• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujasis valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovas Mantas Bartuška kolegų įvardijamas kaip geras ir profesionalus vadovas ir derybininkas. Jis apibūdinamas kaip įvairiapusis, „kietas“, tačiau kartu ir lankstus jaunosios kartos vadybininkas, kuriam svarbu skaidrumas ir korporatyvinis valdymas.

Naujasis valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovas Mantas Bartuška kolegų įvardijamas kaip geras ir profesionalus vadovas ir derybininkas. Jis apibūdinamas kaip įvairiapusis, „kietas“, tačiau kartu ir lankstus jaunosios kartos vadybininkas, kuriam svarbu skaidrumas ir korporatyvinis valdymas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kita vertus, tai nėra labai atviras ir linkęs greitai susibičiuliauti žmogus. Jį pažįstantys žmonės M.Bartušką įvardija kaip uždarą, savo asmeninę erdvę saugantį žmogų, kuris atskiria asmeninį gyvenimą ir darbą.

REKLAMA

Varėnoje gimęs M.Bartuška, kuris studijavo Vilniuje, o vėliau dirbo Klaipėdoje, gimtojo miesto nepamiršta - dar vadovaudamas „Klaipėdos naftai“, jis savaitgaliais grįždavo į Varėną žaisti vietos vyrų krepšinio lygoje.

M.Bartuška „Lietuvos geležinkelių“ vadovu paskirtas praėjusį penktadienį, trečią naujojo susisiekimo ministro Roko Masiulio darbo dieną.

REKLAMA
REKLAMA

Naujasis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas - įvairiapusis

M.Bartušką jo kolegos ir jį pažįstantys žmonės laiko įvairiapusiu žmogumi. Dirbęs audito, apskaitos ir verslo konsultavimo bendrovėje „Ernst and Young“, vėliau - finansų direktoriumi „Klaipėdos naftoje“, kuriai 2014 metais pradėjo vadovauti, M.Bartuška, anot BNS pašnekovų, sukaupė labai įvairios patirties.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Klaipėdos naftoje“ dirbęs dabartinis „Epso-G“ vadovas ir „Lietuvos geležinkelių“ valdybos narys Rolandas Zukas M.Bartušką apibūdina kaip sugebantį būti kietu, tačiau lanksčiu vadovu.

„Jis yra pakankamai protingas - kiek reikia kietumo, kiek reikia kompromiso. Nėra daug žmonių, kurie gali būti įvairiapusiai - siekti tikslų ir naudoti įvairias technikas. Tai, sakyčiau, kad jis tą gali - aš esu tai matęs“, - BNS teigė R.Zukas.

REKLAMA

Pasak jo, statant suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalą, jis sulaukdavo M.Bartuškos konsultacijų ir patarimų.

„Jis dalyvavo pirkimo komisijose, profesionaliai derėjosi, analizavo sutartis. Pakankamai jausdavau stiprų profesionalą, su kuriuo gali pasitarti, gauti patarimų“, - sakė R.Zukas.

REKLAMA

Investuotojų asociacijos valdybos narys Vaidotas Rūkas su M.Bartuška bendravo kaip investuotojų atstovas. Jo teigimu, M.Bartuška sudarė skaidrumo siekiančio žmogaus įspūdį.

„Kaip vadovas, jis yra tos jaunosios kartos atstovas, kuriam skaidrumas, tinkama veikla, korporatyvinė valdysena yra svarbu ir savaime suprantama. Jis atskleisdavo apie bendrovę tiek, kiek galėdavo atskleisti. Tai irgi pozityvu, nes nebūdavo kažkokių nutekinimų, būdavo normalus bendravimas tarp investuotojų ir įmonės vadovo“, - BNS sakė V.Rūkas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jo nuomone, M.Bartuška turės pakankamai stiprų susisiekimo ministro politinį palaikymą, todėl galės pertvarkyti „Lietuvos geležinkelius“.

„Ministras ir naujasis vadovas yra buvę vienoje kompanijoje, tai tas abipusis pasitikėjimas yra, tai iš politinės pusės palaikymo naujasis vadovas galės laukti. Manau, kad politikai nori pokyčių ir pasirinko žmogų, kuris yra įrodęs, kad tai gali atlikti“, - sakė investuotojų atstovas.

REKLAMA

A.Vaitkus: su M.Bartuška sunku derėtis

Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus įvardija M.Bartušką kaip žmogų, su kuriuo nėra lengva derėtis, tačiau ir neturintį „kvailo užsispyrimo“.

„Tikrai nėra su Mantu lengva derėtis, ir aš manau, kad tai yra jo stiprioji pusė. Visai neseniai - prieš pusantro mėnesio - uosto direkcija išleido rinkliavų, kurios būtų taikomos suskystintų gamtinių dujų bunkeriavimo laivams, taisyklių pakeitimą Vyriausybei. Kai derybose yra tik kvailas užsispyrimas, tu nieko nepasieksi, bet Mantas turėjo rimtų argumentų ir smagu buvo derėtis“, - BNS sakė A.Vaitkus.

REKLAMA

Jo teigimu, M.Bartuška turi veržlumo ir noro įgyvendinti projektus, apie kuriuos kiti mažai kalba. Anot jo, kai M.Bartuška pradėjo vadovauti „Klaipėdos naftai“, pajudėjo įmonės krantinių rekonstrukcijos projektai, rasti „bendri sąlyčio taškai“.

„Per paskutinius dvejus metus, kiek Mantas dirbo „Klaipėdos naftos“ vadovu, galiu pasidžiaugti, nes yra gera apimtimi susigrąžintas baltarusiškas krovinys (Baltarusijos naftos produktai - BNS), kas uostui tradiciškai labai svarbu. Šis srautas yra toks geras, kad kartu su kitais naftos tiekėjais kartu su „Klaipėdos nafta“ mes einame į rekordines apimtis. Jei nepablogės orai, tai šių metų rezultatas bus pasakiškai geras. (...) Su Mantu mes radome idealius sąlyčio taškus, kad išplėtotume infrastruktūrą“, - BNS sakė A.Vaitkus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

M.Bartuška savęs nelaiko R.Masiulio žmogumi

Naujasis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas laikomas Roko Masiulio žmogumi - „Klaipėdos naftai“ jis pradėjo vadovauti po to, kai buvęs įmonės vadovas R. Masiulis tapo energetikos ministru, o R.Masiuliui tapus susisiekimo ministru, šis jam pasiūlė vadovauti „Lietuvos geležinkeliams“. Pats M.Bartuška pripažįsta girdėjęs tokių kalbų, tačiau mano, kad karjeros laiptais kyla dėl pasiektų rezultatų.

REKLAMA

„Tokių atgarsių girdžiu, bet ką aš noriu pasakyti - mano principai yra profesionaliai dirbti, jeigu manimi pasitiki, aš tuo didžiuojuosi, jeigu mano darbai leidžia pasiūlyti tapti vadovu, įgyvendinant tokius iššūkius, kaip pertvarkyti „Lietuvos geležinkelius“, manau, tai didelis įvertinimas“, -portalo 15min.lt konferencijoje pirmadienį sakė M.Bartuška.

REKLAMA

Jis tikino, kad priimti sprendimą tapti „Lietuvos geležinkelių“ vadovu jam nebuvo lengvas.

„Tai nebuvo lengvas sprendimas, tai buvo sprendimas išeiti iš tam tikros komforto zonos, nes „Klaipėdos naftoje“ esame jau pasiekę labai didelių rezultatų, tačiau turime labai dideles ambicijas įgyvendinti strateginius projektus tarptautinėje erdvėje, bet suprantu, kad „Lietuvos geležinkelių“ iššūkis labai didelis ir labai svarbus Lietuvos valstybei, todėl priėmiau iššūkį su malonumu“, - sakė M.Bartuška.

REKLAMA
REKLAMA

Dėl hobio - ilgos kelionės savaitgaliais

2014 metų rugsėjį tapęs „Klaipėdos naftos“ vadovu, M.Bartuška žiniasklaidai pripažino, kad vienas jo atsipalaidavimo būdų yra krepšinis.

193 cm ūgio M.Bartuška Klaipėdos krepšinio mėgėjų lygoje žaidė už „Klaipėdos naftos“ komandą, o savaitgaliais grįždavo į Varėną žaisti už sporto klubą „Bitės“.

„Jis kiekvieną savaitgalį grįžinėdavo į varžybas. (...) Komandoje anksčiau buvo vienas lyderių, o dabar daugiau idėjinis lyderis komandoje, nes visi senstame, ateina naujos kartos“, - BNS sako kartu M.Bartuška „Bitėse“ žaidžiantis Eimantas Kirkliauskas.

„Krepšinis yra vienas jo gyvenimo malonumų“, - pridūrė jis.

Šiemet sporto klubas „Bitės“ Varėnos rajono krepšinio lygoje laimėjo trečiąją, pernai - antrąją, o 2014 metais - pirmąją vietą.

M.Bartuškai teks skaidrinti įmonės veiklą

R.Masiulis praėjusią savaitę teigė, kad M.Bartuška turės skaidrinti „Lietuvos geležinkelių“ veiklą ir paversti ją įmone, kuria galima didžiuotis.

„Pirmoji užduotis M.Bartuškai yra atlikti pilną teisinį ir finansinį auditą, sutvarkyti viešuosius pirkimus, bendradarbiauti su teisėsauga ir „Lietuvos geležinkelius“ paversti tokia įmone, kuria galėtume didžiuotis, kad ji būtų skaidrumo ir geros praktikos pavyzdys“, - praėjusį penktadienį spaudos konferencijoje iš karto po to, kai M.Bartuška buvo paskirtas į naujas pareigas, sakė R.Masiulis.

REKLAMA

Jo nuomone, geležinkeliuose būtini greiti pokyčiai, tačiau kaip bus pertvarkomi „Lietuvos geležinkeliai“, paaiškės, gavus daugiau informacijos.

M.Bartuška „Lietuvos geležinkeliams“ pradeda vadovauti tuo metu, kai teisėsauga ir žiniasklaida tiria galimą korupciją įmonėje. Pastaruoju metu paaiškėjo faktų apie neskaidriai dalintą „Lietuvos geležinkelių“ paramą, neaiškius sandorius su Rusijos koncernu „Transmašholding“. Be to,įtartinus įmonės vidaus sandorius tiria ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) - pasak jos, privačioms bendrovėms šis verslas buvo labai pelningas, pinigai buvo gryninami per užsienio įmonių tinklą, iš to naudos galėjo gauti iš geležinkelių vadovai.

„Lietuvos geležinkeliai“ vien 2011-2015 metais sudarė vidaus sandorių už 429 mln. eurų.

Buvęs bendrovės vadovas Stasys Dailydka gruodžio pradžioje pasitraukė, žiniasklaidai paviešinus informaciją apie galimai neskaidrius vidaus sandorius ir socialdemokratams palankios paramos dalybas. Juo pasekė dar dviejų antrinių įmonių vadovai.

M.Bartuška, turintis vadybos ir verslo administravimo išsilavinimą, „Klaipėdos naftai“ vadovavo nuo 2014-ųjų rugsėjo, kai pakeitė energetikos ministru paskirtą R. Masiulį - iki tol jis buvo įmonės finansų ir administravimo departamento direktorius. M.Bartuška nuo pradžių dalyvavo SGD terminalo projekte.

M.Bartuška yra dirbęs konsultantu audito, apskaitos ir verslo konsultavimo bendrovėje „Ernst and Young“. 2014 metais jis pripažintas Metų finansų vadovu dienraščio „Verslo žinios“ ir Finansų analitikų asociacijos rinkimuose.

M.Bartuška vedęs, turi sūnų.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų