Lietuvoje pristatytas jau trečiosios kartos „Kia Sorento“. Gamintojas jau nieko nebestebina, kad geba kurti kokybiškus automobilius, todėl jis labai pamėgtas JAV. Kur jo netikras brolis „Hyundai Santa Fe“ yra pardavimų lyderis savo klasėje. Daugiau nei akivaizdu, kuriant „Sorento“ buvo daugiau atsižvelgta į amerikietiško skonio subtilumus, nors švelnesnės profilio linijos ir kruopščiai nugludinti paviršiai suteikia šiam modeliui elegantiškumo ir lankstumo.
Tapo vakarietiškesnis
Erdvus interjeras atkartoja visam automobilio dizainui būdingas horizontalias linijas. Prabanga čia ne tokia, kurią kuria britai ar vokiečiai, tačiau oda trauktas prietaisų skydelis, užuolaidėlės keleiviams ir šlifuotas aliuminis daro įspūdį. Vis dėlto į akis rėžia salone matoma kėbulo spalva, kuri taps apvadu aplink kiekvienas duris. Kalbant apie apvadus, „Sorento“ yra montuojamos gumos, kurios apgaubia slenksčius, taigi net ir žiemą iš vidaus jie liks švarūs.
Penkių arba šešių vietų „Kia Sorento“ turi ilgesnę ratų bazę ir gali pasiūlyti daugiau erdvės negu jo pirmtakas. Bagažui skirta vieta taip pat padidėjo ir, paslinkus sėdynes, gali padidėti dar iki 1732 litrų. Gamintojo atstovai teigia, kad taip po truputį tolstama nuo minėto „Santa Fe“, kuris dar yra su trumpesne ratų baze.
Grubumo neatsisakė
„Sorento“ Lietuvoje bus siūlomas su vieninteliu 200 AG (147 kW) dyzeliniu varikliu bei su visais varomais ratais derinama nauja „Dynamax“ visų varančiųjų ratų sistema su sukimo momento automatiniu skirstymu kiekvienam ratui atskirai, naudojant elektromagnetinį diferencialą. Su šiuo 2,2 l darbinio tūrio agregatu susipažinau testuodamas „Grand Santa Fe“. Nors naujasis variklis jau atitinka „Euro 6” taršos reikalavimus ir yra patobulėjęs, tačiau liko toks pat grubus. Papildomos elegancijos jam galėtų suteikti daugiau papildomų pavarų, tačiau „Sorento“ bus komplektuojamas tik su 6 laispnių automatine pavarų dėže.
Gelbės, kada labai reikia
Modelis gali būti komplektuojamas su 360 laipsnių kontrolės vaizdo kamerų sistema „Around View Monitor“ ir išmania parkavimo sistema, kuri dar pernai labai maloniai nustebino bandant „Kia Soul“. Žinant tai, kad automobilio ilgis siekia beveik 5 metrus ir gali talpinti daug vaikų, kurie neabejotinai rėks, ši sistema yra daugiau nei pagalbininkas. Taip pat papildomoje įrangoje galima rasti nukrypimo nuo eismo juostos sistemą, perspėjimo apie iš galo atvažiuojančius automobilius sistemą (RCTA), eismo ženklų atpažinimo bei automatinę greičio palaikymo sistemas.
Naujojo „Sorento“ priekis dėmesį patraukia ilgesnėmis, vertikalesnėmis „tigro nosies“ grotelėmis, pasižyminčiomis trimete deimantine struktūra, bei ilgesniais, ištęstais priekiniais žibintais. Žemesnė stogo linija, aukštesnė „talija“ ir raumeningesni, apvalesni „pečiai“ sukuria kraują kaitinantį automobilio įvaizdį.
Elegantiškesnė išvaizda, kurią atskleidžia 95 mm padidėjęs ilgis (iki 4,780 mm)* , 15 mm sumažėjęs aukštis (iki 1,685 mm) ir 80 mm ilgesnė ratų bazė (dabar 2,780 mm), užtikrina daugiau erdvės keleiviams visose trijose sėdynių eilėse. Taip salone nebeliko tunelio, kuris dažniausiai atsiduria tarp kojų per vidurį sėdinčiam keleiviui. Vis dėlto panašu, kad sumažėjęs aukštis ir padidėjęs ilgis reiškia, jog „Sorento“ praleis begales laiko ant kietos ir lygios kelio dangos.
Dar daugiau dėmesio saugumui
Europos nepriklausomos saugumo bandymų institucijos „Euro NCAP“ atliktuose testuose naujojo „Kia Sorento“ saugumas buvo įvertintas penkiomis žvaigždutėmis.
Modelis buvo ypatingai giriamas už keleivių saugumą. Susidūrimo atveju keleiviai liktų maksimaliai apsaugoti, nesvarbu, kurioje sėdynėje jie besėdėtų. Visi keleiviai, įskaitant ir sėdinčius trečiojoje eilėje, būtų gerai apsaugoti nuo kaklo sužalojimų. Už pėsčiųjų saugumą reikėtų dėkoti smūgį geriau „sugeriančiam“ bei susidūrimo atveju šiek tiek pakylančiam variklio dangčiui.
Naujojo „Sorento“ kėbulo struktūra yra tvirtesnė, nes automobilio gamybai buvo pasirinktas tvirtesnis plienas ir jis naudotas gaminant didesnę kėbulo dalį. Ankstesnės kartos modelis buvo pagamintas naudojant 24,4 proc. ypač tampraus plieno (UHTS), o naujasis „Sorento“ – 52,7 proc. Taigi naujojo modelio kėbulas gali pasigirti didesniu vientisumu susidūrimo atveju ir 14 proc. pagerintu standumu bei atsparumu gniuždymui.
Naujausios kartos „Sorento“ kėbului gaminti taip pat naudojamas daugiau negu du kartus tvirtesnis nei pirmtako (4,1 proc.) karšto štampavimo plienas (10,1 proc.). Jis padėjo dar labiau sutvirtinti priekinį ir vidurinį statramsčius.
Standartinės modelio įrangos paketui priklausanti „Vehicle Stability Management“ (VSM) sistema užtikrina, kad stabdant posūkyje automobilis išliks stabilus. Prastu sukibimu pasižyminčiame kelyje nepakliūti į bėdą padės elektroninės stabilumo kontrolės sistema (ESC) ir aktyvus elektroninis vairo stiprintuvas.
Pirkėjai galės rinktis ir ASCC („Adaptive Smart Cruise Control“) sistemą, LDWS („Lane Departure Warning System“) išvažiavimo iš eismo juostos įspėjimo sistemą, BSD („Blind-Spot Detection“) sistemą, kuri vairuotojui šoniniame veidrodėlyje perspėją, jo „aklojoje zonoje“ atsirandus kitam automobiliui, RCTA („Rear Cross-Traffic Alert“) sistemą, įspėjančią apie kitus automobilius parkuojantis aikštelėje ir SLIF („Speed Limit Information Function“) sistema, kurį, „stebėdama“ kelio ženklus, prietaisų skydelyje parodo tame ruože leistiną greitį.
Lietuvoje modelio kaina prasidės nuo 39 990 eurų arba 138 077 litų.