Pakėlė kokybinę kartelę
Kuomet „Citroën“ 2007 metais pristatė antrąją „C5“ modelio kartą, gamintojos atstovai nuolatos akcentavo naują požiūrį į kokybę. Netgi televizijos ekranuose rodyta „C5“ reklama teigė, jog šis „Citroën“ buvo sukurtas atsižvelgiant į vokiškiems automobiliams keliamus standartus, o tiksliau – „Neabejotinai vokiškas“. Ir žinote ką? Tai nebuvo tik eilinis, skanaus vyno paragavusio prancūzo kliedesys.
Matote, prieš vienuolika metų debiutavusi antroji „Citroën C5“ modelio karta buvo praktiškai naujas automobilis. Tiesiogine žodžio prasme. Platforma, inžineriniai sprendimai, elektronika ir kiti komponentai buvo visiškai nauji, o tai yra geras ženklas.
Be to, automobilį kūrusios „PSA“ koncerno inžinieriai buvo įsitikinę, jog prancūziškas vidutinės klasės automobilis privalo būti dinaminė priešingybė analogams iš Vokietijos. Bent jau tuomet, „Citroën“ didžiavosi būdama automobilių gamintoja iš Prancūzijos ir buvo pasiryžusi plaukti prieš srovę. Tuo tarpu „PSA“ koncerno valdytojai buvo įsitikinę, jog senamadiškos vertybės neturi vietos tarp griausmingų vokiečių. Viso to rezultatas – savotiškas kompromisas tarp elegantiško, patrauklaus, neiššaukiančio prancūziško dizaino ir vokiškiems automobiliams būdingos surinkimo kokybės, apdailos medžiagų, komforto ir technologijų.
Prancūziška logika
Pagrindinė priežastis, dėl kurios „Citroën C5“ turėtų nustebinti ne vieną išrankų vairuotoją – tai interjero surinkimo kokybe ir apdailos medžiagomis. Net ir kukliausių komplektacijų modeliai paliks žymiai daugiau gerų emocijų negu analogiškas „Volkswagen Passat“ ar „Opel Insignia“. Iš tiesų, kurį laiką pabuvoję „C5“ ir persėdę į „Passat“, pasijausite, lyg būtumėte įėję į prastai suręstą pašiūrę.
Prancūziškas automobilis nebūtų prancūziškų, jeigu jame nebūtų prie ko prisikabinti. Pavyzdžiui, futuristiškai atrodantis vairaratis tikrai pareikalaus laiko, kol priprasite prie jo valdymo. Tą patį galima pasakyti ir apie mygtukais nusėtą centrinę konsolę. Tai ypač galioja aukštesnės komplektacijos modeliuose, kuriuose yra įdiegta navigacijos sistema.
Du pasirinkimai
Net neabejojame, jog esate bent vieną kartą girdėję apie „Citroën“ hidropneumatinę pakabą. Apie jos privalumus ir apie jos trūkumus. Prancūzijos gamintoja norėdama „C5“ pirkėjams suteikti tam tikrą laisvės pojūtį, antrosios kartos modelį komplektavo su dviejų tipų pakaba: standartine, kurioje yra mums visiems įprasti amortizatoriai ir spyruoklės, ir su trečios kartos „Hydraactive“ pakaba.
Daugelyje situacijų hidropneumatinė pakaba savo darbą atlieka puikiai arba netgi nepriekaištingai. Ypač, kai važiuojate duobėtais, nelygiais, grubų paviršių turinčiais keliais. Net ir garsioji „betonkė“ – Vilnius-Utena kelio ruožas tampa nebetoks baisus, tad tik galite įsivaizduoti kaip puikiai ši pakaba sugeba sugerti įvairias kelio „šiukšles“.
Kaip vyšnią ant skanaus torto galima įvardinti galimybę keisti kėbulo prošvaisą. Esant reikalui galite nuleisti automobilį kuo arčiau važiuojamosios dalies arba atvirkščiai – pakelti taip aukštai, jog kėbulo prošvaisos po to pavydės net ir populiarūs pseudo visureigiai kaip „Volkswagen Tiguan“ ar „Honda CR-V“.
Aukštas komforto lygis turi ir trūkumų. Aktyvią važiavimo manierą propaguojantys vairuotojai labai greitai privers kitus keleivius jaustis, lyg važiuojate su labai stipriai siūbuojančia valtimi.
VARIKLIŲ GAMA
Techninės specifikacijos | 1.6 VTi | 1,6 THP | 1.8i | 2.0i | 3.0i |
Gamybos metai | 2010-15 | 2009-15 | 2008-11 | 2008-10 | 2008-10 |
Variklio tipas, vožtuvų skaičius | Benzininis R4 / 16 | Benzininis R4 / 16 | Benzininis R4 / 16 | Benzininis R4 / 16 | Benzininis V6 / 24 |
Paskirstymo sistema | grandinė | grandinė | dirželis | dirželis | dirželis |
Variklio tūris | 1598 | 1598 | 1749 | 1997 | 2946 |
Maksimali galia (AG) esant aps/min | 120/6000 | 156/6000 | 125/6000 | 140/6000 | 211/6000 |
Sukimo momentas (Nm) esant aos/min | 160/4250 | 240 / 1400-4000 | 170/3750 | 200/4000 | 290/3750 |
Pavarų dėžė | 6EGS | 6M, 6A | 5M | 5M, 4A | 6A |
Didžiausias greitis (km/val.) | 198 | 210 | 200 | 210 | 224 |
Pagreitis 0-100 km/val | 12.2 | 9.5 | 12.2 | 10.7 | 10,0 |
Kuro sąnaudos (l / 100 km) | 8,3 / 5,0 / 6,2 | 9,8 / 5,5 / 7,1 | 10,8 / 6,2 / 7,9 | 12,0 / 6,3 / 8,4 | 15,6 / 7,5 / 10,5 |
1,6 HDi variklį siūlytume rinktis tik tiems, kas vertina ekonomišką, tolygų važiavimo būdą. Visais kitais atvejais skųsitės dinamikos stoka.
Techninės specifikacijos | 1.6 HDi | 1.6 e-HDi | 1.6 e-HDi |
Gamybos metai | 2008-11 | 2010-12 | 2012-14 |
Variklio tipas, vožtuvų skaičius | Dyzelinis R4/16 | Dyzelinis R4/8 | Dyzelinis R4/8 |
Paskirstymo sistema | dirželis | dirželis | dirželis |
Variklio tūris | 1560 | 1560 | 1560 |
Maksimali galia (AG) esant aps/min | 109/4000 | 112/3600 | 114/3600 |
Sukimo momentas (Nm) esant aps/min | 260/1750 | 260/1750 | 240/1750 |
Pavarų dėžė | 5M, 6EGS | 5M, 6EGS | 5M, 6EGS |
Didžiausias greitis (km/val.) | 191 | 190 | 190 |
Pagreitis 0-100 km/val.) | 13.4 | 11.6 | 11.6 |
Kuro sąnaudos ( l / 100 km) | 7,3 / 4,7 / 5,6 | 6.0 / 4.4 / 5.0 | 5,3 / 4,2 / 4,6 |
2 litrų dyzelinis variklis – visapusiškai geras. Net ir šiuolaikinių dyzelių standartais. Be to, daugumą gedimų galima pašalinti pigiai ir neskausmingai.
Techninės specifikacijos | 2.0 HDi | 2.0 HDi | 2.0 BlueHDi | 2.0 HDi | 2.0 BlueHDi |
Gamybos metai | 2008-09 | 2008-15 | nuo 2015 m. | 2009-15 | nuo 2015 m. |
Variklio tipas, vožtuvų skaičius | Dyzelinis R4/16 | Dyzelinis R4/16 | Dyzelinis R4/16 | Dyzelinis R4/16 | Dyzelinis R4/16 |
Paskirstymo sistema | dirželis | dirželis | dirželis | dirželis | dirželis |
Variklio tūris | 1997 | 1997 | 1997 | 1997 | 1997 |
Maksimali galia (AG) esant aps./min. | 136/4000 | 140/4000 | 150/4000 | 163/3750 | 180/3750 |
Sukimo momentas (Nm) esant aps/min. | 340/2000 | 340/2000 | 370/2000 | 340 / 2000-3000 | 400 / 2000-3000 |
Pavarų dėžė | 6M, 6A | 6M, 6A | 6M | 6M, 6A | 6A |
Didžiausias greitis (km/val) | 204 | 204 | 214 | 210 | 219 |
Pagreitis 0-100 km/val | 11.6 | 11.6 | 10.6 | 9.9 | 9.7 |
Kuro sąnaudos (l / 100 km) | 7.9 / 4.9 / 6.0 | 7,5 / 4,8 / 5,8 | 4,5 / 3,8 / 4,1 | 7,0 / 4,8 / 5,6 | 5,2 / 3,8 / 4,4 |
Labai trumpą laiką gamintas 2,2 litro dyzelinis motoras patiks dinamikos, gerų emocijų ieškantiems vairuotojams. Tuo tarpu 6 cilindrų dyzelinis variklis teiks didžiausią važiavimo malonumą, bet už tai vėliau turėsite sumokėti, kai ateis metas jį remontuoti. Be to, būtent 2,2 litro dyzelinis variklis geriausiai iš vietos išjudina pakankamai sunkų „C5“.
Techninės specifikacijos | 2.2 HDi | 2.2 HDi | 2.7 HDi v6 | 3.0 HDi v6 |
Gamybos metai | 2008-10 | 2010-15 | 2008-10 | 2009-14 |
Variklio tipas, vožtuvų skaičius | Dyzelinis R4/16 | Dyzelinis R4/16 | Dyzelinis V6/24 | Dyzelinis V6/24 |
Paskirstymo sistema | dirželis | dirželis | diržas ir grandinė | diržas ir grandinė |
Variklio tūris | 2179 | 2179 | 2720 | 2993 |
Maksimali galia (AG) esant aps./min. | 170/4000 | 204/3500 | 204/4000 | 240/3800 |
Sukimo momentas (Nm) esant aps/min. | 370/1500 | 450/2000 | 440/1900 | 450 / 1600-3600 |
Pavarų dėžė | 6M, 6A | 6A | 6A | 6A |
Didžiausias greitis (km/val) | 219 | 230 | 224 | 243 |
Pagreitis 0-100 km/val. | 10,0 | 8.3 | 9.6 | 8.3 |
Kuro sąnaudos (l / 100 km) | 8,8 / 5,2 / 6,5 | 8,0 / 4,7 / 5,9 | 11,8 / 6,4 / 8,4 | 10,2 / 5,8 / 7,4 |
ATSILIEPIMAI
Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome šio automobilio savininką, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį automobilį.
Tadas – 2013 metų gamybos „Citroën C5“ 1.6 HDI, nuvažiavęs 275 000 kilometrų.
„Esu turėjęs ne vieną vidutinės klasės mašiną: „Ford Mondeo“, „Volkswagen Passat“, „Opel Insignia“ ar „Renault Laguna“, bet ne viena nenustebino taip kaip „C5“. Anksčiau paminėtos mašinos važiuoja panašiai, panašiais tempais reikalauja keliauti į dirbtuves. Tuo tarpu „C5“ mane iki šiol stebina. Gera prasme.“
„Kaip ir visi, daugelį metų galvojau, jog „Citroën“ yra didžiulis galvos skausmas. Dar blogiau negu „Renault“. O vaikyti kaip aš klydau, kai vieną dieną mano kolega pravežė su saviškiu „C5“ universalu.“
„Komfortas, tas plaukimas keliu, tyla važiuojant dideliu greičiu. Kažkas neįtikėtino, atsižvelgiant į automobilio klasę, nes įprastai tokį komforto lygį siūlo tik „Jaguar“ ar „Mercedes Benz“.“
„Su pažįstamų pagalba įsigijau mašiną iš europietiškų aukcionų. Mašina atvyko iš Prancūzijos su subaladotu priekiniu buferiu ir ne visai tinkamai veikiančia pneumatine pakaba. Tada pagalvojau, jog papuoliau.“
„Ačiū dievui, jog turime tokią šalį kaip Lenkija, iš kurios galima gauti naujas dalis už gerokai mažesnę kainą negu Lietuvoje. Apskritai, į automobilį sukišau beveik 3000 eurų. Teko keisti galinės pakabos sferas, vieną daviklį, visus įmanomus filtrus. Taip pat pakeičiau alyvą, aušinimo ir stabdžių skystį, stabdžių kaladėlės. Žodžiu – visus einamus dalykus + tai ką suradome dirbtuvėse.“
„Daugelis vis klausia dėl kokių priežasčių pasirinkau 1,6 dyzelį, o ne galingesnį. Kadangi pastoviai važinėju užmiestyje, kur vidutinis greitis siekia 80 - 100 km/val. nemačiau prasmės ieškoti mašinos su didesnio tūrio varikliu, kurio pajėgumų nesugebėčiau išnaudoti. Ir net nesigailiu, nes tas mažytis varikliukas leidžia pasiekti 4-5 litrų sąnaudas 100 kilometrų. Būtent tai ko man reikėjo.“
PATARIMAI PERKANT
Pasaulyje neegzistuoja automobilis, kuris per visą savo gyvenimą nebūtų sugedęs. Anksčiau ar vėliau suges elektra valdomas langas ar į paviršių išlįs praėjusio savininko paslėptas gedimas. Norėdami padėti Jums įsigyti tinkamą egzempliorių, žemiau pateikiame informaciją, kuri pravers ne tik įsigyjant, bet ir eksploatuojant „Citroën C5“.
- Visi dyzeliniai varikliai buvo aprūpinti kietųjų dalelių filtrais, kurie ilgainiui gali užsikimšti. Užsikimšęs kietųjų dalelių filtras gali sukelti labai nemalonius padarinius kitiems agregatams.
- Iki 2010 metų pagaminti automobiliai buvo kviečiami atvykti į „Citroën“ dirbtuves pakeisti oro kondicionieriaus aukšto slėgio daviklį
- „C5“ buvo komplektuojamas su skirtingomis automatinėmis pavarų dėžėmis. Silpnesni, 1,6 litro dyzeliai buvo poruojami su „Magneti Marelli“ sukurta robotizuota pavarų dėže. Tuo tarpu 1,6 litro benziniai, 2 ir 3 litrų dyzeliai gamykloje buvo poruojami su „Aisin Warner TF-80SC“. Pastaroji veikia sklandžiau, bet ir reikalauja atidesnės priežiūros
- Atmosferiniai benzininiai varikliai turėjo „AL4“ automatinę pavarų dėžę į kurią privaloma pilti tik gamintojo rekomenduojamą alyvą – „Esso/Mobil LT71141“. Venkite „Dexron“ analogų.
- Nuo 2009 metų liepos iki spalio mėnesio gaminti modeliai su universalo kėbulu turėjo sumontuotus per silpnus bagažinės dangčio amortizatorius. Pasidomėkite ar jie buvo pakeisti pagal gamintojo garantiją
- Vairas padengta neįprastai plona oda, kuri labai greitai nusidėvi. Ypač viršutinė vairo dalis
- Navigacijos sistema gali perkaisti. Tai galioja modeliams, kurie naudoja „RT4“ versiją, kuri buvo montuojama iki 2010 metų pagamintuose automobiliuose
- Venkite 1,6 litro benzininių variklių, kurie turi labai, labai ilgą problemų sąrašą. Dvi iš jų – pagrindinės. Pirmoji problema – vandens siurblys, dėl kurio gedimo variklis gali perkaisti. Antroji problema – hidraulinis grandinės įtempėjas, kuris gali privesti iki nutrūkusios grandinės. Jeigu neturite kitos išeities, rinkitės „Euro 6“ versiją, kuri buvo gaminama nuo 2015 m.
- Jeigu renkatės automobilį su įžymiąja „Hydractive“ pakaba, būtinai, BŪTINAI patikrinkite jos būklę specializuotame servise. To nepadarę, vėliau verksite įvairiausiuose forumuose, jog prancūziškos mašinos genda
- Patikrinkite ar visi elektra valdomi langai pasikelia arba nusileidžia sklandžiai, tolygiu greičiu.
- „HDi“ varikliai yra populiarūs ir gerai žinomi daugeliui mechanikų, o tai – didžiulis privalumas. Vis dėlto, perkant modelį su dyzeliniu varikliu reikėtų atsižvelgti į keletą komponentų, kurie tikrai pareikalaus mechaniko dėmesio: purkštukai, „EGR“ vožtuvai, dvigubos masės smagratis. Didžiausia remonto rizika pasižymi 6 cilindrų dyzeliniai agregatai, kuriuose atsiranda alkūninio veleno įtrūkimai.
EKSPLOATACIJA
Galvojant apie konkretų automobilį, reikėtų pagalvoti ir apie atsarginių detalių kainas bei keletą kitų smulkmenų: aptarnavimo intervalus, alyvos tipą.
2,0 benzininis | 2.0 HDi / 140 AG | |
Variklio alyva | 4,3-5,0 L, 5W-40 (PSA B71 2296), kas 30 000 km | 5,2 L, 5W-30 (PSA CF, B71 2290), kas 30 000 km |
Alyvos kiekis ir tipas mechaninei pavarų dėžei | 1,9 l, 75W-80 | 1,9 l, 75W-80 |
Aušinimo sistema | 9,4-9,8 l | 10,8-11,5 l |
Stabdžių skystis | 0,8-1,0 l, DOT 4, kas 2 metus | 0,8-1,0 l, DOT 4, kas 2 metus |
Paskirstymo sistema | diržas, kas 120 000km | diržas, kas 160 000km |
Oro filtras | kas 60 000 km | kas 60 000 km |
Vidutinės detalių kainos (eur) | ||
Alyvos / oro filtras | nuo 7/8 | nuo 5/16 |
Stabdžių trinkelės / diskas | nuo 20/25 | nuo 20/25 |
Priekiniai / galiniai amortizatoriai | nuo 40/50 (hidraulinis nuo 340) | nuo 40/50 (hidraulinis nuo 340) |
Paskirstymo diržo komplektas (su vandens siurbliu) | nuo 150 | nuo 100 |
Priekinio rato guolis | nuo 42 | nuo 42 |
Jeigu tik „Citroën“ norėtų ir galėtų, antrosios kartos „C5“ galėtų būti gaminamas net ir dabar, nes jis niekuo nenusileidžia ką tik iškeptiems vidutinės klasės sedanams ar universalams.
Net ir dabar nesurasite automobilio, kuris galėtų važiuoti taip komfortiškai kaip „C5“ ir pasiūlyti tiek daug komforto įrangos. Vienintelis kandidatas bandantis judėti ta kryptimi yra „Renault Talisman“ ir tik turėdamas aukščiausią „Initiale Paris“ komplektaciją.
Labiausiai gaila to, jog daugelis labai stipriai pervertina analogus iš Vokietijos ar Japonijos, nes antrosios kartos „C5“ gali būti patikimesnis, ištvermingesnis ir siūlantis žymiai daugiau vairavimo malonumo negu bet kuris panašaus dydžio sedanas ar universalas.
Tik turime Jus įspėti. Jeigu norite džiaugtis šiuo prancūzišku automobiliu, iš pradžių suraskite dirbtuves, kuriose galėtumėte jį palikti be jokių abejonių.
PRIVALUMAI
- Puiki apsauga nuo korozijos
- Atsižvelgiant į automobilio svorį ir pakabos konfigūracija – puikios valdymo savybės
- Efektyvūs stabdžiai
- Automobilio sėdynės vertos nuodėmės
- Nepaisant technologijų gausos – patikimas
- Plati variklių gama
- Naudotų automobilių rinkoje už tokią pačią kainą nesurasite tokio talpaus, komfortiško ir modernaus analogo
- Dyzelinių variklių apetitas
- Garso izoliacija
TRŪKUMAI
- Pakabos remontas gali būti brangus
- Sedano bagažinės tūris
- Ant vairo esančių mygtukų valdymo ergonomika
- „THP“ benzininiai varikliai nepatikimi, patikimi analogai pasižymi pernelyg didžiuliu apetitu kurui
- Lietuvoje nėra labai daug kvalifikuotų meistrų, kurie galėtų tinkamai atlikti „C5“ remonto darbus
- Automobilio viduje trūksta įvairų, daiktams skirtų vietų
- Venkite prasčiausios komplektacijos modelių, nes aukščiausios ir žemiausios komplektacijos modeliai sukurs du visiškai skirtingus įspūdžius
- Tik vienas laikiklis puodeliui
- Per lėtai veikiantis elektrinis stovėjimo stabdis