Naujasis Muzikos informacijos ir leidybos centro leidinys “Zoom In 3”, kuriame įrašyti penki 2003 metais sukomponuoti opusai, fiksuoja puikią praėjusių metų kūrybą. Skirtingas įvairių autorių komponavimo strategijas šiame diske vienija itin aukšta atlikimo kokybė, suteikianti šansą naujiems kūriniams sužėrėti visomis spalvomis.
Pirmoji diske įrašyta naujoji Osvaldo Balakausko sonata fortepijonui "Kaskados-3", sukurta pianistei Tamami Honmai ir fenomenaliai jos interpretuojama premjeriniame atlikime garsiojoje Wigmore salėje Londone. Klausant šio įrašo stulbina atlikimo tempas, tikslumas ir lygumas, virtuoziškos garsų kaskados, pianistei, atrodytų, lengvai pasiduodanti komplikuota kompozicijos faktūra. Retai tenka klausytis tokių kokybiškų Osvaldo Balakausko muzikos interpretacijų.
Vienu sėkmingiausių praėjusių metų darbu pripažinta Remigijaus Merkelio kompozicija "Kompasas" - ryškios kvazidžiazinės retorikos, tembrinių grupių žaismo, humoro prisodrinta muzika, kurioje racionalios struktūros negožia gaivališkų atskirų instrumentų ar tembrų grupių pasirodymų. Kompaktiniame diske skamba įrašas iš kūrinio premjeros sėkmingame “Gaidos” ansamblio koncerte praėjusių metų "MaerzMusik" festivalyje Berlyne.
Vytauto V. Jurgučio styginių kvartetas "Elipsės" pradeda trijų praėjusiais metais sukomponuotų kūrinių styginių kvartetui seriją. Jurgučio styginių kvartetas išsiskiria ne tik ekvilibristiška “Arditti” kvarteto interpretacija, įrašyta šiuolaikinės muzikos festivalyje "Arena" Rygoje; kompozitorius atsisako įprastų muzikinės materijos organizavimo būdų ir pasitelkia, atrodytų, visą styginių instrumentų grojimo technikų arsenalą, kuriuo fenomenalūs “Arditti” kvarteto muzikantai operuoja tobulai, įsukdami klausytoją į milžinišku greičiu besikeičiančių "grynųjų" garso įvykių sūkurį.
Kitokia yra Ramintos Šerkšnytės "Rytų elegija", sukomponuota Toronto styginių kvartetui "Accordes" ir pripažinta geriausia lietuviška praėjusių metų kamerine kompozicija. Nors kompozitorė taip pat mielai naudojasi neįprastomis garso išgavimo technikomis, čia, kitaip nei Jurgučio garso abstrakcijose, atsiskleidžia keturi skirtingi ir itin ryškūs muzikiniai vaizdai (atlikėjai - “Chordos” kvartetas), kuriems autorė duoda programinius pavadinimus. Šis kūrinys tarsi nutiesia tiltą į paskutinę disko kompoziciją - Vidmanto Bartulio "I Like H. Berlioz (Lointaine)" styginių kvartetui ir fortepijonui, kurioje drovus ir intymus Bartulio muzikos gražumas prisiliečiant prie praeities kūrybos tampa tarsi atsvara prieš tai dominavusioms intelektualios muzikos kalbos manifestacijoms. Kompaktiniame diske šį kūrinį atlieka Kauno styginių kvartetas ir pianistė Aušra Bartkevičiūtė.
Naujasis kompaktinis diskas dokumentuoja įdomius lietuvių kompozitorių kūrybos metus, besiplečiantį lietuvių muzikos sklaidos tinklą, į kurį įsitraukia vis daugiau talentingų atlikėjų, koncertų ir festivalių organizatorių. Naujausių lietuvių kompozitorių kūrinių propagavimui skirtas leidinys netrukus pasieks šiuolaikine lietuvių muzika besidominčius profesionalus daugelyje šalių.
Muzikos informacijos ir leidybos centro inf. (www.mic.lt)