• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujasis „iPad“ pagerino ekrano raišką, tačiau jį gali išstumti „Windows 8“ ir „Amazon“ planšetės bei pigesni „Kindle“ planšetiniai kompiuteriai, rašo BBC.

REKLAMA
REKLAMA

Kai Steve'as Jobsas 2010 metais išleido pirmąjį „iPad“, visi stebėjosi: „Ar tai kompiuterių ateitis?“ Tada niekas nežinojo atsakymo. Tuomet vyravusią nuotaiką geriausiai apibūdino vienas iš BBC skaitytojų: „Turiu prisipažinti, aš jo noriu, bet nežinau, ką su juo daryčiau.“

REKLAMA

Tačiau skaičiai nemeluoja. Praėjus dviems metams išleidęs 50 mln. produktų, „Apple“ gali drąsiai vadintis planšetinių kompiuterių rinkos karaliumi. Tačiau šiandien dvejonės dėl „Apple“ sugebėjimo likti viršuje auga.

Sprendžiant iš technologijų stebėtojų reakcijos, „Apple“ padarė tiek, kiek reikia. Kol kas. Be nieko nenustebinusio aukštos kokybės ekranu, daug ką sudomino pridėta 4G LTE technologija: metodas, kuris leidžia žymiai greičiau gauti duomenis, nei prieš tai egzistavusi 3G technologija.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau, pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje šis perdavimo greitis lieka nepasiekiamas. Šalies telekomunikacijos įmonės kol kas neteikia šios paslaugos. O kol tinklas bus išvystytas, gali atsirasti dar naujesnis „iPad“.

Šiuo metu daugiausiai „iPad“ konkurentų sudaro prietaisai su „Google“ sukurta „Android“ operacine sistema iš „Samsung“ ir „Motorola“ gamintojų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Apple“ generalinis direktorius Timas Cookas pristatinėdamas naująjį „iPad“ nusprendė susiremti su konkurentais ir nupiešė neigiamą „Samsung Galaxy Tab“ kūrėjų (ir tikriausiai savininkų) paveikslą.

Demonstruodamas „Samsung“ prietaise programėles, tokias kaip „Twitter“, T. Cookas siekė įrodyti savo priešininkų nepilnavertiškumą. Kalbama, jog neatsitiktinai toks drąsos demonstravimas įvyko tuo metu, kai „Apple“ ir „Samsung“ yra užstrigę teisinėje dvikovoje dėl patentų.

REKLAMA

Vienas iš „Samsung“ produktų strategijos vadybininkų neseniai prisipažino, jog jiems planšetinių kompiuterių rinkoje sekasi nekaip. Nepaisant to, ekspertai atidžiai stebi „Galaxy Note“, kuris užima vietą tarp planšetinio kompiuterio ir išmaniojo telefono.

Įmonė jau išleido daugiau nei 2 mln. produktų. Nors ne visi šie vienetai bus parduoti, skaičiai vis tiek yra ganėtinai didesni nei pranašavo kai kurie skeptikai. Pietų Korėjos firma iki šių metų pabaigos planuoja paleisti 10 mln. vienetų. Nors „Samsung“ kovoja su „Apple“, ji taip pat išlieka viena pagrindinių JAV kompanijos tiekėjų.

REKLAMA

Tačiau firma, kuri meta didesnį iššūkį, yra sena „Apple“ konkurentė „Microsoft“. Ši firma džiaugiasi dėmesio susilaukusia ir palankiai įvertinta „Windows 8“ operacinės sistemos peržiūra, įvykusia praeitą savaitę. Sistema suteiks vienodą funkcionalumą tiek PC, tiek planšetinių kompiuterių vartotojams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ekspertai teigia, jog būtent „Microsoft“ taps stipriausia „Apple“ priešininke, o „Google“ bus nustumta į šalį. Tačiau nereikia skubėti „nurašyti“ „Android“ vilčių. Operacinė sistema jau užima beveik 50 proc. JAV išmaniųjų telefonų sistemų rinkos.

„Time“ ir „Wired“ yra paskelbę gandus, jog šiais metais gali būti išleistas „Google“ prekės ženklo planšetinis kompiuteris. Jame bus įdiegta „Ice Cream Sandwich“ operacinės sistemos versija ir jis kainuos mažiau nei „iPad“.

REKLAMA

„Amazon“ kompanijos planšetė „Kindle Fire“ įrodė, jog apetitas mažai kainuojančioms planšetėms egzistuoja.

Ši firma dar nepaskelbė tikslių pardavimo duomenų, tačiau „iSupply“ analitikai apskaičiavo, jog per paskutinį 2011 metų ketvirtį po JAV parduotuves buvo išvežiota 3,9 mln. prietaisų. Tai sudaro 14,3 proc. rinkos. Jei šie duomenys yra teisingi, „Amazon“ yra antra didžiausia rinkos žaidėja po „Apple“.

REKLAMA

Labiausiai pažeidžiama kompanija gali tapti „Canada's Research in Motion“ (RIM). Įmonė neseniai išleido naują „Blackberry Playbook“ operacinės sistemos versiją, suteikdami pilnai funkcionuojantį elektroninį paštą bei kontaktų ir kalendoriaus programėles, kurių anksčiau taip trūko. Jie taip pat siūlo galimybę įdiegti savo planšetėse ir „Android“ sistemą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau kai kurie analitikai baiminasi, jog kompanijai vis dar sunkiai seksis įžiebti susidomėjimą savo produktu ir pranašauja blogus pardavimų rezultatus.

„„Apple“ gali parduoti daugiau naujų „iPad“ per dvi dienas, nei RIM parduos „Playbook“ per visą ketvirtį“, - teigia Colinas Gillisas, vyriausiasis „BGC Partners“ technologijų analitikas. - Egzistuoja galimybė, jog ši firma susilauks daugiau grąžinimų negu pardavimų. Jie prarado viršutinę rinkos dalį „Apple“ kompanijai, žemutinė rinka priklauso „Amazon“, o viduriuką tuoj užims „Microsoft“ su „Windows 8“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų