka lygiagrečiai sumontuotų dviejų lygių turbokompresorių pasižymi žaibiška reakcija į vairuotojo veiksmus bei labai vienodu galios paskirstymu visame variklio sūkių diapazone. Oro pripūtimo sistema su dviem lygiagrečiai sumontuotomis turbinomis užtikrina itin greitą reakciją į akseleratoriaus paspaudimus ir maksimalią variklio galią važiuojant bet kokiu režimu. Dviguba oro aušinimo sistema su dviem tarpinio oro aušinimo radiatoriais optimaliai vėsina į variklį dviejų turbinų pagalba pučiamą orą. „BiTurbo“ sedanas su mechanine šešių pavarų greičių dėže iki 100 km/h iš vietos įsibėgėja vos per 8,7 sekundės bei pasiekia maksimalų 230 km/h greitį („Sports Tourer“ versija – per 8,9 sek. ir 225 km/h), tuo pat metu sudegindama vidutiniškai vos 4,7 l degalų 100 km kelio. Šios versijos anglies dvideginio emisija sudaro tik 125 g/km ir tai yra itin mažai, atitinka A efektyvumo klasę („Sports Tourer“ versija: 4,9 l/100 km ir 129 g/km CO2). Be priekinių ratų versijos su mechanine pavarų dėže, „Insignia BiTurbo“ siūloma ir su visais varančiaisiais ratais bei šešių laipsnių automatine pavarų dėže.
Galingi, atnaujinti ir ekonomiški: naujos kartos „SIDI turbo” benzininiai varikliai
Benzininių variklių gretas papildo du nauji agregatai su tiesiogine degalų įpurškimo sistema: 2,0 l „SIDI turbo” (angl. Spark Ignition Direct Injection, liet. vidaus degimo variklis su tiesiogine degalų įpurškimo sistema) 184 kW/250 AG ir 400 Nm maksimaliu sukamuoju momentu bei naujos kartos 1,6 l „SIDI turbo“125 kW/170 AG ir 260 Nm sukamuoju momentu (280 Nm su „overboost“ funkcija) pasiekiamu jau esant 1650 aps./min.
Išskirtinės šių variklių savybės tai galios perdavimas, puiki eiga ir degalų ekonomija. Keturių ir penkių durų modeliai, su 1,6 „SIDI turbo“ varikliais sunaudos vos 5,9 l/100 km degalų, o anglies dvideginio tarša neviršys 139 g/km (pagal EK reglamentą Nr. 715/2007), o „Sports Tourer“ versija sunaudoja 6,2 l/100 km, anglies dvideginio tarša 146 g/km. Rodikliai 16 proc. geresni lyginant su modeliais su ankstesnės kartos 1,6 l varikliu. Šie varikliai tinkami įprastom ir „Super“ benzino rūšims.
Norint pagerinti degalų sąnaudų ekonomiją, efektyvumą bei važiavimo komfortą, inžinieriai atliko keletą 1,6 l SIDI variklio patobulinimų, dėl ko sumažėjo variklio skleidžiamas triukšmas, vibracija – neliko jokių pašalinių garsų. Inžinieriai taip pat optimizavo variklio oro tiekimo ir išmetamųjų dujų sistemų darbą, kumštelio dangtelį atskiriant nuo cilindro galvutės specialia tvirtino ir sandarinimo sistema. Triukšmo ir vibracijos lygį inžinieriams pavyko sumažinti ir dėl tiesioginės degalų įpurškimo sistemos. Toks „garso inžinerijos“ rezultatas yra tylus, sklandus variklio tuščios pavaros darbas bei malonus ausiai variklio ūžesys važiuojant dideliu greičiu ar esant didelėms variklio apsukom. Balansinių velenų įmontavimas išilgai cilindrų bloko taip pat prisidėjo prie sklandesnio variklio darbo. 1,6 l variklis su turbina ir tiesiogine degalų įpurškimo sistema, yra vienintelis agregatas šioje klasėje patobulintas tokiais balansiniais velenais.
1,6 l ir 2,0 l „SIDI turbo” variklius galima užsisakyti su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže ir „Start/Stop” įranga arba su nauja mažos trinties automatine šešių laipsnių pavarų dėže. 2,0 l „SIDI Turbo“ be vien tik priekinių varomų ratų bus galima ir su visų varomų ratų sistema.
Benzininių variklių pasiūla prasideda nuo taupaus ir „švaraus“ (Euro 6) 1,4 l agregato su turbina, montuojamu su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže ir „Start/Stop“ įranga. Jo galia siekia 103 kW/140 AG, o sukamasis momentas 200 NM (220 Nm su „overboost“ funkcija), tačiau degalų sąnaudos mažos – vos 5,6 l/100 km, o anglies dvideginio tarša neviršija 131 g/km (pagal EK reglamentą Nr. 715/2007).
Kaip alternatyvą šiam taupiam variantui, galima rinktis 103 kW/140 AG „Insignia 1,4 LPG“ (angl. Liquefied Petroleum Gas, liet. suskystintos naftos dujos), kurio maksimalus sukamasis momentas yra 200 Nm. Kaip ir benzininis variantas, ši taip pat atitinka griežtus Euro 6 taršos reikalavimus. „Insignia LPG“ nepralenkiama pagal efektyvumą A klasėje: degalų sąnaudos tik 7,6 l/100 km („Sports Tourer“ variantas – 7,9 ,/100 km) važiuojant mišriu ciklu, o anglies dvideginio tarša neviršija 124 g/km („Sports Tourer“ variantas – 129 g/km). Be mažų degalų sąnaudų ir nedidelės taršos, ši versija dar pasižymi ilga nuvažiuojama distancija: su pilnu dujų ir benzino baku, galima nuvažiuoti daugiau nei 1700 km nesustojant.
Aptakios kėbulo formos: „Insignia” aerodinamikos vertybių pavyzdys
Nedidelėms degalų sąnaudoms įtakos turi naujas aerodinaminis „Insignia“ kėbulo dizainas, bei daugelis kitų savybių mažinančių oro pasipriešinimo koeficientą. Tam įtakos turėjo ir prailgintas kėbulo slenkstis, platesnės priekinio spoilerio briaunos, galinių lempų apvadai suprojektuoti taip, kad geriau sklaidyto oro srautą bei integruotas spoileris ant bagažinės dangčio.
2,0 l CDTI, 88 kW/120 AG „Insignia“ su „Start/Stop“ įranga, taip pat turi papildomų, aerodinamiką gerinančių elementų: aktyvios priekinės oro sklendės. Per priekines grotelės įeinantis oras vėdina variklį, tačiau tai sudaro daugiau nei 8 proc. viso oro pasipriešinimo. Norint sumažinti šį efektą, sklendė esanti priekinių grotelių apačioje, užsidaro automatiškai sumažindamos oro pasipriešinimą.
Tokios sklendės privalumas yra dar ir toks, jog įjungus variklį, jis greičiau įšyla – taip sutaupoma degalų ir išmetama mažiau teršalų. Kuomet varikliui reikalingas vėsinimas, sklendės atsidaro automatiškai. Dėl tokių patobulinimų, „Opel“ inžinieriams pavyko pagerinti naujos „Insignia“ aerodinamines savybes.
Su itin mažu oro pasipriešinimo koeficientu „Insignia“ hečbekas (0,25 Cd) ir „Sports Tourer (0,28 Cd) yra aptakiausios kėbulo formos serijinės gamybos automobiliai pasaulyje.
Važiuoklė tampa komfortiška ar tinkama sportiškam važiavimui
Nepaisant ekonomiškumo, nauja „Insignia“ yra labai komfortiška. Tokia yra ir „Opel“ flagmano važiuoklė. Nors „Insignia“ jau yra gavusi nemažai apdovanojimų už važiavimo komfortą, valdymą ir stabilumą važiuojant, naujas modelis pasižymės dar geresnėmis šiomis charakteristikomis. „Opel“ inžinieriai atliko patobulinimus važiuoklėje, kurie apėmė amortizatorius, pakabos stabilizatorius bei vairą, todėl sumažėjo vibracija ir triukšmas, padidėjo važiavimo komfortas.
„Insignia“ dabar turi naujus amortizatorius, spyruokles, visai naujas pakabos svirtis ir atraminius guolius, kurie sudaro pagrindinę ašies architektūrą ir pagerina važiavimo komfortą. Pakeistas ir galinių bei priekinių pakabos svirčių skersmuo.
„Opel” išskirtinė „FlexRide” važiuoklės sistema su galimybe rinktis važiavimo stilių, taip pat montuojama naujoje „Insignia”. Ši inovatyvi važiuoklė apjungia visas važiavimo dinamikos sistemas – elektroniškai reguliuojamus amortizatorius, nuo greičio priklausomą vairo stiprintuvą. Vairuotojas gali rinktis tris važiavimo režimus: „Standart“ maloniam važiavimui, „Tour“ dar „minkštesniam“ važiavimui ilgose kelionėse ir „Sport“ tikslesniam sportiškam važiavimui.