• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nepriekaištinga automobilio estetika – vienas svarbiausių kriterijų automobiliui už kurio kūrimą yra atsakingi Italijos ratuočių konstruktoriai. Kol vieni gamintojai neturi sugebėjimų ar noro laužyti standartus, kitiems tai sekasi puikiai. 
Alfa Romeo Brera“ galėtų būti puikus pavyzdys, kuomet geniali idėja su minimaliais pakeitimais perkeliama į masinę gamybą. Už tai turėtume dėkoti tuometiniams „Alfa Romeo“ vadovams ir „159“ bei „Brera“ projekto vadovui – Karlui Kalbfelliui, kuris kadaise ženkliai prisidėjo prie skirtingų „BMW“, „Rolls-Royce“ ir „Mini“ modelių.
Anuomet „159“ ir „Brera“ buvo sukurti tik su vienu tikslu – tapti pilnaverčiu aukštesnės klasės žaidėju. Be to, pagal tuometinį planą, būtent su šiais dviem modeliais „Alfa Romeo“ turėjo sugrįžti į Jungtinių Valstijų rinką, tačiau grandiozinius planus teko pakoreguoti, nes pasaulį užklupo finansų krizė.
Nuostabių kėbulo linijų kupė priklauso visiškai kitai „Alfa Romeo“ automobilių erai. Kartu su „General Motors“ specialistais sukurta platforma bei benzininiai motorai ne iš tolo nepriminė anksčiau sukurtų komponentų. Jeigu anksčiau „Alfa Romeo“ automobiliai buvo lengvi ir turėjo itin eiklius benzininius motorus, įstabaus grožio „Brera“ buvo visiška priešingybė – ji buvo sunki ir turėjo absoliučiai „Alfa Romeo“ charakterio neatspindinčius benzininius variklius.
Viešnagės pas močiutę viršsvorį turintis automobilis slėpė itin stiprų kokybinį šuolį, visose įmanomose srityse. Automobilio struktūra buvo standesnė, įvairiose srityse panaudoti komponentai – geresnės kokybės.
Praėjus trylikai metų nuo „Brera“ debiuto Ženevos automobilių parodoje, laikas į šį modelį pažvelgti kitomis akimis. Dabar „Brera“ galima įsigyti kaip naudotą automobilį, kuris yra matęs visko: saulės, lietaus, druskų ar nerūpestingų savininkų.

Nepriekaištinga automobilio estetika – vienas svarbiausių kriterijų automobiliui už kurio kūrimą yra atsakingi Italijos ratuočių konstruktoriai. Kol vieni gamintojai neturi sugebėjimų ar noro laužyti standartus, kitiems tai sekasi puikiai. 
Alfa Romeo Brera“ galėtų būti puikus pavyzdys, kuomet geniali idėja su minimaliais pakeitimais perkeliama į masinę gamybą. Už tai turėtume dėkoti tuometiniams „Alfa Romeo“ vadovams ir „159“ bei „Brera“ projekto vadovui – Karlui Kalbfelliui, kuris kadaise ženkliai prisidėjo prie skirtingų „BMW“, „Rolls-Royce“ ir „Mini“ modelių.
Anuomet „159“ ir „Brera“ buvo sukurti tik su vienu tikslu – tapti pilnaverčiu aukštesnės klasės žaidėju. Be to, pagal tuometinį planą, būtent su šiais dviem modeliais „Alfa Romeo“ turėjo sugrįžti į Jungtinių Valstijų rinką, tačiau grandiozinius planus teko pakoreguoti, nes pasaulį užklupo finansų krizė.
Nuostabių kėbulo linijų kupė priklauso visiškai kitai „Alfa Romeo“ automobilių erai. Kartu su „General Motors“ specialistais sukurta platforma bei benzininiai motorai ne iš tolo nepriminė anksčiau sukurtų komponentų. Jeigu anksčiau „Alfa Romeo“ automobiliai buvo lengvi ir turėjo itin eiklius benzininius motorus, įstabaus grožio „Brera“ buvo visiška priešingybė – ji buvo sunki ir turėjo absoliučiai „Alfa Romeo“ charakterio neatspindinčius benzininius variklius.
Viešnagės pas močiutę viršsvorį turintis automobilis slėpė itin stiprų kokybinį šuolį, visose įmanomose srityse. Automobilio struktūra buvo standesnė, įvairiose srityse panaudoti komponentai – geresnės kokybės.
Praėjus trylikai metų nuo „Brera“ debiuto Ženevos automobilių parodoje, laikas į šį modelį pažvelgti kitomis akimis. Dabar „Brera“ galima įsigyti kaip naudotą automobilį, kuris yra matęs visko: saulės, lietaus, druskų ar nerūpestingų savininkų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Alfa Romeo Brera (11)


Sukuria puikų pirmąjį įspūdį
„Alfa Romeo“ eksterjero dizainas visuomet nepalikdavo abejingų. To paties, deja, nesinorėdavo pasakyti apie automobilių interjerą. Gražu, bet ne visuomet funkcionalu. Kokybine prasme „Alfa Romeo“ automobilių interjerai taip pat nusileisdavo savo pagrindiniams konkurentams.
Vis dėlto, įsėdus į „159“ ar „Brera“ apima visiškai kitokios mintys. Po labai ilgos pertraukos eksterjero sukurtas įspūdis nepradingsta atidarius dureles ir įsitaisius už vairo. Jeigu mėgstate automobilio kokybę vertinti liečiant pirštais, tuomet šis itališkas gražuolis Jūsų nenuvils.
„Brera“ nėra tradicinis kupė – tai 2+2 tipo automobilis, kuriame surasite dvi pilnavertes vietas suaugusiems ir dvi vietas, kurios bus skirtos vaikams arba labai mažo ūgio suaugusiems.
Kaip bebūtų keista, itališkas kupė yra pakankamai praktiškas. Atvėrus bagažinės dangtį surasite 300 litrų talpos skyrių, o jeigu nulenksite galines sėdynes, bagažinės tūris išaugs iki net 610 litrų. Labai geras rodiklis automobiliui su kupė kėbulo tipu.

REKLAMA

Alfa Romeo Brera (30)


Variklių gama – kukli

„Alfa Romeo Brera“ variklių gama buvo pakankamai kukli. Gamybos pradžioje „Alfa Romeo“ į šį modelį montavo du benzininius ir vieną dyzelinį: 2,2 litro keturių cilindrų, 3,2 litro šešių cilindrų ir 2,4 litro 5 cilindrų.
2,2 litro darbinio tūrio agregatas šiam automobiliui yra per silpnas ir pasižymintis pakankamai dideliu apetitu, tad jeigu ruošiatės pirkti „Brera“, kuri būtų pagaminta iki 2009 metų, rinkitės 6 cilindrų motorą. Jis skleis malonesnį garsą, suteiks geresnes dinamines savybes ir pasižymės panašiu apetitu benzinui kaip ir 2,2 litro motoras.
Milžinišką sukimo momentą turintis dyzelis idealiai tinka šiam itališkam kupė. Jis turi užtektinai parako, jog išjudintų beveik 1600 kilogramų sveriančią mašiną. Tuo pačiu, važiuojant ekonomiškai, 5 cilindrų dyzelis džiugins krikščioniškomis sąnaudomis.
Vis dėlto, jeigu ieškote idealaus variklio, dairykitės į vėlesnius modelius, kurie buvo gaminti nuo 2009 metų. Tuomet variklių gamoje atsirado 1,75 litro benzininis ir 2 litrų dyzelinis.
Variklių gama














































1.75 TBi 200 AG 320 Nm Nuo 2009
2.2 JTS 185 AG 230 Nm
3.2 V6 JTS 260 AG 322 Nm
2.0 JTDM 170 AG 360 Nm Nuo 2009
2.4 JTDM 200 AG 400 Nm Nuo 2006 iki 2007
2.4 JTDM 210 AG 400 Nm Nuo 2008
2.4 JTDM 210 AG 440 Nm Nuo 2009

REKLAMA
REKLAMA


Alfa Romeo Brera (12)


Atsiliepimai
Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome šio automobilio savininką, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį automobilį.
Dmitrijus – 2007 metų, 2,4 litro dyzelis
Prisipažinsiu – automobilį nusipirkau tik iš trečio karto, nes iš pradžių norėjau vieno, po to – kito, kol galų gale lygiagrečiai išsibandžiau „E46“ ir „Brera“. Anksčiau esu turėjęs „Audi“, „BMW“, „Nissan“, „Mercedes Benz“ automobilius su kupė kėbulo tipu, ir ne vienas nesugebėjo kelti tiek daug gerų emocijų kaip „Brera“.
Kuomet ieškojau naujesnio automobilio, dairiausi į „E46“, „350Z“, „RX-8“ ir „Brera“. Iki šiol nesuprantu kaip šiame asortimente atsidūrė „Brera“, nes visi anksčiau paminėti modeliai neturi nieko bendro su „Alfa“.
Visų pirma – „Brera“ nėra skirta smagiems pasilakstymams kaip kad „E46“. Vairui trūksta tikslumo ir informatyvumo, varikliams – geresnės dinamikos, tačiau komforto prasme – „Brera“ neturi sau lygių.
„Brera“ pasirinkau būtent dėl komforto ir išvaizdos. Kadangi automobilį naudoju kiekvieną dieną ir per metus nuvažiuoju daugiau kaip 40 000 kilometrų, vairuoti „Brera“ yra vienas malonumas. Anksčiau esu daug nuvažiavęs su skirtingais „Audi“ ir „BMW“ modeliais, bet po kiekvienos ilgesnės kelionėse skaudėdavo nugarą, jausdavausi pavargęs. To su „Brera“ nėra.
Variklis – keistas tvarinys, gerąja prasme. 5 cilindrų skambesys man visai patinka, trauka – taip pat adiktyvi. Nepasakyčiau, jog kuro sąnaudos mažos. Mieste – 10-11 litrų, užmiestyje galima tilpti į 8. Viskas priklauso kaip važinėsite ir kur važinėsite.
Per dvejus metus priverstinai teko keisti amortizatorius, kelis daviklius ir priekinį buferį (mano kaltė). Visa kita – planiniai aptarnavimai į kuriuos įeina alyva, žvakės, filtrai ir kitos smulkmenos.
Mano patarimams būsimiems pirkėjams: nepirkite pačios pigiausios, netaupykite ant pakabos detalių ir prižiūrėkite rekomenduotinose dirbtuvėse. Tada „Alfa Romeo“ mylėsite ir girsite kitiems.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Alfa Romeo Brera (6)


Patarimai perkant
Pasaulyje neegzistuoja automobilis, kuris per visą savo gyvenimą nebūtų sugedęs. Anksčiau ar vėliau suges elektra valdomas langas ar į paviršių išlįs praėjusio savininko paslėptas gedimas. Norėdami padėti Jums įsigyti tinkamą egzempliorių, žemiau pateikiame informaciją, kuri pravers ne tik įsigyjant, bet ir eksploatuojant „Alfa Romeo Brera“.


  • Kaip ir daugelis modernių dyzelinių variklių, keturių ir penkių cilindrų agregatai turi „EGR“ vožtuvą, kuris užsikemša. Taip būna ne dėl prastos konstrukcijos, o dėl netinkamos automobilio eksploatacijos. Trumpi kelionės atstumai yra pagrindinė priežastis, kodėl „EGR“ vožtuvai užsikemša, tad jeigu dyzelinis motoras yra pagrindinis kriterijus perkant „Brera“ – nuvežkite į dirbtuves, kuriose jis bus išprogramuotas.

  • Įsigiję automobilį su benzininiu varikliu, nieko nelaukite ir pakeiskite paskirstymo grandinę.

  • Iki 2006 metų gaminti modeliai buvo komplektuojami su „ZF“ vairo kolonėlėmis, kurios turėjo konstrukcinių trūkumų – drėgmė patekdavo į kolonėlės vidų. Šį konstrukcinį trūkumą „Alfa Romeo“ ištaisė atlikus didijį „159“ ir „Brera“ atnaujinimą 2007 metų pabaigoje.

  • Jeigu ieškote automobilio su benzininiu motoru, rinkitės tik 1,75 litro, keturių cilindrų jėgos agregatą su turbina. Variklį, kuris vėliau buvo montuojamas į „Giulietta“ ar „4C“ modelius. Visi kiti – pasižymi dideliu apetitu degalams, brangia eksploatacija ir svarbiausia – nėra pakankamai efektyvūs ir labai vangūs, jog leistų automobiliu mėgautis.

  • Dyzeliniai varikliai – patikimi ir ištvermingi. Keturių cilindrų motorai – ekonomiški, bet ne dinamiški. 5 cilindrų motorai – pakankamai žvitrūs, bet tuo pačiu pasižymi pakankamai dideliu apetitu. Optimaliausias pasirinkimas – vėliau į „Brera“ pradėtas montuoti 2 litrų, 170 arklio galių ir 360 Nm išvystantis dyzelinis agregatas.

  • Jeigu renkatės automobilį su automatine pavarų dėže, įsitikinkite, jog šiam komponentui reikiamu metu buvo keičiama alyva. Ją rekomenduojama keisti kas 50 000 – 60 000 kilometrų. Privaloma naudoti tik kokybišką alyvą. Pavyzdžiui: „Valvoline“ ar „LiquiMolly“.

  • Jeigu automobilis buvo eksploatuotas Lietuvoje arba kitame regione, kuriame yra žiema – apžiūrėkite automobilio kėbulą. Variklio dangtis, sparnai ir slenksčiai yra pagrindinės vietos, kurias pradeda „valgyti“ rūdys.

  • Atkreipkite dėmesį į galinių spyruoklių stovį. Jos yra linkusios sulūžti. „Alfa Romeo“ entuziastai D.Britanijoje rekomenduoja gamyklinį komponentą pakeisti „Eibach“ analogu.

  • Atkreipkite dėmesį į priekinių padangų nusidėvėjimą. Netolygus padangų nusidėvėjimas gali reikšti du dalykus: prastą arba pabėgusį ratų suvedimą arba nusidėvėjusias pakabos detales.



REKLAMA

Alfa Romeo Brera (8)


Detalių kainos
Galvojant apie konkretų automobilį, reikėtų pagalvoti ir apie atsarginių detalių kainas. Žemiau pateikiame vidutines tam tikrų detalių kainas. (Modeliui su 2,4 litro dyzeliniu motoru)


  • Termostatas ~ 60 eurų

  • Žvakės ~ 11 eurų

  • Generatorius ~ 250 eurų

  • Paskirstymo veleno daviklis ~ 40 eurų

  • Oro filtras ~ 18 eurų

  • Rato guolio komplektas ~ 110 eurų

  • Amortizatorius (Bilstein B4) ~ 60 eurų

  • Vairo traukės antgalis ~ 20 eurų

  • Stabdžių diskas ~ 40 eurų



REKLAMA

Alfa Romeo Brera (3)


Malonumo kaina
„Alfa Romeo“ markės automobiliai visuomet turėjo ryškų pranašumą antrinėje ratuočių rinkoje. Italijoje sukurtos mašinos visuomet pasižymėdavo prastesne išliekamąja verte negu analogiškai Vokietijos ar Japonijos, tačiau „Alfa Romeo“ automobilių vertė mažėja iki tam tikros ribos.
Šiuo metu Lietuvoje yra ne vienas, itin patraukliai įkainotas egzempliorius, tačiau jie turi vieną rimtą trūkumą – jie tikrai nebus pagirtinos būklės. Iš tiesų, niekada, niekada nepirkite pačio pigiausio modelio. Vertas dėmesio egzempliorius su 2,4 litro dyzeliniu motoru kainuos nuo maždaug 5000 eurų.
Taip pat verta paminėti, jog šios markės automobilius verta pirkti iš: a) „Alfa Romeo“ entuziasto b) „Alfa Romeo“ automobiliai prekiaujančios įmonės. Pavyzdžiui? „Autofficina“ arba „Eddie Romeo's Autos“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Nesileiskite, jog įspūdinga „Brera“ išvaizda Jus apgautų. Tai nėra sportiškas automobilis ir tai nėra tiesioginė 3 serijos „BMW“ kupė alternatyva. Tai – „GT“ klasės atstovas, kuris puikiai jaučiasi tiesiojoje, važiuodamas ilgas distancijas. Tai yra jo pašaukimas, tad prieš pirkdami šį automobilį atsižvelkite į savo poreikius.
Jeigu ieškote automobilio, kuris posūkiuose Jus džiugintu savo eiklumu ir atletiškumu, iškart patariame dairytis į kitus automobilius su kupė kėbulo tipu. Jeigu norite patogaus, komfortiško ir labai gražaus automobilio, vargu ar šiuo metu surasite potencialų konkurentą. Eilinį kartą, „Alfa Romeo“ sukūrė automobilį, kuris savo dydžio ir kainų kategorijoje neturi absoliučiai jokių analogų.

PRIVALUMAI



  • Nuostabus eksterjero dizainas

  • Patogus ilgose kelionėse

  • Patikimi dyzeliniai motorai

  • Atsižvelgiant į kėbulo tipą – praktiškas

  • Tinkama priežiūra leis labai retai lankytis specializuotose dirbtuvėse

  • Ateityje „Brera“ išliekamoji vertė bus didesnė negu bet kurio konkurento


TRŪKUMAI



  • Važiavimo savybės – vidutiniškos. Labiau orientuotos į komfortą, o ne dinamiškumą

  • Posūkiuose jaučiamas automobilio viršsvoris

  • Variklių dinamika nepateisina vidutinių kuro sąnaudų

  • Galinės sėdynės tinkamos tik mažiems vaikams

  • Vienintelis dėmesio vertas benzininis variklis – 1,75 litro, kuris buvo montuojamas į vėlesnius modelius. Pastarieji antrinėje rinkoje pakankamai brangūs


VIDEO






GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų