Kol jūs ieškote darbo, manote, jog svarbiausia – jį susirasti. Tačiau to maža. Reikia sugebėti jį išlaikyti.
Ne veltui sugalvotas bandomasis laikotarpis – laikas, kai abi pusės viena kitą atidžiai tyrinėja: susidirbsime ar ne. Todėl pirmaisiais mėnesiais ypatingai svarbu paisyti naujoko elgesio kodo.
Tikriausiai jums teks susitaikyti su kai kuriais įpročiais ir pageidavimais, tačiau rezultatas – pageidaujama darbo vieta – tikrai to vertas.
1. Nerodykite charakterio. Maža tokių žmonių, kurie naujame darbe iš karto jaučiasi kaip žuvis vandenyje, todėl pradžioje nepasitenkinimas savaime suprantamas. Daug kas nepatinka, bet jūsų užduotis – neparodyti veido. Jeigu vis dėlto prie ko nors negalėsite priprasti, visada turėsite teisę bet kada išeiti. Tačiau dabar, kol dar nepriėmėte galutinio sprendimo, susitaikykite ir pabūkite gerutė.
2. Nediskutuokite su vadovybe. Net jeigu ir norite pademonstruoti turtingą savo vidinį pasaulį ir neišsemiamą kūrybinį potencialą, veltis į diskusijas su vadovybe ir įrodinėti kas teisingiau, pradžioje neverta. Geriau pasistenkite parodyti savo galimybes nepriekaištingai vykdydama jums duotas užduotis.
3. Nedarykite savo tvarkos. Nesistenkite kuo greičiau naujoje darbo vietoje optimizuoti visus procesus. Pradžioje pasižiūrėkite, ar neperbėgsite kam nors skersai kelio. Pamokantys naujoko komentarai visuomet priimami priešiškai, bet kai tapsite „sava“, kompanija didžiuosis idėjų kupina darbuotoja.
4. Valdykite įpročius. Kad ir kokios nepajudinamos bebūtų jūsų asmeninės tradicijos, pasistenkite jų nedemonstruoti. Tai jūs prie jų pripratote. Naujiems kolegoms jos gali pasirodyti netinkamos ir netgi laukinės. Ateis tie laikai, kai jūsų kolegos atlaidžiai žiūrės į tai, kad jūs nešiojatės termosą su grikių koše arba biure nešiojate korsetą laikysenos korekcijai. Tačiau pradžioje visa tai atrodys nepriimtina keistenybė.
5. Nesiimkite daugiau darbų, nei jums duoda. Nesistenkite nustebinti vadovybės pasakišku darbštumu ir pasiruošimu imtis bet kokios veiklos. Už jūsų nugarų visada šnibždėsis nepatenkinti kolegos. Be to, ir vadovybė gali pažiūrėti nepalankiai įtarusi, kad jūs norite įsiteikti.
6. Sutikite, šypsokitės. Pradžioje turite būti pasiruošusi tam, kad jums „numes“ kitų pareigas. Netgi jei jums ir nepatinka užsiimti fakso siuntimu, laikraščių pirkimu ir į jūsų pareigas tai neįeina, nesivelkite į konfliktus – galbūt čia tokios „naujoko“ pareigos.
7. Nevėluokite, išeikite laiku. Nevėluoti – tai apskritai geras įprotis. Tai jums pravers ir vėliau. Tačiau pradžioje punktualumas be galo svarbus. Na, o dėl išėjimo iš darbo galime duoti tokį patarimą: įdėmiai stebėkite, kaip elgiasi jūsų kolegos, ir darykite taip pat. Yra darboviečių, kuriose visas kolektyvas po skambučio triukšmingai išeina iš pastato, o yra tokių, kuriose trumpam užsisėdėti darbe – norma.
8. Nesižavėkite telefonu! Nekalbėkite asmeniniais reikalais darbo telefonu. Jeigu vis dėlto tai būtina, apsiribokite trumpu reikalo aptarimu. Naudotis mobiliuoju telefonu – taip pat ne išeitis. Jo skambėjimas rėš ausį kolegoms, o pokalbių bus klausomasi ir tikriausiai jie bus aptarinėjami. Išeiti su mobiliuoju telefonu į koridorių dar blogiau – tai reiškia, jog žmogus yra užsidaręs. Be to, gali susidaryti įspūdis, jog išeinate aptarti naujo darbo. Nustatykite tylų skambutį ir kalbėkite trumpai.
9. Pailsėkite ne internetinėje erdvėje. Neskubėkite naujame darbe diegti internetinių pokalbių programų arba elektroniniu paštu įspūdžius pasakoti draugams. Daugelyje kompanijų akylai sekama, ką darbuotojas, ypač naujas, veikia prie kompiuterio visą dieną, ir netgi skaitomi jo laiškai. Būkite tam pasiruošusi.
10. Žiūrėkite, kuo rengiatės. Pradžioje naujus darbuotojus labai įdėmiai apžiūrinėja: ką apsirengė, ką apsiavė, kaip atrodo. Taigi renkitės neutraliai, tvarkingai, neiššaukiančiai švariais, išlygintais drabužiais. Tuomet nebus dingsčių aptarti jūsų išvaizdą.