Praėjusią savaitę pasirodė liepos-rugpjūčio “Muzikos barų” numeris su pirmąja fortepijoninio trio “Kaskados” kompaktine plokštele, kurioje įrašyti Josepho Haydno, Jeano Francaix ir Piotro Čaikovskio kūriniai.
Trio “Kaskados” oficialiai savo koncertinę veiklą skaičiuoja nuo 1997 m., nors jau ir iki tol jo nariai - Albina Šikšniūtė (fortepijonas), Rusnė Mataitytė (smuikas) ir Edmundas Kulikauskas (violončelė) - buvo žinomi kaip solistai bei kamerinių ansamblių dalyviai, aktyvią skirtingų sričių muzikinę veiklą puoselėjantys atlikėjai. Ryškus vieno produktyviausių Lietuvoje kamerinių ansamblių pasiekimas - 2002 m. laimėta IX tarptautinio J. Brahmso kamerinių ansamblių konkurso (Austrija, Piortšachas) pirmoji premija. Muzikologės Vytautės Markeliūnienės straipsnyje - pasakojimas apie šio kolektyvo rengiamas programas ir pokalbis su “Kaskadų” nariais.
Kaip visuomet “Muzikos baruose” šalia kitų straipsnių apžvelgiamos pastarojo mėnesio muzikinio Lietuvos gyvenimo aktualijos. Visų pirma neseniai Vilniuje pasibaigusi 2003-ųjų Pasaulio lietuvių dainų šventė “Mes - 2003”. Pabrėžiant tokių švenčių nediskutuotiną būtinumą ir išlikimą, žurnale prisimenamos svarbiausios dainų šventės renginių akimirkos.
Išskirtinis birželio mėnesio muzikinis įvykis Vilniuje - septintasis Vilniaus festivalis, kurio dešimt koncertų apžvelgiami šiame “Muzikos barų” numeryje. Tarsi savotiška Vilniaus festivalio intermedija pateikiama ir žymiojo violončelininko Yo-Yo Ma meistriškumo kursų bei koncerto Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje recenzija.
Regis, visai neseniai pasibaigė daug aistrų ir diskusijų sukėlęs 1999-ųjų tarptautinis M. K. Čiurlionio pianistų ir vargonininkų konkursas, o šių metų rugsėjo 13-29 dieną į Lietuvos muzikos akademiją, šv. Kazimiero bažnyčią ir Lietuvos nacionalinę filharmoniją - tradicines šio konkurso vyksmo vietas - vėl kviečiami fortepijono bei vargonų talentai ir jų gerbėjai. Naujajame “Muzikos barų” numeryje - pasvarstymai apie artėjantį M. K. Čiurlionio konkursą bei straipsnis apie muzikinius konkursus kaip išskirtinį XX amžiaus atlikimo meno fenomeną.
Šalia tęsiamų tradicinių žurnalo rubrikų - “Didžiosios salės”, “Panoramos”, “Lietuvos muzikos link” ir jau įprastiniu tapusio puslapio vaikams - šiame numeryje taip pat pristatomos dvi Šekspyro “Romeo ir Džuljetos” interpretacijos Lietuvos scenose - Charles’o Gounod operos sugrįžimas į Kauno muzikinį teatrą ir Anželikos Cholinos šokio spektaklio pastatymas. Žurnale minimos dar dvi operos: tai Ruggero Leoncavallo “Pajacų” pastatymas Vilniaus Kongresų rūmuose ir Audronės Žigaitytės operos “Žilvinas ir Eglė” gastrolės X tarptautiniame festivalyje “Probaltica”.
Kaip įprasta, nemažoje “Baleto” skiltyje šįsyk su garbingu jubiliejumi sveikinama balerina, baleto istorikė ir kritikė, nuolatinė “Muzikos barų” straipsnių autorė Aliodija Ruzgaitė, kurios rašinys apie gegužės mėnesį Vilniuje vykusį septintąjį tarptautinį šokio festivalį “Naujasis Baltijos šokis ‘03” taip pat publikuojamas šiame numeryje.
Pažintis su ryškiomis Lietuvos ir užsienio muzikinio gyvenimo asmenybėmis pratęsia kompozitoriaus Justino Bašinsko, muzikologės Daivos Kšanienės bei žymaus amerikiečių pianisto Johno Browningo portretai.
Šią vasarą Lietuvoje skamba kaip niekad daug džiazo - “Muzikos baruose” prisimename ne tik Vilniaus festivalio džiazo žvaigždes, bet ir tryliktąjį “Kaunas jazz” festivalį ir gegužę Vilniaus mokytojų namuose surengtą džiazo festivalį “Vilnius Band”.
MB inf.