• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Mazda6“ nėra tas automobilis, kurį reikėtų pristatyti atskirai. Pirmoji modelio karta sugebėjo iškovoti daugybę prestižinių apdovanojimų ir sulaukė milžiniško populiarumo Jungtinėse Valstijose, Europoje ir gimtojoje Japonijoje. Tačiau gausią modifikacijų gamą turinti „Mazda6“ turėjo vieną versiją, kuri buvo nepelnytai nuvertinta ir užmiršta. Tai - „Mazda 6 MPS“.
Prieš dešimt metų debiutavusi „Mazda6“ modelio versija turėjo tapti pilnaverte alternatyva „Audi S4“, „Ford Mondeo ST220“, „Opel Vectra OPC“ ir kitiems dinamiškiems sedanams. Tačiau japoniškas sedanas nuo savo konkurentų skyrėsi tuo, jog buvo keliais tūkstančiais eurų pigesnis, buvo aprūpintas gausia komforto įranga ir turėjo keturių varančiųjų ratų sistemą.
Pristatydami sportišką „Mazda 6 MPS“ sedaną, Japonijos automobilių gamintojos atstovai teigė, kad tai ėriukas vilko kailyje arba jeigu kalbėtume automaniškais terminais - sleeper'is.

„Mazda6“ nėra tas automobilis, kurį reikėtų pristatyti atskirai. Pirmoji modelio karta sugebėjo iškovoti daugybę prestižinių apdovanojimų ir sulaukė milžiniško populiarumo Jungtinėse Valstijose, Europoje ir gimtojoje Japonijoje. Tačiau gausią modifikacijų gamą turinti „Mazda6“ turėjo vieną versiją, kuri buvo nepelnytai nuvertinta ir užmiršta. Tai - „Mazda 6 MPS“.
Prieš dešimt metų debiutavusi „Mazda6“ modelio versija turėjo tapti pilnaverte alternatyva „Audi S4“, „Ford Mondeo ST220“, „Opel Vectra OPC“ ir kitiems dinamiškiems sedanams. Tačiau japoniškas sedanas nuo savo konkurentų skyrėsi tuo, jog buvo keliais tūkstančiais eurų pigesnis, buvo aprūpintas gausia komforto įranga ir turėjo keturių varančiųjų ratų sistemą.
Pristatydami sportišką „Mazda 6 MPS“ sedaną, Japonijos automobilių gamintojos atstovai teigė, kad tai ėriukas vilko kailyje arba jeigu kalbėtume automaniškais terminais - sleeper'is.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

0


„Mazda 6 MPS“ nuo savo giminaičių iš Japonijos išsiskiria santūriomis linijomis. Pasižiūrėjus į „Mitsubishi Lancer EVO“ ar „Subaru Impreza WRX STI“, kurie tiesiog spinduliuoja agresyvumu ir kiekviename eismo dalyviui sako - „Ei, traukis iš kelio“, tai „Mazda 6 MPS“ elgtųsi kaip tikras džentelmenas. Vieniems automanams tai gali būti privalumas, kitiems trūkumas. Vis dėlto, mums atrodo, kad „Mazda“ dizaineriai galėjo „MPS“ versijai suteikti šiek tiek daugiau agresyvių linijų, kurios buvo matomos 2002 metais pristatytame koncepciniame automobilyje.
Nepaisant santūrios automobilio išvaizdos, japoniška šešiukė turėjo labai stiprių kozirių.
Pirmasis - priekyje sumontuotas benzininis variklis. Tai - 2.3 litro, 4 cilindrų turbo-benzininis agregatas išvystantis 260 arklio galių ( JAV rinkai skirti modeliai išvystė 274 arklio galias ) ir 380 Nm sukimo momentą.
Antrasis - didžiulė turbo-benzininio variklio galia buvo perduodama ne į priekinius, bet į visus keturis varančiuosius ratus. Tai nėra tradicinė keturių varančiųjų ratų sistema. Automobilyje sumontuotas kompiuteris nuolatos stebi įvairių daviklių atsiunčiamą informaciją. Esant reikalui, net 50 procentų sukimo momento gali būti siunčiama tik į galinius varančiuosius ratus, tad galima sakyti, jog „Mazda 6 MPS“ retkarčiais tampa klasikinės komponuotės sedanu.

REKLAMA

MPS (25)


Trečiasis - priekinėje pakaboje buvo sumontuotos dvigubos skersinės svirtys, 25% standesni amortizatoriai ir storesni stabilizatoriai. Galinėje automobilio dalyje - daugiasvirtė pakaba su skersiniu stabilizatoriumi ir 37% standesniais amortizatoriais.
Ketvirtasis - Vadovaujantis gamintojo pateiktais duomenimis, automobilis iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 6.3 sekundės, tačiau keletos žurnalų atlikti bandymai parodė, kad „Mazda 6 MPS“ iki 100 km/val. be didelio vargo galėdavo įsibėgėti per maždaug 5.5 sekundės.

Patarimai perkant


„Mazda 6 MPS“ - patikimas automobilis? Palyginus su kitais tokio tipo automobiliais - tikrai taip, tačiau net ir tvirtai suręstas sedanas turi keletą problemų į kurias reikėtų atsižvelgti.
Pati didžiausia ir rimčiausia „Mazda 6 MPS“ problema - paskirstymo grandinė ir kintamojo vožtuvų sistema. Dėl pastarosios sistemos prasto veikimo buvo atšaukti visi iki 2007 metų sausio 1 dienos pagaminti „Mazda 6 MPS“ modeliai. Prastą „VVT“ sistemos darbą išduoda pašalinis garsas sklindantis iš variklio skyriaus. Jis labai gerai girdimas varikliui nepasiekus darbinės temperatūros.

REKLAMA
REKLAMA

MPS (17)


Slėgio nuleidimo vožtuvas - šis komponentas atsakingas už suslėgto oro išleidimą. Daugelis savininkų rekomenduoja šį komponentą pakeisti „Aftermarket“ detalių gamintojų gaminiu, nes „Mazda“ kompanijos sumontuotas slėgo nuleidimo vožtuvas yra pagamintas iš plastiko ir labai dažnai išeina iš rikiuotės.
Dar viena „MPS“ problema - turbina. Standartinė „K04“ turbina turi labai silpnus riebokšlius. Dauguma „MPS“ savininkų taip pat rekomenduoja nelaukti, kol turbina išeis iš rikiuotės ir įsigyti turbiną gausaus „Aftermarket“ katalogo.

Detalių kainos



  • Stabdžių trinkelių rinkinys ~ 30 eurų.

  • Stabdžių diskas ~ 50 eurų.

  • Stabdžių apkaba ~ 130 eurų.

  • Generatorius ~ 170 eurų.

  • Starteris ~ 120 eurų.

  • Lambda jutiklis ~ 120 eurų.

  • Sankabos komplektas ~ 250 eurų.

  • Smagratis ~ 400 eurų.

  • Rato guolio komplektas ~ 140 eurų.

  • Vikšro valdymo svirtis ~ 90 eurų.

  • Statramsčio atraminis guolis ~ 50 eurų.

  • Vandens siurblys ~ 30 eurų.

  • Termostatas ~ 5 eurai.



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

MPS (9)


Savininko atsiliepimas


Dainius : 2006 metų, rida ~ 130 tūkst. kilometrų.
Automobilį eksploatuoju beveik keturis metus per kuriuos nuvažiavau maždaug 60 tūkst. kilometrų. Nepaisant įvairiausių atkalbinėjimų, šešiukė manęs ne karto nenuvylė.
Anksčiau niekada nebuvau turėjęs japoniškos mašinos, tačiau netikėtai skelbimų portale pamatęs šią „Mazda“ nustebau. Mašina pakankamai nauja, galinga, turi daug „žaislų“ ir kainuoja panašiai kaip skurdžiai sukomplektuotas 3 serijos „BMW“. O vėliau viskas vyko labai greitai. Pamačiau, išbandžiau, nusipirkau.
Per šiuos metus išlindo tik vienas trūkumas. Dėl man nesuprantamų priežasčių labai greitai nusidėvi priekinės padangos. Lankiausi keliose skirtingose vietose, kuriose daro ratų suvedimą ir geometriją, tačiau niekas nesikeičia. Galbūt, taip turi būti?
Kuro sąnaudos? Geriausias užfiksuotas rezultatas - 7.3 litro, važiuojant užmiestyje 100 km/val. greičiu. Mieste kuro sąnaudų vidurkis siekia 10 - 12 litrų 100 kilometrų.

REKLAMA

MPS (8)


Malonumo kaina


Palyginus su panašaus galingumo ir dydžio automobiliais, vargu ar būtų galima šiam japoniškam sedanui priekaištauti dėl aukštos kainos. „Mazda 6 MPS“ kainos prasideda nuo maždaug 3800 eurų. Tačiau už tokią sumą nesitikėkite gauti nepriekaištingą egzempliorių. Tai greičiausiai bus vos ant kojų pastovintis lavonas.
„Normalių“ modelių kainos prasideda nuo maždaug 4500 - 5000 eurų. Nors už šią sumą parduodami modeliai būna nuvažiavę 150 - 250 tūkst. kilometrų, tačiau dėl to pergyventi nereikėtų.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų