Įvairiausių permainų, naujovių ir atradimų vėjyje atsidūręs OKT / Vilniaus miesto teatras skelbia naujo, jau 11–ojo, sezono pradžią.
Pernykščius metus, prasidėjusius gan slogiomis nuotaikomis dėl tolimesnio teatro darbo, užbaigęs OKT dešimtmečio festivalis net ir visuotinio sąmyšio laikmečiu į ateitį leido pažvelgti gerokai optimistiškiau.
Kiek netikėtai sostinės kultūriniame žemėlapyje išdygusi Teatro arena, nė kiek neslopstantis žiūrovų susidomėjimas ir dar trejiems metams suteikta garbė vadintis Vilniaus miesto teatru leido atsisakyti nerimą kėlusios minties iš repertuaro išbraukti daugelį publikos pamėgtų spektaklių.
Todėl antrąjį savo gyvavimo dešimtmetį OKT pradeda įgyvendinęs vieną savo siekių: turėti nuolatinę vaidybos aikštelę, leidžiančią funkcionuoti kaip normalus repertuarinis teatras su nemažu publikos pamėgtų ir nuolat rodomų spektaklių bagažu.
O jų pačioje naujojo sezono pradžioje – net aštuoni: „Shopping and Fucking“, „Vasarvidžio nakties sapnas“, „Ugnies veidas“, „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“, „Vaidinant auką“, „Uždaras vakaras“ ir naujausieji – „Hamletas“ ir „Dėde Vania“.
Kaip jau tapo įprasta, OKT ir šįmet bus bene dažniausiai svetur gastroliuojančiu ir daugiausiai užsienio festivalių aplankančiu teatru. Grįžę iš ypatingo vietos teatro mėgėjų ir kritikų dėmesio sulaukusių gastrolių Italijoje ir net keturis svarbiausius prizus „Hamletui“ atnešusios išvykos į Mažųjų scenų festivalį Kroatijos mieste Rijekoje, netruksime leistis į naujas menines keliones, visame pasaulyje garsinančias ne tik OKT, tačiau ir sostinės Vilniaus bei visos Lietuvos vardą.
Netrukus prasidėsiantis intensyvus gastrolių maratonas tęsis iki pat metų pabaigos švenčių. Išvykų į užsienį sezoną pradės pačioje rugsėjo pabaigoje į Tbilisio teatro festivalį Gruzijoje išvykstantis spektaklis „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“, lapkritį apsilankysiantis ir Lenkijos mieste Katowice vyksiančiame festivalyje „Ars Cameralis“. Į Italiją ir Baltarusiją rengiasi ir didžiąją dalį pasaulio apkeliavęs „Vasarvidžio nakties sapnas“. Ypatingo pripažinimo bei publikos dėmesio ne tik Lietuvoje, tačiau ir užsienyje, susilaukęs Oskaro Koršunovo „Hamletas“ ruošiasi pasirodymams daugelyje svarbiausių senojo žemyno teatrinių renginių: festivalyje „Dialog“ Vroclave, „Baltiskij dom“ Sankt Peterburge, „Barka Theatre Festival“ Budapešte, „Euro-scene“ Leipcige, naujojo Europos teatro festivalyje NET Maskvoje. O gastrolių maratoną „Hamletas“ baigs beveik mėnesį truksiančia išvyka po Prancūzijos teatrus.
Tokia užsienio gastrolių gausybė anaiptol nereiškia, jog pamiršime teatro gerbėjus Lietuvoje. Be jau publikos pamėgtų OKT spektaklių, generalinio teatro rėmėjo „Swedbank“ padedami, žiūrovams pristatysime ir dvi naujutėlaites premjeras, kurias rengia du, mūsų manymu, talentingiausi jaunosios lietuvių režisierių kartos atstovai, visai neseniai bakalauro studijas baigę Artūras Areima ir Olga Generalova. Nemenko teatro kritikų dėmesio ir pripažinimo jau sulaukęs A. Areima ruošiasi statyti spektaklį „Prakeiktieji“ pagal paties režisieriaus parengtą Aischilo ir E. O‘Neillo tekstų inscenizaciją. Ypatingas viltis siejame su jauna režisiere O. Generalova, kurios talentas ir naujos sceninės raiškos paieškos, manome, dar nebuvo tinkamai įvertintas. Šios gabios kūrėjos, intensyviai ieškančios specifinės, individualios teatrinės kalbos, spektakliu „Publika“ (pagal skandalingojo austro Peterio Handke‘s pjesę „Publikos išplūdimas“) ne už ilgo, jau rugsėjo 21 d., atidarysiančiu OKT repeticijų salę.
Būtent čia planuojame rengti dar vieną ambicingą projektą – teatro meno vadovo Oskaro Koršunovo vadovaujamą kūrybinę laboratoriją. Vos prieš keletą dienų spektakliu „Dugne“ pagal M. Gorkio pjesę svarbiausioje Norvegijos vaidybos aikštelėje – Oslo nacionalinio teatro pagrindinėje scenoje – susirinkusius žiūrovus žavėjęs O. Koršunovas, Skandinavijoje įgyta patirtimi žada pasidalinti su jaunaisiais Lietuvos teatralais. Kol kas konkretesni kūrybinės „Dugno“ laboratorijos rėmai tik kuriami, tačiau beveik neabejojame, jog atsiradus meniniams eksperimentams ir naujos teatrinės kalbos paieškoms atvirai OKT repeticijų salei šį projektą įgyvendinti pavyks.
Naujų kūrybingų asmenybių, talentingų aktorių, režisierių ir kitų scenos menininkų paieškos ir savotiškas protegavimas – visuomet buvo vienas svarbiausių OKT tikslų. Nereikia pamiršti, kad čia vienus pirmųjų savo darbų pristatė choreografė Anželika Cholina, režisierius Rokas Ramanauskas ar dramaturgas Marius Ivaškevičius. Juk tik suteikdami progą kūrybinį pradedantiesiems galime būti tikri, kad niekur nedingsime patys. Tikimės, kad ši, netrukus atsidarysianti, erdvė taps tvirta platforma jaunųjų kūrėjų meninėms iniciatyvoms ir įdomių teatrinių ieškojimų atspirties tašku.