Ši, visame pasaulyje, gerai žinoma markė į kompaktiškų krosoverių segmentą įžengė stebėtinai vėlai – tik 2017 metais, tačiau ryžtingas „Hyundai“ debiutas šioje automobilių klasėje turėjo būti daugiau nei įtikinamas. Visgi, norint įsitvirtinti Europoje, kur dominuoja vietiniai gamintojai, stereotipais apipintas gamintojas negali daryti klaidų. Net ir pačių menkiausių.
DIZAINAS
Ankstyvoje krosoverių įsitvirtinimo rinkoje pradžioje, automobilių gamintojai buvo įsitikinę, jog išskirtinis stilius turi būti ta savybė, dėl kurios jie gali būti pranašesni už analogiško dydžio hečbeką. Ir „Hyundai Kona“ yra puikus tokios strategijos pavyzdys.
Palyginti su konservatyviais, aptakiais broliais, „Kona“ pasižymi gausiu plastikinių iškilimų ir įvairias funkcijas atliekančių žibintų kiekiu, dėl kurių automobilis atrodo kaip spuoguotas paauglys, trokštantis bet kokia kaina atkreipti į save dėmesį. Ant automobilio kėbulo yra daugybė dizaineriškų motyvų ir dekoratyvinių elementų, kurie, užuot papildę vienas kitą, akivaizdžiai prieštarauja vienas kitam.
Akivaizdu, jog tokio pobūdžio dizainas tikrai nebus priimtinas visiems, tačiau „Hyundai“ dizainerių pastangas tikrai reikėtų įvertinti teigiamai. Visgi, išskirtinumą vertinantys tokių automobilių gerbėjai tikrai neignoruos „Kona“ bandymų išsišokti.
„Hyundai“ siekdama sušvelninti išsišokėlišką automobilio išvaizdą, 2020-aisiais pristatė modernizuotą „Kona“ versiją. Bendrovės dizaineriai pakeitė priekinį ir galinį buferius, bei pašalino tuziną skirtingų dizaino elementų, dėl kurių „Kona“ atrodė šiek tiek pamišusiai. Vis dėlto, vietoje to „Hyundai“ savo mažąjį krosoverį transformavo į tai, ką galėtume laisvai matyti „Svetimas prieš Grobuonį“ filme.
Atkreipkite dėmesį:
- Automobilis turi gausų saugumo ir komforto įrangos kiekį, todėl tinkamas akumuliatoriaus įkrovos lygis yra būtinas norint užtikrinti, jog visos sistemos veiktų sklandžiai. Didžiąją daugumą elektronikos problemų iššaukia būtent žema akumuliatoriaus įkrova.
- Elektrinėje „Kona“ versijoje 12 V akumuliatorius taip pat yra silpnoji šio modelio grandis, kurią reikėtų patikrinti prieš perkant naudotą „Kona“.
- „Hyundai Kona“ turi avarinio stabdymo sistemą, kuri yra linkusi sugesti. Dėl sugedusio jutiklio, avarinio stabdymo sistema gali netikėtai priverstinai stabdyti automobilį ir sukelti avariją.
INTERJERAS
Galite pamanyti, jog „Hyundai“ dizainerių išmonė bus juntama ir automobilio viduje, tačiau susidaro įspūdis, jog automobilio išvaizdą ir saloną kūrė dvi skirtingos inžinierių komandos. Jeigu eksterjerą kūrę specialistai visiškai nutrūko nuo grandinės, tai automobilio interjerą projektavę specialistai akivaizdžiai supranta, jog kuo tradiciškesnis salonas, tuo geriau jis atlieka savo funkciją.
Funkcionalumo prasme, „Kona“ yra vienas geresnių pavyzdžių šioje automobilių klasėje. Prietaisų išdėstymas – logiškas. Be to, gamintojas pasikliauja didesniais negu įprasta jungikliais, kurie gal ir neatrodo moderniai, bet jų valdymas yra intuityvus, nereikalaujantis papildomo susitelkimo atitraukiant akis nuo kelio.
Taip pat teigiamai norisi įvertinti gerą matomumą, nemažą kiekį daiktadėžių ir multimedijos sistemą, kuri, vėlgi, nėra pati patraukliausia, tačiau turi pakankamai daug funkcijų, jog išpildytų daugumos „Kona“ vairuotojų poreikius.
Kaip pranašumą norėtųsi įvardinti ir vairuotojui skirtą vietą. Pavyzdžiui, vairuotojo sėdynė yra sumontuota šiek tiek aukščiau negu „Volkswagen“ grupės automobiliuose, todėl kiekvienas vairuotojas, net ir sėdynei esant žemiausioje padėtyje, visuomet jausis it sėdėtų už aukštesnio ratuočio vairo.
Dar vienas „Hyundai Kona“ išskirtinumas – neįprastai ploni priekiniai statramsčiai. Daugelyje modernių automobilių, dėl saugumo sumetimų, priekiniai statramsčiai būna ganėtinai stori, tačiau tuo pačiu sukuria kitą problemą – suformuoja keletą papildomų aklųjų zonų, į kurias gali patekti ne tik kiti automobiliai, bet ir pėstieji ar dviratininkai. Šios problemos „Konoje“ nėra.
Nors matomumas į priekį ir į šonus yra geras, tačiau žvalgydamiesi atgal susidursite su problema, nuo kurios kenčia kone visi šios klasės krosoveriai – ypatingai siauro galinio lango. Laimei, galiniai atstumo jutikliai buvo daugumos modelių standartinės įrangos dalimi.
Gamintojas nurodo, jog „Hyundai Kona“ bagažinės tūris siekia 361 litrą – tai nėra daug masyviai atrodančiam krosoveriui. Visgi, tokie konkurentai kaip „Citroën C3 Aircross“ arba „Opel Crossland X“ siūlo 410 litrų talpos bagažinę, tačiau funkcionalumo prasme „Hyundai“ sugeba atsilošti.
Bagažinė yra padalinta į keletą skyrių. Jeigu pagrindinis bagažinės skyrius yra skirtas visiems įmanomiems daiktams, pakėlus pakeliamą arba ištraukiamą dėklą, ten rasite keletą dėtuvių, kuriose tilps, pavyzdžiui, nešiojamas kompiuteris, pirštinės, smulkus įrankių komplektas ar keletas automobilio priežiūros priemonių. Pakėlę ir jį, ten rasite pilno dydžio atsarginį ratą
Atkreipkite dėmesį:
- Jeigu dominantis automobilis turi adaptyvią greičio palaikymo sistemą – išbandykite jos veikimą. Ji privalo palaikyti tolygų greitį, bei atitinkamą atstumą nuo kito automobilio. Be kokie nukrypimai nuo gamyklinių parametrų gali byloti eilę problemų: sugedusius jutiklius, neveikiantį saugiklį ar problemas su automobilio elektros instaliacija.
- Taip pat atkreipkite dėmesį ar veikia aklosios zonos stebėjimo sistema. Pasitaiko atvejų, kuomet aklosios zonos stebėjimo sistema tiesiog užstringa ir nebeveikia. Įprastai, atsiradus šiam gedimui reikia keisti visą aklosios zonos stebėjimo sistemos modulį.
- Patikrinkite ar „Kona“ bagažinės dangtis užsidaro sklandžiai.
VALDYMAS
Daugelis šios klasės automobilių siekia pabrėžti savo išskirtinę išvaizdą, kurią kone idealiai papildo didesnio skersmens ratlankiai. Nors stilingai atrodantys 18 colių ratai atrodo šauniai, tačiau retas tokių automobilių kūrėjas pagalvoja kaip tai įtakoja važiavimo komfortą. Deja, bet „Hyundai Kona“ nėra maloni išimtis.
Net ir mūvėdama mažesnio skersmens apavą, „Hyundai Kona“ pakaba niekada nėra linkusi švelniau sugerti kelio nelygumus. Palyginti standi pakaba, trumpa ratų bazė ir aukštas kėbulas iššaukia, jog važiuojant bet kokiu keliu, kuris nėra idealiai lygus, savo užpakaliu jauti kiekvieną metrą automobilis važiuoti it būtų įsitempęs kaip styga, o tai po kurio laiko pradeda erzinti.
Padėtį šiek tiek palengvina modeliai, kuriuose galima rasti daugiasvirtės galinės pakabos konfigūraciją, tačiau norint išspręsti daugumos „Kona“ problemą, teks apsišarvuoti kantrybe ir naudotų automobilių rinkos kupetoje susirasti versiją su 1,6 litro benzininiu varikliu.
Standžios pakabos konfigūraciją dar būtų galima suprasti, jeigu „Kona“ tai sugebėtų išnaudoti siekiant sudominti šiek tiek daugiau reikalavimų turinčius vairuotojus. Visgi, standesnės spyruoklės padeda sumažinti kėbulo posvyrius posūkiuose, tačiau vienintelis posūkis kurį „Kona“ mėgsta įveikti – tai įvažiavimas į prekybos centro aikštelę.
Pernelyg didelių raginimų važiuoti eikliau nemėgstanti „Kona“, regis, geriausiai jaučiasi kuomet jį naudojate kaip beveidę transporto priemonę, su kuria galėtumėte nusibelsti iš vieno miesto galą į kitą. Sumažinus lūkesčius iki absoliutaus minimumo, tuomet pūpsojimas už „Kona“ vairo tampa logiškas. Kita vertus, tokio paties dydžio konkurentai, šioje srityje yra pranašesni. Ypač „Mazda CX-3“, „Ford Puma“ bei „Volkswagen T-Roc“.
Gera žinia yra ta, jog nuo 2020-ųjų gaminama „Hyundai Kona“ modelių šeima šioje srityje patobulėjo.
Bendrovės inžinieriai pakoregavo vairo stiprintuvo nustatymus, sumontavo naujas spyruokles, amortizatorius ir patobulintus stabilizatorius, dėl kurių „Kona“ keliu rieda elastiškiau.
Be to, „Hyundai“ taip pat pakeitė padangų tiekėją ir brangesnes „Kona“ versija komplektuodavo su „Continental Conti Sport Contact 5“ arba „Conti Premium Contanct 6“ padangomis, kurios ne tik padėjo užtikrinti mažesnes degalų sąnaudas, bet ir prisidėjo prie gamintojo siekių sumažinti padangų keliamą triukšmą važiuojant didesniu nei 110 km/val. greičiu.
Atkreipkite dėmesį:
- Elektriniai „Kona“ modeliai kenčia nuo stabdžių sistemos gedimų. Šį gedimą iššaukia elektroninėje stabdžių sistemoje esantis jutiklis, dėl kurio gedimo suprastėja automobilio stabdžių sistemos efektyvumas.
- Pirkdami automobilį su automatine pavarų dėže įsitikinkite, jog ji veikia sklandžiai, negirdite pašalinių garsų.
- Esant žemai oro temperatūrai prietaisų skydelyje gali pasirodyti pranešimas apie sumažėjusį oro slėgį padangose. Šią klaidą įprastai iššaukia didesni negu įprastai oro temperatūrų svyravimai.
DINAMIKA
„Hyundai Kona“ buvo vienas pirmųjų automobilių rinkoje leidusiu rinktis iš benzinu, dyzelinu arba elektra varomos jėgainės. Anuomet tai buvo unikalios strategijos pavyzdys, kurios dėka „Hyundai“ norėjo įtikti retkarčiais išlepintiems automobilių pirkėjams, per prievartą jiems negrūdant, pavyzdžiui, tik trijų cilindrų benzininio variklio opcijos.
Nors „Hyundai Kona“ buvo komplektuojamas su įvairiais, skirtingais jėgos agregatais, tačiau tai neužtikrina, jog visos „Hyundai“ siūlomos opcijos geba būti įvairiapusiškai universalios. Anaiptol.
Pačios nykiausios ir pigiausios „Hyundai Kona“ versijos buvo komplektuojamos su 1,0 litro darbinio tūrio, trijų cilindrų benzininiu varikliu. Nors jo tūris, galia ir gamintojo deklaruojamos degalų sąnaudos gali sudaryti įspūdį, jog visi kiti pasirinkimai pareikalaus didesnių išlaidų, tačiau, vėlgi, tai nėra tiesa.
Pirmoji šio variklio problema – pojūtis, jog automobilis su juo važiuoja it su nuolatos užtrauktu rankiniu stabdžiu. Puikiai suprantame, jog ne visi yra ištroškę didelio pajėgumo variklių ir gali leistis į tam tikrus kompromisus, jeigu tai užtikrins ne per dideles išlaidas eksploatacijai. Vis dėlto, ilgesnė išvyka mieste parodys, jog degalų sąnaudų vidurkis nenusileidžia žemiau 8 litrų 100 kilometrų, o užmiestyje jam akivaizdžiai trūksta elementaraus postūmio, dėl kurio „Kona“ vairuotumėte komfortabiliai. Taigi, šis pasirinkimas atkrenta.
Automobilių tinkamumą tik pagal vidutines degalų sąnaudas vertinantys vairuotojai, be abejonės, teigiamai įvertins 1,6 litro dyzelinio variklio kandidatūrą. Šis variklis, žinoma, bus pats ekonomiškiausias, tačiau prieš sumainant žiedus su šiuo varikliu, iš pradžių reikėtų gerai pagalvoti kur automobilis bus naudojamas. Jeigu didžiąją daugumą kelionių įveikiate mieste, tuomet dyzelinis variklis, anksčiau ar vėliau, pradės demonstruoti dyzeliškus kaprizus. Vienas iš jų – kietųjų dalelių filtras, kuris labai sparčiai kemšasi, jeigu važinėjate trumpus atstumus ir ganėtinai retai priverčiate variklio sūkius pakilti virš 2000 aps/min. padalos.
Taip pat nereikėtų pamiršti smagračio, kuris dėl natūralaus nusidėvėjimo, reikalauja jį pakeisti automobiliui pasiekus 150 000 - 200 000 kilometrų ribą.
Atmetus jau dviejų jėgos agregatų kandidatūras, susitelkite į tris pagrindines: hibridinę,
elektrinę ir pajėgesnę benzininio variklio versiją.
Šiandien pačiu universaliausiu pasirinkimu galėtume laikyti hibridinę modifikaciją, kuri visais įmanomais aspektais skiriasi nuo „Toyota“ naudojamo analogo. Visų pirma, hibridinė versija naudoja 1,6 litro, atmosferinį benzininį variklį, kuris yra suporuotas su sinchroniniu elektros varikliu, o tarp jų – elektroniniu būdu valdoma sankaba. Šį agregatą papildo hibridinei versijai sukurta šešių laipsnių, dvigubą sankabą turinti automatinė pavarų dėžė, kuri taip pat leidžia rankiniu būdu perjungti pavaras patiems. Galiausiai, po galinėmis sėdynėmis slypi 1,56 kWh talpos baterija, kuri atitinkamais momentais leidžia važiuoti elektros pavara ir sumažinti apkrovas vidaus degimo varikliui.
Hibridinė versija nėra greita, ji iki 100 km/val. įsibėgėja per 11,6 sekundės, tačiau vietoje to gaunate ganėtinai veržlų miesto automobilį, kuris didesnio ūpo nepraranda ir greitkeliuose, kai ateina metas ką nors aplenkti. Galiausiai, hibridinės versijos veikimas yra šimtą kartų malonesnis negu „Toyota“ analogo, kuriame dėl variklio, padangų ir aerodinaminio triukšmo įsiskausta galva.
Turėdami šiek tiek didesnį biudžetą galite pretenduoti į elektrinę „Hyundai Kona“ versiją, kuri galima su 42 kWh (39 kWh naudotina) arba 67 kWh (64 kWh naudotina) talpos baterijomis.
Su dideliu entuziazmu norėtume rekomenduoti versiją su mažesnės talpos baterija, tačiau atsižvelgiant į nykią įkrovimo stotelių infrastruktūrą, padarykite sau paslaugą ir ieškokite versijos su 67 kWh talpos baterija, kuri, su vienu įkrovimu leis nuvažiuoti vidutiniškai 350 kilometrų, o tai, net ir modernių elektromobilių standartais, yra pakankamai solidus rodiklis.
Elektrinė versija, iš tiesų, turi tik vieną ryškesnį trūkumą – nekonkurencingą baterijos įkrovimo spartą. Maksimali baterijos įkrovimo sparta siekia 75 kW, todėl net jeigu surasite ypatingai galingą įkrovimo stotelę, baterijos įkrovimas nuo 10 iki 80 proc. truks maždaug 45 - 50 minučių.
Paskutinė opcija yra skirtas gurmanams. Tikrai nesiūlysime bristi į „Hyundai Kona N“ liūną, nes tam yra visokeriopai pranašesnis brolis („Hyundai i30 N“), tačiau bent žiupsnelį daugiau dinamikos norintys vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į 1,6 litro benzininį variklį turinčią „Hyundai Kona“.
Priklausomai nuo gamybos metų, šis variklis išvystė 177 arba 198 arklio galias, ir iki 100 km/val. leido automobiliui įsibėgėti greičiau nei per 8 sekundes bei buvo komplektuojamas su išskirtinai dvigubą sankabą turinčia automatine pavarų dėže. Dinamišką charakterį padėjo pabrėžti ir papildomai komplektuojama keturių varančiųjų ratų pavara, kuri užtikrins visapusišką stabilumą bet kokiomis sąlygomis.
Atkreipkite dėmesį:
- 1,0 litro darbinio tūrio variklis turi paskirstymo grandinę. Nors pati grandinė nėra problematiška, tačiau problemų kyla su grandinės įtempėju.
- 1,6 litro dyzelinių variklių silpnoji vieta – lambda jutiklis.
- Atidžiai stebėkite 1,6 litro dyzelinio variklio alyvos lygį ir apetitą. Pernelyg didelis variklio alyvos suvartojimas gali sufleruoti rimtesnes problemas.
- Pirkdami „Hyundai Kona“, patikrinkite ar iš vairo kolonėlės nesklinda pašaliniai garsai. Įprastai juos skleidžia nusidėvėjęs elektrinis vairo stiprintuvas.
Gamintojo atšaukimai:
Gamybos metai | Atšauktų vienetų skaičius | Atšaukimo priežastis |
---|---|---|
2018 m. gegužės 4 - 2020 kovo 2 dienomis pagaminti modeliai | 82 000 | Ličio jonų akumuliatoriuje gali įvykti vidinis trumpasis jungimas. Dėl to gali padidėti gaisro pavojus |
2018 m. kovo 29 - 2021 spalio 8 | 35 571 | Degalų filtro sudedamoji dalis gali patekti į aukšto slėgio siurblį ir jį sugadinti, o dėl variklis staiga gali užgesti ir sukelti didžiulę avarijos riziką |
2018 - 2020 | Daugiau nei 130 tūkst. | Tam tikruose varikliuose sumontuoti stūmoklio žiedai gali būti nekokybiški. |
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Įdomus dizainas
- Vokiškai racionalus interjeras
- Efektyvi elektrinė versija
- Turėjo sportišką „Hyundai N“ versiją
- Galima rasti egzempliorių su ypatingai daug naudingos įrangos
KODĖL NE?
- Nekelia absoliučiai jokių emocijų jį vairuojant
- Automobiliui, kuris nedemonstruoja noro važiuoti greičiau, jis turi pernelyg standžią pakabą
- Gali būti ankštokas šeimynai su dviem vaikais
- Apdailos detalės pagamintos iš kieto ir įbrėžimams jautraus plastiko
DETALIŲ KAINOS
- Kuro filtras ~ 45 eurai
- Oro filtras ~ 20 eurų
- Variklio tarpinių komplektas ~ 70 eurų
- Variklio pagalvė ~ 60 eurų
- Rato stebulė ~ 110 eurų
- Oro slėgio padangoje daviklis ~ 50 eurų
- Priekinės svirties įvorė ~ 15 eurų
- Amortizatorius ~ 60 eurų
- Spyruoklė ~ 50 eurų
- Uždegimo ritė ~ 40 eurų
- Dvigubą sankabą turinčios pavarų dėžės sankabos komplektas ~ 800 eurų
- Smagratis ~ 500 eurų
- Stabdžių diskas ~ 70 eurų
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 50 eurų
- Vairo traukės antgalis ~ 20 eurų
- Variklio radiatorius ~ 130 eurų
- Alyvos radiatorius ~ 80 eurų
- Termostatas ~ 10 eurų
GERIAUSIOS VERSIJOS
„Hyundai Kona T-GDI“
„Kona“ variklių gama yra be galo plati, todėl naudotų automobilių pirkėjai gali rinktis iš aibės skirtingų pasirinkimų, tačiau jeigu elektrinė versija jūsų nedomina, tuomet mes rekomenduotume rinktis pačią optimaliausią versiją – su 1,6 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų benzininiu varikliu.
Žinoma, ši versija naudotų automobilių rinkoje sutinkama nedažnai, tačiau apsišarvuokite kantrybe ir susitelkite į būtent šio variklio paieškas, nes vienu metu gausite neblogą dinamiką, patenkinamas degalų sąnaudas bei gerą patikimumą, o standartinės įrangos sąrašas prilygs 2000-aisiais pagamintai S klasės „Mercedes-Benz“.
„Hyundai Kona Electric“
Elektrinę pavarą turinti „Kona“ galėtų būti įvardijama kaip vienas racionaliausių pasirinkimų, ieškant naudoto elektromobilio. Nors elektros variklio galia nėra pati didžiausia, tačiau 64 kWh talpos baterija bei itin efektyvus elektros variklis užtikrins, jog su pilnai įkrauta baterija įveiksite vidutinį 300 kilometrų atstumą, o tai ganėtinai retas reiškinys šioje automobilių klasėje.
Vienintelis šios versijos trūkumas – ne pats didžiausias baterijos įkrovimo greitis. Naudojant greitojo įkrovimo stotelę, maksimali baterijos įkrovimo sparta sieks tik 50 kW (atnaujintame modelyje įkrovimo sparta padidėjo iki 75 kW).