• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Tai bus pats geriausias automobilis“, – dar prieš prasidedant naujam tūkstantmečiui ištarė tuometinis „Volkswagen Group“ pirmininkas ir ilgametis vėdlys – Ferdinandas Piechas. 
Milžinišką įtaką „Volkswagen Group“ šeimoje turėjęs Ferdinandas Piechas, vieną dieną įžengęs į valdybos tarybos susirinkimą pristatė grandiozinį projektą, kuris visiems laikams pakeistų iki tol nusistovėjusį „Volkswagen“ įvaizdį.
Iš tiesų, keli skirtingi šaltiniai teigia, jog Ferdinandą Piechą įsiutino „Mercedes Benz“ sprendimas įžengti į „Volkswagen Golf“ teritoriją, pristačius patį pigiausią markės modelį – A klasės hečbeką.
Norėdamas savo netiesioginiam konkurentui parodyti iš kur kojos dygsta, subūrė talentingiausių inžinierių komandą ir liepė jiems sukurti automobilį, kuris pranoktų visus aukštesnės klasės limuzinus: „Audi A8“, 7 serijos „BMW“ bei S klasės „Mercedes Benz“.

„Tai bus pats geriausias automobilis“, – dar prieš prasidedant naujam tūkstantmečiui ištarė tuometinis „Volkswagen Group“ pirmininkas ir ilgametis vėdlys – Ferdinandas Piechas. 
Milžinišką įtaką „Volkswagen Group“ šeimoje turėjęs Ferdinandas Piechas, vieną dieną įžengęs į valdybos tarybos susirinkimą pristatė grandiozinį projektą, kuris visiems laikams pakeistų iki tol nusistovėjusį „Volkswagen“ įvaizdį.
Iš tiesų, keli skirtingi šaltiniai teigia, jog Ferdinandą Piechą įsiutino „Mercedes Benz“ sprendimas įžengti į „Volkswagen Golf“ teritoriją, pristačius patį pigiausią markės modelį – A klasės hečbeką.
Norėdamas savo netiesioginiam konkurentui parodyti iš kur kojos dygsta, subūrė talentingiausių inžinierių komandą ir liepė jiems sukurti automobilį, kuris pranoktų visus aukštesnės klasės limuzinus: „Audi A8“, 7 serijos „BMW“ bei S klasės „Mercedes Benz“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Sąsajos su „Bentley“
Ar žinote kodėl „Volkswagen“ labai dažnai vadinami „tautos automobiliais“? O gi todėl, jog „Volkswagen“ išvertus iš vokiečių kalbos reiškia ne ką kitą, o – tautos automobilis.
Tad pabandykite įsivaizduoti visuomenės reakciją, kai „Volkswagen“ pristato automobilį, kurio kaina prasidėdavo nuo 58 000 eurų ir baigdavosi ties maždaug 130 000 eurų riba. Šešiaženklė suma už „Volkswagen? Baikit, nemanau.
Būtent tokius žodžius sakė daugelis prabangių sedanų vairuotojų, kurie negalėjo perlipti per save ir už pakankamai neimponuojantį prekės ženklą sumokėti tiek pat kaip ir už „BMW“ ar „Mercedes Benz“.
Vis dėlto, jeigu sugebėsite perlipti per save, Jus sužavės ne viena, bet kelios „Phaeton“ savybės. Ryškios savybės, kurios nublanksta prieš tam tikras problemas.
Techniškai - tai labai aitrus ir į galvą stipriai kalantis „Volkswagen Group“ kokteilis. Automobilis buvo sukurtas naudojantis ant tos pačios platformos kaip ir „Bentley Continental GT“ bei „Continental Flying Spur“, ir tuo pačiu dalinasi tam tikrais komponentais su „D3 “kartos „Audi A8“. Pavyzdžiui, transmisijos, keli varikliai, tam tikra komforto įranga.

REKLAMA


Prašmatnus – taip. Dinamiškas – ne velnio
Komfortas buvo aukščiausias „Phaeton“ inžinierių prioritetas, todėl nenuostabu, jog jis pasižymi geresne garso izoliacija, patogesnėmis sėdynėmis bei važiavimo savybėmis, kurios labiau orientuotos ilgoms ir greitoms kelionėms greitkeliuose, o ne žvitriems, energingiems, bet trumpiems pasivažinėjimams užmiestyje.
Įsėdus į „Phaeton“ nereikėtų jo vertinti šiuolaikiniais standartais. Ne dėl to, jog jis atbaidys prasta surinkimo kokybe, grubiomis apdailos medžiagomis ar tam tikrais komforto įrangos priedais. Tikrai ne.
Daugelį atbaidys tiesiog milžiniškas mygtukų kiekis. Vien ant vairo surasite trylika skirtingų mygtukų, kurie valdo tam tikras funkcijas, o centrinėje konsolėje – dar daugiau. Situaciją į gerąją pusę išjudino, kai „Volkswagen“ 2007 metais pristatė „Phaeton“.

REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Phaeton interjeras


Dinamines automobilio savybes reikėtų vertinti dvejopai ir atsižvelgiant į tai, ko tikitės iš tokio tipo automobilio. Komfortas Jūsų prioritetas – tai bus vienas iš tų modelių, kuris kelio nelygumus ar grubius sujungimus įveiks, lyg skleisdamas ore.
Staigaus važiavimo trajektorijos keitimo šis automobilis nemėgsta. Ne dėl to, jog jis negali ar nemoka to padaryti, o vien dėl to, jog staigus ir agresyvus elgesys išryškina „Phaeton“ problemą – svorį. Net ir lengviausias „Phaeton“ modelis sveria 1995 kilogramus (modelis su V6 dyzeliu sveria 2255 kilogramus), o tai turi didžiulę įtaką kuro sąnaudoms, stabdžių diskus, kaladėlių bei padangų nusidėvėjimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Phaeton V8 (1)


ATSILIEPIMAI


Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome šio automobilio savininką, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį automobilį.
Rolandas – 2005 metų, 3 litrų dyzelis
Prabangūs sedanai, jeigu galima taip pasakyti, mano silpnybė. Kai tik turėjau pakankamai lėšų, įsigijau „E32“, vėliau paragavau „Jaguar XJ“ (X308) ir „W220“ kartos S klasės „Mercedes Benz“. Kadangi prekinis ženklas man nėra labai svarbus, „W220“ pamainos ieškojau norėdamas įsigyti įdomų automobilį, ir panašu, jog prieš keturis metus įsigijęs „Volkswagen Phaeton“ padariau tikrą atradimą.
Šį „tautos automobilį“ įsigijau Lietuvoje, iš žmogaus, kuris šį „Phaeton“ įsigijo naują Lietuvoje. Sumokėjo kosminius pinigus, bet aš paaukojau ne ką mažiau – beveik 11 000 eurų.
Už tai gavau ~ 150 000 kilometrų nuvažiavusią mašiną ir komplektaciją, kurioje buvo praktiškai viskas: „DVD“, navigacija, galiniai parkavimo davikliai, šoninės oro pagalvės, šildomos ir ventiliuojamos sėdynės. Ką tik galite įsivaizduoti - jame tai greičiausiai surasite.
Pasirinkau modelį su dyzelinu motoru, nes labai dažnai tenka važiuoti ilgesnes distancijas. Pavyzdžiui, kelis kartu per savaitę į iš Vilniaus į Klaipėdą ir atgal. Įveikti 600 ar 700 kilometrų yra vienas malonumas, nejauti nuovargio ar diskomforto, jeigu važiuoji, pavyzdžiui, su „Golf“.
Vien privalumai ir jokių trūkumų? Oj, tikrai ne. Beraktė sistema – veikia paralelinėje visatoje ir panašu, jog niekas negali pašalinti šio trūkumo, nors išbandėme visas įmanomas opcijas.
Antra problema – po kiekvienos žiemos pradeda prastai veikti vairo stiprintuvas. Problema? Druskos pradeda ėsti vairo stiprintuvo vamzdelį.
Trečia problema – nuolatinis bagažinės atidarinėjimas ir uždarinėjimas suėda galinių žibintų maitinimo laidus. Pastovi laido/laidų trintis anksčiau ar vėliau paskatins keliauti pas elektriką.
Ketvirtoji problema – ne pats pigiausias aptarnavimas ir ne visur jį gali tinkamai atlikti. Pavyzdžiui, oficiali atstovybė Vilniuje. Du iš trijų kartų jų darbų buvau nepatenkintas.

REKLAMA

Volkswagen Phaeton V8 (8)


PATARIMAI PERKANT


Pasaulyje neegzistuoja automobilis, kuris per visą savo gyvenimą nebūtų sugedęs. Anksčiau ar vėliau suges elektra valdomas langas ar į paviršių išlįs praėjusio savininko paslėptas gedimas. Norėdami padėti Jums įsigyti tinkamą egzempliorių, žemiau pateikiame informaciją, kuri pravers ne tik įsigyjant, bet ir eksploatuojant „Volkswagen Phaeton“.

REKLAMA

Volkswagen Phaeton V6 TDI



  • Atsižvelkite ar oro apipūtimo angą uždengianti sienelė veikia nepriekaištingai. Ji vieno mygtuko paspaudimu uždengia oro apipūtimo angą centrinėje konsolėje matomą laikrodį. Naujas šios „užuolaidos“ motoriukas yra brangus. Iš viso jų yra 3.

  • Apžiūrėkite kaip atsirado ir užsidaro elektra valdomi langai. Į viršų ir į apačią langai turi nusileisti tolygiai ir be strigimų. Elektra valdomų langų pakelėjas yra silpnoji šio automobilio vieta.

  • Išbandykite kaip veikia beraktė užvedimo sistema.  Ar ji veikia ir ar automobilį galima užrakinti/atrakinti prilietus durų rankeną.

  • Padangų slėgio daviklis – anksčiau ar vėliau jis pradės streikuoti ir privers Jus atsisveikinti su maždaug 150 eurų.

  • Dažnas „Phaeton“ gedimas – ant bagažinės esantys žibintai nešviečia – vienintelė išeitis yra pakeisti žibintų maitino laidus.

  • Patikrinkite kaip veikia klimato kontrolę ir ar oro apipūtimo greitis keičiasi padidinus arba sumažinus veikimo intensyvumą.

  • Įsitikinkite ar valytuvai veikia sklandžiai, naudojant skirtingus darbo režimus. Senesni egzemplioriai labai dažnai turi link mirties artėjantį, korozijos paveiktą, valytuvų varikliuką. Taip pat reikėtų paminėti, jog priekiniai valytuvai turi ne vieną, bendrą, o po atskirą varikliuką.

  • Patikrinkite ar automobilyje nėra drėgmės žymių. Šie požymiai gali išduoti apie dažną „Phaeton“ problemą – užsikimšusį drenažą. Jį atkimšti galite pasinaudoję mažu skydeliu, esančiu po priekiniu stiklu ir nuėmę statramščių apdailą.

  • Orinė pakaba suteikia puikias važiavimo savybes, kurios anksčiau ar vėliau pareikalaus kelionės į dirbtuves dėl sugedusio orinės pakabos kompresoriaus arba dėl pneumatinių spyruoklių.

  • V6 dyzelinių variklių purkštukų resursas siekia 200 000 - 300 000 kilometrų, tad jeigu turite galimybę – patikrinkite jų būklę.

  • V6 dyzelinių variklių dešinės pusės įtempėjas, dėl kurio užvedant variklį išgirsite grandinės subarškėjimą. Jis nėra brangus ir jeigu surasite tinkamas dirbtuves – pakeitimas taip pat.


Papildoma informacija

  • Variklio alyvą rekomenduojama keisti kas 10 000 kilometrų, žvakes – kas 60 000 kilometrų.

  • Visi, išskyrus 5 litrų TDI V10 ir 4,2 litro V8, turi paskirstymo grandinę.

  • Jeigu automobilis turi 5 laipsnių automatinę pavarų dėžę, alyvą rekomenduojama keisti kas 30 000 kilometrų. Kitoms pavarų dėžėms alyvą rekomenduojama keisti kas 60 000 kilometrų

  • Oro filtrus rekomenduojama keisti kas dvejus metus

  • Stabdžių ir aušinimo skystį rekomenduojama keisti kas dvejus metus



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Phaeton V8 (11)


DETALIŲ KAINOS


Galvojant apie konkretų automobilį, reikėtų pagalvoti ir apie atsarginių detalių kainas. Žemiau pateikiame vidutines tam tikrų detalių kainas. (Modeliui su V6 TDI motoru)

  • Termostatas ~ 50 eurų

  • Liambda zondas ~ 110 eurų

  • Alyvos lygio daviklis ~ 100 eurų

  • Generatorius ~ 400 eurų

  • Starteris ~ 200 eurų

  • Atstumo jutiklis ~ 50 eurų

  • Oro filtras ~ 20 eurų

  • Rato guolio komplektas ~ 60 eurų

  • Stabilizatoriaus traukė ~ 20 eurų

  • Stabdžių diskas ~ 60 eurų


MALONUMO KAINA


„Volkswagen Phaeton“ turi rimtą trūkumą ir privalumą. Skamba keistai, ar ne?
Automobilis trūkumas – sparčiai į dugną riedanti „Phaeton“ vertė. Privalumas? Dabar galite šį prabangų sedaną įsigyti už kompaktinės klasės hečbeko kainą.
Atsivertus naudotų skelbimų portalus, nenustebkite išvydę egzempliorių už kurį bus prašoma vos 2500 ar 3000 eurų suma. Nustebkite ir net nebandykite į juos žiūrėti, nes garantuojame, jog įsigysite „lavoną“.
Į „Phaeton“ pusę pradėkite žiūrėti tik tada, jeigu galite automobiliui išleisti bent jau 6000 eurų. Jeigu trokštate atnaujinto modelio – piniginę palengvinsite 12 000-14 000 eurų suma.

REKLAMA

volkswagen_phaeton_v8_5



verdiktas3


Alternatyva alternatyvoms ir ne tik, kuri dabar atrodo gerokai patraukliau negu analogiški „BMW“ ar „Mercedes Benz“ modeliai, kurių kainos naudotų automobilių rinkoje yra gerokai aukštesnės.
Dėl daugelio priežasčių „Phaeton“ įsigijimas gali būti laikomas ne racionaliu, o emocijomis pagrįstu, bet ar tokie automobiliai gali būti laikomi racionaliais? Žinoma, kad ne. Tai labai specifinis, išskirtinis ir savotiškai įdomus modelis, kurį dievins komforto ir prestižo ieškantys vairuotojai.
Jis tikrai nebus skirtas tiems, kas nuolatos galvoja apie eksploatacines išlaidas. Tai nėra kompaktinės klasės automobilis – tai akivaizdu, bet jeigu galite išlaikyti S klasę, tikrai galėsite išlaikyti ir šį komerciškai nesėkmingą „Volkswagen“ modelį.

PRIVALUMAI



  • Aukštas komforto lygis

  • Maža įsigijimo kaina

  • Interjero erdvė

  • Komforto įrangos gausa

  • Santūrus eksterjero dizainas


TRŪKUMAI



  • Brangokas remontas

  • Kėbulas nėra atsparus korozijai

  • Išliekamoji vertė

  • Potencialių problemų sąrašas


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų