• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Netinkama ventiliacija, balkono sienomis varvantis lietaus vanduo, pro uždarus langus švilpiantis vėjas, telkšančios balos požeminiame garaže ir tai dar esą ne visos bėdos, su kuriomis susiduria klaipėdietis Mindaugas, vos prieš kelis mėnesius įsigijęs nuosavą būstą, naujos statybos name. Jį administruojanti bendrovė sako, jog tokių skundų sulaukė - pirmą kartą. 

Netinkama ventiliacija, balkono sienomis varvantis lietaus vanduo, pro uždarus langus švilpiantis vėjas, telkšančios balos požeminiame garaže ir tai dar esą ne visos bėdos, su kuriomis susiduria klaipėdietis Mindaugas, vos prieš kelis mėnesius įsigijęs nuosavą būstą, naujos statybos name. Jį administruojanti bendrovė sako, jog tokių skundų sulaukė - pirmą kartą. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vyras būstą įsigijo uostamiestyje, daugiaaukščiuose namuose šalia BIG prekybos centrų, Taikos prospekte. „Už butą sumokėjau 105 000 eurų, ką tik įsikėlėme ir viskas pasirodė. Skersvėjis bute pakilus vėjui labai stiprus. Net ir nurimus vėjui nuolat girdimas jo švilpimas. Buto sienos labai plonos. Dauguma kaimynų skundžiasi, kad lyjant į balkonus teka vanduo,“ - pasakojo klaipėdietis Mindaugas.

REKLAMA

Pasak vyro, balos telkšo ir požeminiame garaže. Kaip šis atrodo po lietaus, anot Mindaugo, galima išvysti jo atsiųstame vaizdo įraše.

Klaipėdietis tikina, jog 22 aukštų name dažnai neveikia ir liftai, o štai jei nutiktų nelaimė, išsivaduoti iš buto avariniu išėjimu, vargu ar pavyktų.

REKLAMA
REKLAMA

„Kaip jie praėjo priešgaisrinę? Siunčiu video, kuriame akivaizdžiai matosi, jog nutikus nelaimei, būtų neįmanoma nusileisti šiuo avariniu išėjimu,“ - kalbėjo Mindaugas.

Klaipėdiečiui įrašu pasidalinus socialiniame tinkle atsirado žmonių, kurie tikino, jog nesusipratimų su šiuo pastatu yra jau nuo pat statybų pradžios.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mindaugas dėl name kylančių bėdų kreipėsi į atsakingus asmenis dėl namo garantijos ir galimų klaidų ištaisymo. „Sakė nesitikėti, jog klaidos bus pašalintis greitu metu,“ - tokio atsakymo tikino sulaukęs vyras.

Namo administratoriai gyventojų skundų nesulaukia

Namą administruojančios įmonės „Big būstas“ vadovė Vilija Bujanauskienė sako, jog namas kuriame vos prieš 2 mėnesius įsikūrė Mindaugas, Valstybinei komisijai buvo priduotas 2016 metais. Pastatui yra taikoma 10 metų garantija. Tad gyventojai apie kylančias problemas raštu turėtų visų pirma informuoti namą administruojančią bendrovę. To naujasis namo gyventojas – nepadarė. Be to, ne visi vyro skundai yra pagrįsti.

REKLAMA

Požeminis garažas nėra užlietas. Per vieną sieną buvo nubėgimas dėl tam tikro remonto, kurio metu buvo keičiamas latakas. Ir tai yra jau seniai ištaisyta. Dėl skersvėjo galiu pasakyti, kad kiekvienam naujam gyventojui yra pasakyta, kad kai nusiperkat naują butą, yra reikalingas langų sureguliavimas. Pirmą kartą mes tai padarome, atsiunčiame žmogų ir jis sureguliuoja langus, bet gyventojas turi ateiti pas mus ir parašyti prašymą. Mindaugas to nėra padaręs,“ - kalbėjo V. Bujanauskienė.

REKLAMA

Anot pašnekovės, name jau įsikūrė kone pusė gyventojų ir iki šiol nesulaukta nė vieno naujakurio skundo.

„Mindaugas mums skambino dėl lifto, buvo supykęs, kad didysis liftas neveikia. Tačiau tuo metu jis buvo remontuojamas, laukėme vienos detalės, tad veikė tik mažasis liftas. Kaip tik tuo metu, naujajam gyventojui atvežė baldus ir šie į tą mažą liftą netilpo. Tad teko sumokėti už baldų užnešimą į 11 aukštą,“ - situaciją komentavo V. Bujanauskienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Namą administruojančios įmonės vadovė sako, jog garso izoliacija name puiki. 

„Mes kaip tik iš visų Klaipėdos naujos statybos namų, galime užsidėti sau pliusą, kad kaimynų triukšmo nesigirdi. Jeigu kažkam atrodo kitaip, gali kreiptis į mus, yra prietaisai, kurių pagalba išmatuosime triukšmą ir problemą išspręsime,“ - teigė V. Bujanauskienė.

REKLAMA

Pirkėjas teisėtus interesus gali ginti teisme

Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos (VTPSI) prie Aplinkos ministerijos specialistai primena, kad pirkėjo ir pardavėjo sutartinius santykius reglamentuoja Civilinis kodeksas. Be to, pirkėjas savo teisėtus interesus visada gali ginti teisme.

REKLAMA

„Garantiniu laikotarpiu išryškėjus statybos defektams pirmiausia reikėtų kreiptis sutartyje nurodytais kontaktais (paprastai į statytoją arba tiesiogiai į rangovą). Statybą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatyta, kad statytojas, per garantinį laiką nustatęs statinio statybos defektų, pakviečia rangovo įgaliotą atstovą ir surašo dvišalį aktą, kuriame nurodo išryškėjusius statybos defektus ir su rangovu suderina jų padarinių pašalinimo terminą. Jei rangovo įgaliotas atstovas neatvyksta arba atsisako pasirašyti dvišalį aktą, galioja statytojo surašytas vienašalis aktas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuo atveju, kai rangovas nepašalina statybos defektų akte nurodytu terminu, statytojas apie tai turėtų raštu informuoti VTPSI ir kreiptis į teismą dėl rangovo įpareigojimo pašalinti statybos defektus arba dėl statybos defektų šalinimo išlaidų išieškojimo iš rangovo, jei statytojas juos pašalino savo lėšomis,” - portalui tv3.lt komentavo Ligita Luščiauskaitė, Strategijos ir analizės skyriaus specialistė.

REKLAMA

Pašnekovė priminė, jog norint nustatyti atsiradusių defektų priežastis ir mąstą yra galimybė išsikviesti nepriklausomą ekspertizės įmonę, kuri atliktų statinio (jo dalies) ekspertizę ir surašytų atitinkamą ekspertizės aktą. Duomenis apie visus Lietuvoje atestuotus ekspertizės rangovus galima rasti Statybos produkcijos sertifikavimo centro internetiniame puslapyje www.spsc.lt.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų