Europinės klasės, saugumas ir orientacija į jaunimą
Jau antrus metus aiškiai išreikšta pirmenybių tendencija – orientacija į europines klases. Lietuvos kartingo federacija dar pernai nusprendė penkerius metus nedaryti jokių pakitimų šalies čempionato varžybose, skirstant tarptautines kategorijas – „Mini 60“, „OK“. „OK-Junior“ ir „KZ2“. Šių kategorijų technika važiuojantys sportininkai varžosi dėl čempionų titulų. Tuo tarpu kitų klasių gokartais lenktyniaujantys sportininkai pretenduoja į Lietuvos kartingo federacijos taures. Tokį sprendimą Lietuvos kartingo federacijos taryba priėmė pirmoji Baltijos šalyse.
Augant greičiams ir masiškumui Lietuvos kartingo federacija vienu iš prioritetų įvardina saugumą – dar nuo 2018 m. kartingo čempionato pradžios sportininkai lenktyniauja tik su CIK-FIA homologaciją atitinkančiais šalmais. Saugumas čia itin svarbus, kadangi prie gokarto vairo sėda ne tik patyrę meistrai, bet ir pirmuosius žingsnius šiame sporte žengiantys vaikai. Beje, sertifikuoti vaikiški šalmai yra ne tik saugesni, bet ir gerokai lengvesni, tad jaunųjų sportininkų kaklai posūkiuose mažiau apkraunami.
„Nuo kartingo prasideda kelias į automobilių sporto viršūnes. Ir tam tikrose klasėse čia pradeda važiuoti tikrai jauni sportininkai. Kiekviena save gerbianti lenktynių komanda, kiekvienas treneris stengiasi, kad komandoje važiuotų ne tik greičiausiose klasėse pergales skinantys tituluoti meistrai, bet ir pirmuosius žingsnius šiame sporte žengiantys jaunuoliai. Ir šis sportas vaikams duoda tikrai daug gero. Jis ugdo disciplinos supratimą, saugius būsimus vairuotojus. Kai kartingo paragavę jaunuoliai užauga, jie būna atsakingais vairuotojais ir gatvėse. Tad mūsų investiciją į jaunimą yra ne tik naujų talentų paieška, bet ir tam tikra socialinė misija“, – pabrėžia Lietuvos kartingo federacijos generalinis sekretorius Karolis Razas.
Nauja tradicija – stipendijos tarptautinėms varžyboms
Dar viena pastarųjų metų tendencija – vis daugiau jaunųjų Lietuvos sportininkų, kurie varžosi Europos ir pasaulio trasose. Vienos iš tokių, tobulėti padedančių, varžybų – „CIK-FIA Karting Academy Trophy“. Kadangi „CIK-FIA Karting Academy Trophy“ startinis mokestis siekia 3000 eurų, Lietuvos kartingo federacija dar pernai nusprendė paremti jaunųjų sportininkų tobulėjimą – 2018 metų Lietuvos čempionato europinės klasės „OK-Junior“ laimėtojui federacija nutarė skirti 3000 eurų dalyvavimui 2019 metų „CIK-FIA Karting Academy Trophy“ serijoje.
Šių metų gegužės mėnesį į „CIK-FIA Karting Academy Trophy“ varžybas keliaus pernykščio Lietuvos kartingo čempionato „OK-Junior“ klasės nugalėtojas Kajus Šikšnelis. Tradicija remti jaunus sportininkus yra tęstinė, tad Lietuvos kartingo federacija finansuos kelionę į 2020 metų „CIK-FIA Karting Academy Trophy“ lenktynes ir šių metų „BMW Lietuvos kartingo čempionato“ nugalėtojui „OK-Junior“ klasėje.
Dalyvių skaičius turėtų vėl augti
Kelerius paskutinius metus augantis dalyvių skaičius, galima sakyti, iliustruoja šios sporto rūšies renesansą Lietuvoje. Tad panašu, kad 2019 metų „BMW Lietuvos kartingo čempionate“ dalyvių skaičius vėl paaugs. Viena iš augimo priežasčių – Lietuvos kartingo federacijos tarybos sprendimas sujungti įvairių serijų varžybas į vieną didžiulį renginį.
Be „BMW Lietuvos kartingo čempionato“ ir LKF taurės lenktynių, šiais metais vyks „ART Kart“ taurės, „Rotax Lithuania Challenge“ ir „Mėgėjų kartingo akademijos“ lenktynės. Aukščiausiai vertinamos čia bus „BMW Lietuvos kartingo čempionato“ varžybos, kur sportininkai varžysis tarptautinius standartus atitinkančiose kategorijose ir kovos dėl šalies čempionų vardo.