Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Bendrovė „Stellantis“, valdanti tokius automobilių prekių ženklus kaip „Citroën“, „Peugeot“ ar „Jeep“, ir pasaulyje pirmaujanti IT debesijos sprendimų teikėja „Amazon“ šių metų pradžioje paskelbė apie partnerystę, siekiant, kad vairuotojų gyvenimas būtų lengvesnis ir patogesnis. Milžiniškus kiekius duomenų generuojanti automobilių pramonė integruoja vis daugiau debesijos paslaugų, o gamintojai atrodo kaip niekad atviri naujiems sprendimams. Tad kas lemia šią tendenciją ir kas iš to vairuotojams?
Geriau supras, ko tikisi konkretus žmogus
Lankstumas ir patogumas dažnai yra didžiausi IT debesijos paslaugų naudojimo automobiliuose privalumai. Pavyzdžiui, vienas ryškiausių „Stellantis“ ir „Amazon“ bendradarbiavimo bruožų bus universali „STLA SmartCockpit“ platforma, kuri ateityje valdys automobiliuose esančias multimedijos sistemas.
Inovatyvi platforma leis daugybę gamintojų vienijančiai bendrovei pasiūlyti specialias funkcijas konkrečiam modeliui, o tai reiškia, kad sistemos veikimas galės būti tiksliai pritaikytas konkretaus vairuotojo poreikiams.
Pavyzdžiui, šeimyniniuose „Citroën“ automobiliuose „STLA SmartCockpit“ pateiks rekomendacijų dėl kelionės planavimo ar kelią supančių įstaigų, pavyzdžiui, restoranų, o „Jeep“ visureigiuose multimedijos sistema paaiškins vairuotojui apie važiavimo bekele ypatybes bei atitinkamas automobilio funkcijas ir netgi jį apmokys.
Bendradarbiavimas su technologijų įmonėmis leis naujose transporto priemonėse įdiegti technologijas, kurios iki šiol buvo prieinamos tik išmaniuosiuose telefonuose. Pavyzdžiui, debesijos paslaugos galės būti naudojamos vaizdo skambučiams. Keleiviai, sėdintys galinėje sėdynėje, galės naudotis srautinio perdavimo paslaugomis.
Automobilių žinovo
Matas Buzelio vertinimu, netolimoje ateityje dėl daiktų interneto (angl. Internet of things, IoT) technologijos ir šių bendradarbiavimo sprendimų žmogus visuomet po ranka turės būtent jam aktualų funkcionalumą.
„Naujos kartos automobiliai įdarbina žymiai daugiau duomenų. Tokios technologijos leis gamintojams juos panaudoti tikslingiau ir sukurti papildomą vertę vairuotojams“, – įsitikinęs automobilių istorijos patikros platformos „
carVertical“ komunikacijos vadovas.
Anot jo, tokios partnerystės ne tik labiau paskatins vairuotojus išnaudoti siūlomą funkcionalumą, įvertinti jos patogumą. Suprantama, tai taip pat padės pardavinėti automobilius, nes gamintojai turės dar vieną kozirį, kuriuo galės paryškinti savo siūlomų modelių privalumus.
„Galbūt atsiras koks integruotas „Spotify“, kurį naudojant nereikės automobilio susieti su telefonu. Tiesiog vieną kartą prijungus programėlę prie savo paskyros, klausytis norimos muzikos bus galima bet kada įšokus į automobilį“, – artimiausių paslaugų pavyzdį pateikia pašnekovas.
Programinės įrangos atnaujinimai atkeliaus greičiau
Vis didėjančią debesijos paslaugų integraciją automobilių pramonėje skatina poreikis užtikrinti didesnį naudojimo saugumą, greitaveiką ir išmaniąsias funkcijas, kurias sukurti nuo nulio gali būti nepagrįstai brangu. Dėl to automobilių gamintojai savo paslaugas dažnai grindžia debesų technologijomis paremtais įrankiais, sukurtais kietų savo srities profesionalų, kuriems milijardinės investicijos jau yra pasiteisinusios.
Pavyzdžiui, pasirinkę „Amazon Web Services“ (AWS), automobilių gamintojai turės prieigą prie šimtų skirtingų paslaugų ir galės sukurti norimus produktus savo klientams. O vairuotojai galės būti tikri, kad jų automobiliuose programinės įrangos sistemos atnaujinimai ir saugos pataisymai atsisiųs žymiai greičiau ir sistemos patikimumas bus užtikrintas bet kuriuo metu.
M. Buzelio pastebėjimu, automobilių gamintojams kurti tokio lygio funkcionalumus nuo nulio būtų gerokai brangiau nei pasitelkus patyrusius partnerius. Ne mažiau svarbus ir saugumo klausimas – tokie žaidėjai kaip „Amazon“ turi sukaupę milžinišką patirtį dirbdami su duomenimis, užtikrindami jų perdavimo bei operacinį saugumą, greitaveiką tarp skirtingų įrenginių ir pan.
AWS klientai yra žinomos bendrovės, kaip antai „Twitter“, „Netflix“, „Facebook“, BBC, taip pat įvairios vyriausybinės agentūros. Stiprioji amerikiečių įmonės pusė yra kone nenutrūkstamas paslaugų veikimas ir aukščiausios klasės saugumas.
„Artėjant metui, kai automobiliai taps beveik ar visiškai autonomiški, jie neišvengiamai turės būti sujungti tarpusavyje ir su infrastruktūra. Tuomet duomenų saugumo vaidmuo bus dar didesnis, todėl tam jau dabar turi būti skiriamas didžiulis dėmesys. Manyčiau, kad tokios partnerystės kartu gali padidinti apsaugą nuo kibernetinių išpuolių“, – pažymi specialistas.
Naujos ir greitesnės paslaugos
Nors „Tesla“ iki šiol buvo pagrindinė novatoriškų programinės įrangos sprendimų automobilių pramonėje pažiba, bendradarbiavimas su AWS leis pasiūlyti dar daugiau naujoviškų sprendimų visoms „Stellantis“ koncerno transporto priemonėms.
Siekdamos greičiau pristatyti naujus produktus klientams, „Stellantis“ ir „Amazon“ įmonės drauge kuria debesų technologijomis pagrįstą „Virtual Engineering Workbench“ kūrimo aplinką, kuri automatizuoja kai kuriuos programinės įrangos kūrimo ir mašininio mokymosi vystymo procesus. Tai reiškia, kad ateityje gamintojai ir į rinkos poreikius galės greičiau atsakyti, o nauji produktai transporto priemones turėtų pasiekti daug greičiau.
Be to, „Amazon“ yra ne tik vieta serveriams saugoti. AWS savo klientams siūlo šimtus įrankių ir papildomų paslaugų.
Automobilių pramonės kontekste tai reiškia, jog gamintojai neprivalo investuoti į serverius ir jų priežiūrą. Naudodamiesi valdomomis debesų paslaugomis, jie gali greitai ir paprastai kurti paslaugas savo klientams. Pavyzdžiui, būsimų „
Citroën“ modelių vairuotojai gali tikėtis greitai integruoti šiuolaikiškiausias paslaugas į savo automobilius net ir po to, kai juos įsigis.
Balso komandos ir pramogos
Be to, kad naujų skaitmeninių paslaugų kūrimas yra greitesnis ir lengvesnis, partnerystė su „Amazon“ gamintojams suteikia galimybę į automobilius įtraukti išmanųjį asistentą „Alexa“, kuris palengvina informacijos paiešką ir įvairių transporto priemonių funkcijų valdymą.
Daugelis automobilių gamintojų savo transporto priemonėse jau ne vienus metus siūlo valdymo balsu sistemą, tačiau dažnai ji veikia toli gražu netobulai ar jos funkcionalumas būna ribotas. Kadangi didelės įmonės, turinčios pasaulinę aprėptį, šimtus milijonų eurų investavo į savo asistentų kūrimą, jų integracija vairuotojams gali pasiūlyti žymiai daugiau funkcionalumo nei anksčiau.
Šiandien daugelis gamintojų ėmė taikyti panašius sprendimus, o, be „Stellantis“ prekių ženklų, „Alexa“ gyvena „Jaguar Land Rover“ grupės, „Alfa Romeo“ ir „Audi“ automobiliuose. Vairuotojui bendradarbiavimas su technologijų gigantu reiškia, kad valdyti įvairias transporto priemonės funkcijas yra lengviau nei kada nors anksčiau.
Visi naujieji produktai, sukurti „Stellantis“ bendradarbiaujant su „Amazon“, automobilius pasieks per kelerius ateinančius metus.
Bendrovė „Stellantis“, valdanti tokius automobilių prekių ženklus kaip „Citroën“, „Peugeot“ ar „Jeep“, ir pasaulyje pirmaujanti IT debesijos sprendimų teikėja „Amazon“ šių metų pradžioje paskelbė apie partnerystę, siekiant, kad vairuotojų gyvenimas būtų lengvesnis ir patogesnis. Milžiniškus kiekius duomenų generuojanti automobilių pramonė integruoja vis daugiau debesijos paslaugų, o gamintojai atrodo kaip niekad atviri naujiems sprendimams. Tad kas lemia šią tendenciją ir kas iš to vairuotojams?
Geriau supras, ko tikisi konkretus žmogus
Lankstumas ir patogumas dažnai yra didžiausi IT debesijos paslaugų naudojimo automobiliuose privalumai. Pavyzdžiui, vienas ryškiausių „Stellantis“ ir „Amazon“ bendradarbiavimo bruožų bus universali „STLA SmartCockpit“ platforma, kuri ateityje valdys automobiliuose esančias multimedijos sistemas.
Inovatyvi platforma leis daugybę gamintojų vienijančiai bendrovei pasiūlyti specialias funkcijas konkrečiam modeliui, o tai reiškia, kad sistemos veikimas galės būti tiksliai pritaikytas konkretaus vairuotojo poreikiams.
Pavyzdžiui, šeimyniniuose „Citroën“ automobiliuose „STLA SmartCockpit“ pateiks rekomendacijų dėl kelionės planavimo ar kelią supančių įstaigų, pavyzdžiui, restoranų, o „Jeep“ visureigiuose multimedijos sistema paaiškins vairuotojui apie važiavimo bekele ypatybes bei atitinkamas automobilio funkcijas ir netgi jį apmokys.
Bendradarbiavimas su technologijų įmonėmis leis naujose transporto priemonėse įdiegti technologijas, kurios iki šiol buvo prieinamos tik išmaniuosiuose telefonuose. Pavyzdžiui, debesijos paslaugos galės būti naudojamos vaizdo skambučiams. Keleiviai, sėdintys galinėje sėdynėje, galės naudotis srautinio perdavimo paslaugomis.
Automobilių žinovo
Matas Buzelio vertinimu, netolimoje ateityje dėl daiktų interneto (angl. Internet of things, IoT) technologijos ir šių bendradarbiavimo sprendimų žmogus visuomet po ranka turės būtent jam aktualų funkcionalumą.
„Naujos kartos automobiliai įdarbina žymiai daugiau duomenų. Tokios technologijos leis gamintojams juos panaudoti tikslingiau ir sukurti papildomą vertę vairuotojams“, – įsitikinęs automobilių istorijos patikros platformos „
carVertical“ komunikacijos vadovas.
Anot jo, tokios partnerystės ne tik labiau paskatins vairuotojus išnaudoti siūlomą funkcionalumą, įvertinti jos patogumą. Suprantama, tai taip pat padės pardavinėti automobilius, nes gamintojai turės dar vieną kozirį, kuriuo galės paryškinti savo siūlomų modelių privalumus.
„Galbūt atsiras koks integruotas „Spotify“, kurį naudojant nereikės automobilio susieti su telefonu. Tiesiog vieną kartą prijungus programėlę prie savo paskyros, klausytis norimos muzikos bus galima bet kada įšokus į automobilį“, – artimiausių paslaugų pavyzdį pateikia pašnekovas.
Programinės įrangos atnaujinimai atkeliaus greičiau
Vis didėjančią debesijos paslaugų integraciją automobilių pramonėje skatina poreikis užtikrinti didesnį naudojimo saugumą, greitaveiką ir išmaniąsias funkcijas, kurias sukurti nuo nulio gali būti nepagrįstai brangu. Dėl to automobilių gamintojai savo paslaugas dažnai grindžia debesų technologijomis paremtais įrankiais, sukurtais kietų savo srities profesionalų, kuriems milijardinės investicijos jau yra pasiteisinusios.
Pavyzdžiui, pasirinkę „Amazon Web Services“ (AWS), automobilių gamintojai turės prieigą prie šimtų skirtingų paslaugų ir galės sukurti norimus produktus savo klientams. O vairuotojai galės būti tikri, kad jų automobiliuose programinės įrangos sistemos atnaujinimai ir saugos pataisymai atsisiųs žymiai greičiau ir sistemos patikimumas bus užtikrintas bet kuriuo metu.
M. Buzelio pastebėjimu, automobilių gamintojams kurti tokio lygio funkcionalumus nuo nulio būtų gerokai brangiau nei pasitelkus patyrusius partnerius. Ne mažiau svarbus ir saugumo klausimas – tokie žaidėjai kaip „Amazon“ turi sukaupę milžinišką patirtį dirbdami su duomenimis, užtikrindami jų perdavimo bei operacinį saugumą, greitaveiką tarp skirtingų įrenginių ir pan.
AWS klientai yra žinomos bendrovės, kaip antai „Twitter“, „Netflix“, „Facebook“, BBC, taip pat įvairios vyriausybinės agentūros. Stiprioji amerikiečių įmonės pusė yra kone nenutrūkstamas paslaugų veikimas ir aukščiausios klasės saugumas.
„Artėjant metui, kai automobiliai taps beveik ar visiškai autonomiški, jie neišvengiamai turės būti sujungti tarpusavyje ir su infrastruktūra. Tuomet duomenų saugumo vaidmuo bus dar didesnis, todėl tam jau dabar turi būti skiriamas didžiulis dėmesys. Manyčiau, kad tokios partnerystės kartu gali padidinti apsaugą nuo kibernetinių išpuolių“, – pažymi specialistas.
Naujos ir greitesnės paslaugos
Nors „Tesla“ iki šiol buvo pagrindinė novatoriškų programinės įrangos sprendimų automobilių pramonėje pažiba, bendradarbiavimas su AWS leis pasiūlyti dar daugiau naujoviškų sprendimų visoms „Stellantis“ koncerno transporto priemonėms.
Siekdamos greičiau pristatyti naujus produktus klientams, „Stellantis“ ir „Amazon“ įmonės drauge kuria debesų technologijomis pagrįstą „Virtual Engineering Workbench“ kūrimo aplinką, kuri automatizuoja kai kuriuos programinės įrangos kūrimo ir mašininio mokymosi vystymo procesus. Tai reiškia, kad ateityje gamintojai ir į rinkos poreikius galės greičiau atsakyti, o nauji produktai transporto priemones turėtų pasiekti daug greičiau.
Be to, „Amazon“ yra ne tik vieta serveriams saugoti. AWS savo klientams siūlo šimtus įrankių ir papildomų paslaugų.
Automobilių pramonės kontekste tai reiškia, jog gamintojai neprivalo investuoti į serverius ir jų priežiūrą. Naudodamiesi valdomomis debesų paslaugomis, jie gali greitai ir paprastai kurti paslaugas savo klientams. Pavyzdžiui, būsimų „
Citroën“ modelių vairuotojai gali tikėtis greitai integruoti šiuolaikiškiausias paslaugas į savo automobilius net ir po to, kai juos įsigis.
Balso komandos ir pramogos
Be to, kad naujų skaitmeninių paslaugų kūrimas yra greitesnis ir lengvesnis, partnerystė su „Amazon“ gamintojams suteikia galimybę į automobilius įtraukti išmanųjį asistentą „Alexa“, kuris palengvina informacijos paiešką ir įvairių transporto priemonių funkcijų valdymą.
Daugelis automobilių gamintojų savo transporto priemonėse jau ne vienus metus siūlo valdymo balsu sistemą, tačiau dažnai ji veikia toli gražu netobulai ar jos funkcionalumas būna ribotas. Kadangi didelės įmonės, turinčios pasaulinę aprėptį, šimtus milijonų eurų investavo į savo asistentų kūrimą, jų integracija vairuotojams gali pasiūlyti žymiai daugiau funkcionalumo nei anksčiau.
Šiandien daugelis gamintojų ėmė taikyti panašius sprendimus, o, be „Stellantis“ prekių ženklų, „Alexa“ gyvena „Jaguar Land Rover“ grupės, „Alfa Romeo“ ir „Audi“ automobiliuose. Vairuotojui bendradarbiavimas su technologijų gigantu reiškia, kad valdyti įvairias transporto priemonės funkcijas yra lengviau nei kada nors anksčiau.
Visi naujieji produktai, sukurti „Stellantis“ bendradarbiaujant su „Amazon“, automobilius pasieks per kelerius ateinančius metus.