• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Tik ką iš gamyklos išriedėję automobiliai visuomet stebina savo naujumu ir dar nematytomis galimybėmis. Juk tai – naujas automobilis, tačiau ne visiems pavyksta sukurti mašiną, kuri net ir po, pavyzdžiui, aštuonerių metų džiugina ir stebina, lyg būtų naujas.


Tik ką iš gamyklos išriedėję automobiliai visuomet stebina savo naujumu ir dar nematytomis galimybėmis. Juk tai – naujas automobilis, tačiau ne visiems pavyksta sukurti mašiną, kuri net ir po, pavyzdžiui, aštuonerių metų džiugina ir stebina, lyg būtų naujas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kandidatų, sugebančių atitikti šį kriterijų, yra tikrai ne vienas ir ne du,ypač kai kalbame apie aukštesnės klasės automobilius. Vis dėlto, kai diskusija pakrypsta link kompaktinės klasės automobilių, tokių tėra tik vienetai.

REKLAMA

Kaip jau turėjote suprasti, trečioji „Audi A3“ modelio karta patenka būtent į anksčiau įvardintų automobilių kategoriją. Automobilių, kurie, nepaisant visuotinio ir milžiniško technologinio progreso, net ir dabar mažai kuo nusileidžia naujiems analogams, ir, netgi, retkarčiais pranoksta naujutėlius modelius.

REKLAMA
REKLAMA



DIZAINAS


Trys aukštesnės klasės automobilių gamintojai iš Vokietijos, pastaruosius trisdešimt metų buvo užsiėmę labai konkrečias, bet aiškias pozicijas. BMW automobilių dizainą kūrę specialistai labai aiškiai siekė balansuoti tarp elegancijos ir agresyvumo, „Mercedes-Benz“  oponuodavo tikrų tikriausiems konservatoriams, o „Audi“ nuolatos bandydavo įsiterpti tarp jų. Lyg ir modernūs, bet neįsimintini. Lyg ir patrauklūs, bet tikrai ne patys gražiausi. Vis dėlto, kaip ir bet kuris kitas vokiškas automobilis, taip ir kompaktinės klasės „Audi“ spinduliuoja solidumu. Pamatinė vertybė, dėl kurios „Audi“ automobiliai sugebėjo įsibrauti į aukštesnės klasės automobilių klubą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Už nereikšmingų vizualinių pokyčių, jūsų džiaugsmui, slypėjo kardinalūs pokyčiai. Trečioji modelio karta buvo suprojektuota ant naujos platformos (ji gali būti iki 80 kilogramų lengvesnė arba maždaug iki 200 kilogramų lengvesnė už 1 serijos BMW), variklio skyriuje tūnojo nauji arba visapusiškai atnaujinti motorai, o technologijų kraitelis buvo kaip niekada didžiulis.

REKLAMA



Priklausomai nuo dominančios modifikacijos įrangos, „Audi A3“ galėjo turėti automatinę automobilio stabdymo sistemą, 4G interneto galimybę, adaptyvią greičio ir atstumo palaikymo sistemą, eismo juostos palaikymo sistemą, aklosios zonos stebėjimo sistemą ar multimedijos sistemą, kurioje galutinį tikslą galėjote įvesti ranka rašydami raides. Šiandien – tai normalu, bet praėjusio dešimtmečio pradžioje tai buvo prabangių automobilių teritorija.

REKLAMA

Tuomet dar nematytų sprendimų krepšelyje taip prasime dar vieną sprendimą, kuris šiandien yra labai plačiai naudojamas. Silpniausius variklius turinčios versijos galinėje pakaboje turi torsioninę siją, o galingesnius variklius turinčios modifikacijos džiugina daugiasvirtės pakabos konfigūracija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA



Atkreipkite dėmesį:


  • Kėbulo dažų storis tikrai nėra ta sritis, kurioje ši „Audi A3“ karta pirmauja. Ypač priekinė dalis, kurioje gali matytis į kėbulą atsimušančių akmenukų padariniai.
  • Stoglangis. Užsikemšantis drenažas arba nesandarios gumos privers vandenį bėgti į automobilio vidų.



INTERJERAS


Solidžią išvaizdą labai puikiai papildo „Audiškas“ interjeras, kuriame neišvysite absoliučiai jokių įmantrybių, nebent tai bus modelis su fantastišku skaitmeniniu prietaisų skydeliu. Išskyrus tai, jame dominuoja vertikalios ir horizontalios linijos, lyg būtų nubrėžtos su liniuote. Susidaro įspūdis, jog „Audi“ specialistai nebuvo linkę vairuotojų apkrauti sudėtingu prietaisų valdymu, dėl kurių neintuityvaus valdymo reikėtų atitraukti akis nuo kelio. Automobilio interjero struktūra – elementari, galbūt, netgi per elementari, bet, mūsų nuomone, tai yra didžiulis privalumas.

REKLAMA

Jeigu jau prakalbome apie didžiulius privalumus, trečioji „Audi A3“ karta stovėdama šalia 1 serijos BMW ir ypač šalia A klasės „Mercedes-Benz“ sugeba pademonstruoti iš kokių apdailos medžiagų turi būti suręstas aukštesnės klasės gamintojo hečbekas. Išskyrus kojų lygyje esančias apdailos medžiagas, „Audi“ hečbekas džiugina šiai markei būdinga surinkimo kokybe ir sudedamųjų dalių, dėl kurių norisi ištarti – „Kokyyybėėėė“.

REKLAMA

Iš tiesų, kokybine prasme šioji „A3“ mažai kuo nusileidžia tuo pačiu laikotarpiu gamintai „Audi A4“. Apie tokį privalumą A klasė („W176“ kartos modelis) gali tik pasvajoti. Net ir gerai įrengtos versijos sudaro įspūdį, jog automobilio gamyboje buvo panaudotos perdirbtos „Tik-Tak“ dėžutės, o tai tiesiog neatleistina automobiliui, už kurį žmonės moka tikrai ne pačius mažiausius pinigus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA



Pavyzdingumu „Audi“ interjeras nenusileidžia net ir tada, kai pradėsite ieškoti praktiškų sprendimų. Ar durelėse telpa didesnės talpos gėrimo butelaitis? Ar yra kur susidėti piniginę, mobilų telefoną, įkroviklį ir dar šūsnį daiktų? Vėlgi, šioje srityje „Audi“ savo darbą atlieka bene idealiai. Visai kaip skandinaviškas „Volvo V40“.

REKLAMA

Abu automobiliai nėra linkę laužyti nusistovėjusių standartų ar taisyklių. Vietoje to, kalbos apie vairuotojo ir keleivių gerbūvį priverčia žiovauti, nes tiesiog nėra prie ko prisikabinti. Ar erdvės ant priekinių sėdynių užtenka? Užtenka. Ar ant galinių sėdynių tilps vaikiška kėdutė? Be abejonės. Ar į bagažinę sudėsite kelioninius krepšius? Ne vieną ir ne du, bet tą patį galima pasakyti ir apie A klasę ar 1 serijos BMW? Na, iš dalies.

REKLAMA

Dėl ypatingai kompaktiško dėžutės formos, A klasė gali būti tinkama tik dviems suaugusiesiems arba nedidelio ūgio kompanijai. Tą patį norėtųsi pasakyti ir apie 1-os serijos BMW, kurios autoriai dėl klasikinės komponuotės paaukojo bagažinės tūrį ir gale sėdinčių keleivių gerbūvį.




Atkreipkite dėmesį:


  • Prastai veikianti navigacija arba GPS signalo nebuvimas. Susidūrus su šia problema, iš pradžių perrašykite multimedijos programinę įrangą. To turėtų užtekti.
  • Stringanti multimedija. Vėlgi, norint išspręsti šią problemą, įdiekite naujausią programinės įrangos versiją.



VALDYMAS


Ne visi gamintojai yra linkę vaikytis besaikio sportiškumo. Ne visi nori aukoti komfortą, jog patenkintų įtakingų automobilių tema rašančių žurnalistų sportiškumo poreikį. Optimalus pakabos balansas daugeliui vairuotojų yra gerokai svarbesnis už standžią pakabą ar telepatiškai veikiantį vairo mechanizmą.

REKLAMA
REKLAMA

Sportiškumą reikėtų palikti tokioms versijoms kaip „Audi S3“ ar „Audi RS3“, nes standartinės buvo suprojektuotos tam, jog galėtų pagirtinai susitvarkyti su europietiškų kelių įvairove ir, esant poreikiui, Vokietijos greitkelyje važiuodamas 150 ar 160 km/val. greičiu ant kelio stovėtų kaip įkaltas. Su šiomis užduotimis trečioji „Audi A3“ modelio karta susitvarko gerai, netgi labai gerai, bet ar taip gerai, jog galėtų būti laikomas pranašesniu už giminingąjį „Volkswagen Golf“?




Didžioji dauguma vairuotojų tarp abiejų automobilių didelių skirtumų neįžvelgs. Tiek vienas, tiek kitas elgiasi paklusniai, priartėjus prie sukibimo ribos – neutraliai, netgi vairo stiprintuvo veikimas yra labai panašus, tačiau „Audi A3“, net ir su standartine pakabos konfigūracija, tą pačią kelio atkarpą įveikia sklandžiau ir komfortiškiau. Taip yra vien dėl spyruoklių, kurios „Audi A3“ modelyje yra minkštesnės.


Galiausiai, milžiniškoje kompaktinės klasės automobilių jūroje „Audi A3“ neatrodo kaip tas, su kuriuo norėtųsi išvažiuoti pasivažinėti į Labanoro girią. Miškų apsuptyje nukloti asfalto ruožai yra ideali vieta tokiems automobiliams kaip 1 serijos BMW arba „Ford Focus“, kurie kasdieniškų hečbekų klasėje demonstruoja daugiausiai noro ir energijos posūkį įveikti suteikiant maksimalų pasitenkinimą. Tuo tarpu su „Audi A3“ tą pačią atkarpą norėsis įveikti mėgaujantis supančios aplinkos vaizdais ir nebandant nertis iš kailio. Tai tiesiog nėra „Audi A3“ stichija ir, regis, to netrokšta ir daugelis „Audi“ vairuotojų.

REKLAMA



Atkreipkite dėmesį:


  • „S-Tronic“ pavarų dėžė. Taip „Audi A3“ modeliuose yra vadinama „Volkswagen“ automobiliuose naudojama „DSG“ transmisija, o tai reiškia, jog „Audi“ modeliuose esantis komponentas kenčia nuo tų pačių problemų: pašalinių garsų, greitai susidėvinčios sankabos ar „mechatroniko“ gedimų.
  • Purkštukai. Į jų būklę ir veikimą labiausiai verta atkreipti, jeigu perkate automobilį su 1,6 litro dyzeliniu varikliu. Įprastai, purkštukų keitimas ir remontas yra brangus malonumas.
  • Per didelis aušinimo skysčio suvartojimas. Šis reiškinys labai dažnai pasireiškia modeliuose su 1,4 litro benzininiais arba 2 litrų dyzeliniais motorais. Įprastai aušinimo skysčio dingimą iššaukia nesandarus vandens siurblys.
  • Per didelis alyvos suvartojimas. Šią problemą gali turėti kone visi varikliai. Visgi, verta pridurti, jog nerimauti vertėtų tik tuomet, jeigu alyvos suvartojimas 1000 kilometrų peržengia 0,25 litro ribą.



DINAMIKA


Kaip ir „Audi A3“ bendraplatformiai iš „Volkswagen“ bei „Škoda“ stovyklų, vokiškas hečbekas buvo gaminamas su eile skirtingų benzininių ir dyzelinių variklių. Vėliau netgi pasirodė versijos, kurios turėjo hibridinę pavarą ar suskystintų dujų įrangą, tačiau pastarųjų rinktis nerekomenduojame.

REKLAMA

Hibridinę pavarą turinti versija nėra nei ekonomiška, nei padedanti pilnavertiškai išnaudoti elektros energijos. Gamintojo teigimu hibridinė „A3“ versija, naudojant vien elektros energiją gali nuriedėti iki 50 kilometrų, tačiau realybėje šis skaičius siekia maždaug 20 kilometrų, o šaltuoju laikotarpiu – dar mažiau.


„g-tron“ – suskystintų dujų įrangą turinti modifikacija taip pat nėra verta dėmesio. Ne dėl to, jog suskystintų dujų įranga nepadėtų sumažinti išlaidų kurui, o dėl to, jog Lietuvoje tėra tik aštuonios degalinės, kuriose galėtumėte papildyti „g-tron“ dujų baką. Apie sertifikuotų specialistų, galinčių šią įrangą aptarnauti, kiekį net nekalbame.




Didelių ir išskirtinių poreikių neturintys vairuotojai turėtų rinktis vieną iš dviejų variklių: 1,4 litro benzininį arba 2 litrų dyzelinį. Leiskite paaiškinti kodėl.


1,4 litro, 150 arklio galių išvystančio benzininio variklio nebekamuoja ankstesnių agregatų ligos, tad galite nesijaudinti, jog jis netikėtai pakiš kiaulę. O ir dinamikos, apetito kurui ir malonumo vairuoti santykis šioje klasėje sunkiai pralenkiamas.


Tuo tarpu dyzelinį motorą siūlytume rinktis tik tuomet, jeigu daugiau laiko praleidžiate užmiestyje arba greitkelyje. Važinėdami trumpus atstumus mieste ne tik nesutaupysite, bet ir palaipsniui stumsite variklį į pražūtį, tad labai gerai pagalvokite ir prieš paskaičiuokite kiek kilometrų per metus nuvažiuojate. Viršijate 25 tūkst. kilometrų ribą? Tuomet drąsiai sėskite už dvilitrio dyzelio vairo. Kuro sąnaudų ir dinamikos koeficientas, vėlgi, yra vienas geriausių klasėje.

REKLAMA

Tik nepagalvokite, jog užmiršome itin taupų 1,6 litro dyzelį, tačiau jis, švelniai tariant, beviltiškas. Užmiestyje jis triukšmingas ir neekonomiškas, mieste – vangus ir lėtas. Analogiškas motoras „Alfa Romeo Giulietta“ modelyje galėtų būti geras pavyzdys ką galima padaryti su tokio mažo tūrio varikliuku.




Džiugi žinia, jog „Audi“ nepamiršo ir tų, kurie turi specialių poreikių. Svajoja apie sportišką, dinamišką, vikrų ir retkarčiais riaumojantį žvėrį. Tokių modifikacijų „Audi A3“ modelių gamoje buvo dvi: „S3“ ir „RS3“.


„Audi S3“ daugeliu aspektų yra giminingas „Volkswagen Golf GTI“. Abu jie naudoja tuos pačius variklius, pavarų dėžes, netgi elektroninės stabilumo sistemos darbas yra kone identiškas. Skirtumai slypi pakabos konfigūracijoje ir tuo, jog „S3“ siūlomas su keturių varančiųjų ratų pavara.


Tuo tarpu „Audi RS3“ yra grynakraujiškiausias bendrovės modelis, kuriame alsuoja 5 cilindrų jėgainė, galinti priversti kompaktišką hečbeką įsibėgėti per maždaug 4 sekundes, o jeigu turėsite noro automobilį patobulinti – akceleracija gali būti dar brutalesnė.


Atkreipkite dėmesį:


  • Turbina dyzeliniuose varikliuose. Į šio komponento būklę verta atsižvelgti perkant automobilį su 1,6 litro dyzeliniu varikliu.
  • Amortizatoriai. Pirkdami bet kurį „Audi A3“ egzempliorių, atsižvelkite į amortizatorių būklę ir ar iš jų nėra išbėgęs hidraulinis skystis. Patirtis rodo, jog tai nėra pats patvariausias komponentas.
  • 2016-ųjų sausį „Audi“ masiškai atšaukė modelius, turėjusius „Euro 5“ taršos standartą atitikusius variklius. Automobiliai buvo atšaukiami dėl įžymaus „Volkswagen“ dyzelinių variklių taršos skandalo. Rekomenduojame pasitikrinti ar automobilis buvo atvykęs į dirbtuves, kuriose buvo įdiegta nauja variklio valdymo programa, kuri dyzelinių variklių dinamiką pakeitė ne į gerąją pusę.
  • Planinius aptarnavimus rekomenduojama atlikti kas vienerius metus arba kas 15 tūkst. kilometrų.
  • „Audi“ ir „Volkswagen“ grupė supratusi, jog padarė nemažai klaidų, sulig trečios kartos „Audi A3“ pasirodymu atsisakė paskirstymo grandinės mechanizmų. Didžioji dauguma benzininių ir dyzelinių variklių turi paskirstymo diržą, kurie, gamintojo teigimu, nereikalauja priežiūros. Vis dėlto, „Audi“ automobilius prižiūrintys specialistai rekomenduoja paskirstymo sistemą atnaujinti kas 10 metų arba kas 210 tūkst. kilometrų.



Variklių gama

REKLAMA

VersijaMetaiVariklio tipas
GaliaNM
1.0 TFSI
2016-2020Benzininis su turbina116 AG200 Nm
1.2 TFSI
2013-2018Benzininis su turbina105 AG175 Nm
1.4 TFSI
2013-2018Benzininis su turbina125 AG200 Nm
1.4 TFSI
2013-2018Benzininis su turbina150 AG250 Nm
1.4 TFSI e-Tron
2013-2018Benzininis su turbina150 AG250 Nm
1.5 TFSI
2017-2020Benzininis su turbina150 AG250 Nm
1.8 TFSI
2013-2016Benzininis su turbina180 AG250 Nm
2.0 TFSI
2016-2020Benzininis su turbina220 AG350 Nm
S3 2.0 TFSI
2013-2016Benzininis su turbina300 AG380 Nm
S3 2.0 TFSI
2016-2018Benzininis su turbina310 AG380 Nm
S3 2.0 TFSI
2019-2020Benzininis su turbina300 AG400 Nm
RS3 2.5 TFSI
2015-2016Benzininis su turbina367 AG465 Nm
RS3 2.5 TFSI
2017-2018Benzininis su turbina400 AG480 Nm
RS3 2.5 TFSI
2019-2020Benzininis su turbina400 AG480 Nm
1.6 TDI
2013-2017Dyzelinis su turbina105 AG230 Nm
1.6 TDI
2017-2020Dyzelinis su turbina115 AG250 Nm
2.0 TDI
2013-2020Dyzelinis su turbina150 AG320 Nm
2.0 TDI
2013-2020Dyzelinis su turbina184 AG380 Nm


DETALIŲ KAINOS


Orientacinės detalių kainosS3 versijai
Cilindrų galvos tarpinė~ 40 eurų
Priekinės pakabos svirtis~ 50 eurų
Stabdžių trinkelių komplektas~ 50 eurų
Variklio pagalvė~ 45 eurai
Stabdžių diskas~ 50 eurų
Starteris~ 170 eurų
Įsiurbimo kolektoriaus tarpinė~ 20 eurų
Stabilizatorius~ 200 eurų

REKLAMA

ATSILIEPIMAI


Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome „Audi A3.“ savininkus, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį automobilį.


Sergėjus. 2014 metų „Audi S3“.


Visą savo gyvenimą vairavau automobilius su dyzeliniais varikliais, tačiau pasikeitus aplinkybėms nusprendžiau, jog atėjo metas įsigyti ką nors smagesnio, bet ir tuo pačiu tinkamo šeimai. Žmona bandė mane įtikinti, jog mums reikia kokio nors SUV'o, bet aš šio mašinų žanro nesuprantu, tad apsistojome ties BMW ir „Mercedes-Benz“ universalais, bet galiausiai pasirinkome „Audi S3“, nes mūsų poreikius patenkina kone idealiai. Surinkimo kokybė, apdailos medžiagos, sėdynės bei dinamika – 10 balų. Be to, automobilis manevringas ir puikiai jaučiasi mieste, kur retkarčiais norint susirasti stovėjimo vietą reikia šiek tiek pavargti.


Tad kas man asmeniškai jame patinka? Labiausiai patinka, jog „Audi S3“ gali būti universalus. Kai nenori jo vaikyti – jis gali būti stebėtinai ekonomiškas. Važiuojant tolygiu greičiu automobilio sąnaudos svyruoja tarp 7 ir 10 litrų. Atsukus kranelį ir pradėjus draskytis galima išvysti ir virš 20 litrų. Ir galiausiai, žmonai patinka, jog automobilis turi automatinė dėžę ir keturis varančiuosius ratus. Nors žiemos mūsų šalyje nebėra tokios kaip anksčiau, tačiau lyjant lietui ar pasnigus ji už vairo jaučiasi drąsiau negu už prieš tai turėto „Ford Mondeo“.

REKLAMA

Eksploatacijos kaštai? Atmeskime išlaidas kurui ir planiniams aptarnavimams, netikėtų išlaidų pareikalavo du parkavimo davikliai (50 eurų) ir priekiniai bei galiniai amortizatoriai ( ~ 120 eurų vnt.) Viskas.


KODĖL VERTA ĮSIGYTI?


  • Džiuginanti surinkimo kokybė
  • Itin plati variklių gama
  • Solidus elgesys kelyje
  • Patogus ilgose kelionėse
  • Išliekamoji vertė

KODĖL NE?


  • Pilnavertiškumo jausmą suteiks tik gerai sukomplektuotos versijos
  • Dėmesio vertų modifikacijų kainos
  • Rinkoje yra smagiau valdomų analogų
  • Kenčia nuo tų pačių ligų kaip ir visi „Volkswagen“ grupės automobiliai
  • Dyzelinės versijos – triukšmingos

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų