Lenkijos viešųjų problemų instituto atlikti tyrimai rodo, kad šalies ir jos gyventojų įvaizdis ES šalyse nėra patenkinamas. Į Lenkiją vis dar žiūrima kaip į labai religingą, atsilikusio žemės ūkio kraštą.
Nors toks ne tik Europos, bet ir pasaulio požiūris į lenkus nebeatitinka tikrovės, tačiau, daugelio sociologų nuomone, jį sunku pakeisti, nes Lenkija iki šiol nėra parengusi suderintos šalies ūkio ir turistinių privalumų propagavimo programos.
Šiais metais Lenkijos įvaizdžiui gerinti valstybė numatė skirti 115 mln. zlotų.
Daugiausiai šių lėšų - beveik 64 mln. zlotų - atiteks ūkio, darbo ir socialinės politikos ministerijai.
Tačiau ekspertai pažymi, kad pastangas kurti palankų Lenkijos įvaizdį apsunkina tai, kad šiuo uždaviniu užsiimančios institucijos deramai nekoordinuoja savo veiksmų.
Šiuo metu Lenkijos pristatymu kitose šalyse rūpintis pavesta net penkioms žinyboms. Be minėtos ūkio ministerijos, šiuo darbu dar užsiima Lenkijos turizmo organizacija, Lenkijos užsienio reikalų ministerija bei naujai įkurta Lenkijos informacijos ir užsienio investicijų agentūra.
Be to, kaip ironizuoja dienraštis "Rzeczpospolita", Lenkija savo įvaizdžio užsienyje formavimą pradėjo nuo galo - sukūrė Lenkijos simbolį - nacionalinės vėliavos spalvas simbolizuojantį baltai raudoną aitvarą.
Tačiau ekspertai tvirtina, kad reikia pradėti ne nuo prieštaringai vertinamų simbolių, bet nuo turiningo ir dalykiško šalies pristatymo. Jie taip pat sako, kad įvaizdžiui kurti neturėtų būti gailima pinigų.
Kaip pavyzdį jie nurodo Ispaniją, Portugaliją ir Suomiją, kurios per pastaruosiuos kelerius metus sugebėjo įveikti stereotipus, kad yra atsilikusios šalys, ir pateko į labiausiai išsivysčiusių valstybių dvidešimtuką.
BNS