Leidinys su pilotais pabendrauti nusprendė po spalį kaimyninėse šalyse pasigirdusių kaltinimų dėl tradicinių Rusijos oro erdvės pažeidimų: spalio pradžioje Suomija paskelbė, kad rusų lėktuvai dukart pažeidė šalies oro erdvę. Tuo pat metu analogišką pranešimą apie pažeidimus išplatino ir Estija.
Skraido dažniau
S. Jacobas „Bild“ pažymėjo, kad nė vienas rusų lėktuvas neskrido nei virš žemyninės, nei virš Suomijos ar Estijos salų.
Tačiau, jo teigimu, virš neutralių Baltijos jūros vandenų rusų lėktuvai pradėjo skraidyti dažniau, negu įprasta. Tai nulėmė dažnesnius, nei įprasta, NATO karinių oro pajėgų skrydžius.
„Praėjusiais metais taip pat vyko rusų kariniai mokymai, tačiau mes tuomet tik vieną sykį buvome tokio didelio kiekio lėktuvų ore liudininkais ir turėjome kilti dėl pavojaus,“ – tikino S. Jacobas, pridūręs, kad šiais metais per nepilnus du vokiečių budėjimo mėnesius NATO lėktuvai kilo dažniau, nei per keturis pernai.
Pilotas papasakojo, kad negali tiksliai paaiškinti, kodėl Rusijos karinės oro pajėgos pradėjo skraidyti dažniau, tačiau numano, kad tai „tam tikros rūšies“ NATO reakcijos patikrinimas.
„Mes negalim tiksliai žinoti rusų kėslų, tačiau žinome, kad jų skrydžiai, vertinanti taktikos prasme, buvo ne itin aukštos kokybės,“ – pasakojo vokiečių pilotas.