• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sausio pradžioje Peru dykumas ir kalnus užimsiantis Dakaro ralio maratonas paskelbė atnaujintas taisykles. Vienas iš įdomiausių punktų – įvedama pusmaratonio distancija. Ką tai reiškia ir kaip tai pakeis sunkiausių pasaulio varžybų eigą?
Naujosios taisyklės nurodo tam tikrus ribojimus: visų pirma, galimybė dalyvauti šioje įskaitoje yra privilegija ir ji bus suteikta tik organizatorių valia. Norėdami siekti šios privilegijos, dalyviai privalės per 24 valandas po iškritimo užpildyti paraišką. Bet koks nusižengimas dalyvių kodeksui ar kitoms taisyklėms taps automatiniu bilietu namo. Renginio organizatoriai pasilieka sau teisę neleisti startuoti šioje įskaitoje nenurodydami priežasties. Kitas dalykas – laikas. Startuoti iš naujo bus leista tik tiems, kurie iškrito iki poilsio dienos sausio tryliktąją. Taip pat bus draudžiama bandyti iš naujo, jeigu pasitraukta buvo dėl sužeidimų ar kitų sveikatos negalavimų.
Pusmaratonio taisyklės taip pat numato privilegijų panaikinimą. Puikus šios situacijos pavyzdys būtų 2017-ųjų Nasser Al-Attyah pasitraukimas. Šiuo metu ne tik Dakaro raliui, bet ir startui su lietuviška ralio-kroso komanda pasaulio čempionate besiruošiantis sportininkas savo pasirodymą tąkart baigė labai anksti. Po itin didelio susidūrimo su akmeniu, katarietis stipriai pažeidė savo automobilio važiuoklę ir nors sugebėjo pasiekti techninę zoną, tą kartą jam buvo uždrausta tęsti savo pasirodymą dėl pažeisto automobilio rėmo. Atsižvelgiant į nekuklią „Toyota“ komandos aptarnavimo galią, į tokią situaciją patekęs Nasser šįkart galėtų leisti ramiai suremontuoti savo automobilį ir pasirodymą tęsti po poilsio dienos. Tokiu atveju jis privalėtų pirmąją dieną pradėti pagal savo startinį numerį, tačiau žemiau visų, kurie vis dar dalyvauja maratone. Taip pat jis prarastų privilegiją prašyti teisėjų sprendimu pakelti jo startinę vietą ir nepaisant jo tolimesnių rezultatų, negalėtų naujos dienos pradėti aukštesnėje, nei 25 startinėje pozicijoje. Kaip įprasta, naujos dienos startinė pozicija sprendžiama pagal vakarykštį finišą, tačiau suteikus šansą stipriems, galbūt kone papildomą poilsio savaitę turėjusiems pilotams varžytis su lyderiais, būtų prarastas teisingumo principas, tad šioje vietoje varžybų organizatoriai reikalaus kasdien įrodyti savo vertę iš naujo. Nepaisant fakto, kad šioje hipotetinėje situacijoje Nasser galėtų kasdien laimėti greičio ruožus, bendroje rezultatų lentelėje jo laiko nerastume – tam bus sukurtas atskiras „Semi-Marathon“ polapis. Taip pat atsiras apribojimai ir žengimui ant finišo podiumo – pusmaratonio dalyviai ten bus įleidžiami tik po to, kai minia pasveikins visas varžybas įveikusius dalyvius.

Sausio pradžioje Peru dykumas ir kalnus užimsiantis Dakaro ralio maratonas paskelbė atnaujintas taisykles. Vienas iš įdomiausių punktų – įvedama pusmaratonio distancija. Ką tai reiškia ir kaip tai pakeis sunkiausių pasaulio varžybų eigą?
Naujosios taisyklės nurodo tam tikrus ribojimus: visų pirma, galimybė dalyvauti šioje įskaitoje yra privilegija ir ji bus suteikta tik organizatorių valia. Norėdami siekti šios privilegijos, dalyviai privalės per 24 valandas po iškritimo užpildyti paraišką. Bet koks nusižengimas dalyvių kodeksui ar kitoms taisyklėms taps automatiniu bilietu namo. Renginio organizatoriai pasilieka sau teisę neleisti startuoti šioje įskaitoje nenurodydami priežasties. Kitas dalykas – laikas. Startuoti iš naujo bus leista tik tiems, kurie iškrito iki poilsio dienos sausio tryliktąją. Taip pat bus draudžiama bandyti iš naujo, jeigu pasitraukta buvo dėl sužeidimų ar kitų sveikatos negalavimų.
Pusmaratonio taisyklės taip pat numato privilegijų panaikinimą. Puikus šios situacijos pavyzdys būtų 2017-ųjų Nasser Al-Attyah pasitraukimas. Šiuo metu ne tik Dakaro raliui, bet ir startui su lietuviška ralio-kroso komanda pasaulio čempionate besiruošiantis sportininkas savo pasirodymą tąkart baigė labai anksti. Po itin didelio susidūrimo su akmeniu, katarietis stipriai pažeidė savo automobilio važiuoklę ir nors sugebėjo pasiekti techninę zoną, tą kartą jam buvo uždrausta tęsti savo pasirodymą dėl pažeisto automobilio rėmo. Atsižvelgiant į nekuklią „Toyota“ komandos aptarnavimo galią, į tokią situaciją patekęs Nasser šįkart galėtų leisti ramiai suremontuoti savo automobilį ir pasirodymą tęsti po poilsio dienos. Tokiu atveju jis privalėtų pirmąją dieną pradėti pagal savo startinį numerį, tačiau žemiau visų, kurie vis dar dalyvauja maratone. Taip pat jis prarastų privilegiją prašyti teisėjų sprendimu pakelti jo startinę vietą ir nepaisant jo tolimesnių rezultatų, negalėtų naujos dienos pradėti aukštesnėje, nei 25 startinėje pozicijoje. Kaip įprasta, naujos dienos startinė pozicija sprendžiama pagal vakarykštį finišą, tačiau suteikus šansą stipriems, galbūt kone papildomą poilsio savaitę turėjusiems pilotams varžytis su lyderiais, būtų prarastas teisingumo principas, tad šioje vietoje varžybų organizatoriai reikalaus kasdien įrodyti savo vertę iš naujo. Nepaisant fakto, kad šioje hipotetinėje situacijoje Nasser galėtų kasdien laimėti greičio ruožus, bendroje rezultatų lentelėje jo laiko nerastume – tam bus sukurtas atskiras „Semi-Marathon“ polapis. Taip pat atsiras apribojimai ir žengimui ant finišo podiumo – pusmaratonio dalyviai ten bus įleidžiami tik po to, kai minia pasveikins visas varžybas įveikusius dalyvius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

<a href='https://www.tv3.lt/rubrika/naujienos/sportas/dakaras' target='_blank' class='phrase'>Dakaro ralis</a>


Trumpai tariant, naujosios taisyklės tai tarsi paguodos varžybos tiems, kurie gali siekti finišo ir gali kasdien džiuginti žiūrovus savo puikiu pasirodymu, tačiau įsismarkavę padaro klaidą arba tiesiog turi vieną nesėkmingą techninę dieną.
Sužinojęs apie taisyklių pasikeitimą, „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas jų nesureikšmino ir tai laiko daugiau turistų grąžinimo planu, nei pagalba lyderiams: „Visų pirma aš sveikinu tokį sprendimą, nes jis turbūt kažkam yra reikalingas, tačiau abejoju, kad kažkas iš prioritetinių vairuotojų arba iš gamyklinių komandų imtų dalyvauti šioje distancijoje. Iš esmės jie važiuoja dėl pagrindinio prizo, tad ši tema matyt skirta ne jiems. Tai daugiau aktualu privačioms komandoms, žmonėms, kurie tiesiog nori įveikti distanciją, nors ir iškrito pirmosiomis dienomis. Tai gali būti kažkoks sau įrodymas, kad tu gali lenktyniauti, gali pasiekti finišą. Asmeniškai, aš galvoju, kad pavyzdžiui tais metais, kai mes nepasiekėme finišo dėl sankabos gedimo, kažin ar būtume rinkęsi tokį variantą. Mes važiuojame tam, kad įveiktume visą distanciją, tad toks savęs paguodimas, kad štai vis vien atvažiavome ar tai faktas, kad užėmėme kažkokią vietą yra daugiau paguoda sau, kuri matyt nelabai mums reikalinga. Bet čia taip iš mano perspektyvos“, – naujas taisykles vertina sportininkas.
Šios naujos taisyklės, sujungtos su jau gana aiškiomis derybomis dėl maratono grįžimo į Afriką rodo, jog A.S.O. – renginio organizatoriai – iš ties neriasi iš kailio, kad bent išlaikytų esamą situaciją. Norinčių perimti sudėtingiausių pasaulio varžybų vardą tikrai yra, tačiau keturis dešimtmečius dykumose grūdintas užsispyrimas tikrai neleis to vardo atiduoti paprastuoju būdu, o galimybė tęsti lenktynes po pertraukos ar rimtesnio remonto sudarys galimybes į maratoną grįžti nuotykių ieškotojus, kurie seniau sudarydavo nemenką dalyvių dalį.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų