Naftos tiekimo naftotiekiu sustabdymas - Kremliaus atsakas į Vilniaus sprendimą Lenkijos naftos koncernui "PKN Orlen" parduoti "Mažeikių naftą", į kurią taikėsi kelios Rusijos naftos įmonės, teigia Lietuvos analitikai. Pasak jų, gabenti naftą tanklaiviais per Būtingės terminalą yra brangiau nei gauti ją naftotiekiu.
"Alternatyvūs tiekimo keliai padidina naftos barelio kainą apie 1,5 JAV dolerio. Tai nėra itin didelis skirtumas, tačiau turint galvoje, kad perdirbėjų marža pastaruoju metu sumažėjusi, toks žaliavos tiekimo būdas turėtų įtakos finansiniams įmonės rezultatams", - aiškino finansų analitikas Vytautas Plunksnis.
Tai pripažino ir "Mažeikių naftos" atstovas Mindaugas Voldemaras: "Jūra gaunama nafta brangesnė ir dėl to mažėja įmonės pelnas", - rašo "Lietuvos rytas".
Nuo praėjusių metų vasaros "Mažeikių nafta" karštligiškai ieškojo alternatyvių žaliavos tiekimo šaltinių. Jūra - bene vienintelis kelias, kuriuo šiuo metu importuojama nafta.
Būtingės naftos terminalo vadovas Olegas Ukrainecas sakė, kad gamyklą aprūpinti jūra gabenama žaliava gali sutrukdyti tik krovai nepalankūs orai.
"Techniškai terminalas pajėgus per metus iškrauti apie 9-10 milijonų tonų žaliavos. Tam reikėtų kiekvieną mėnesį priimti 8-9 tanklaivius. Tačiau tokia darbų sparta būtų priklausoma nuo orų sąlygų", -teigė O.Ukrainecas.
Iki šiol naftos terminalui dirbti maksimaliu pajėgumu dar neteko. Vidutiniškai kasmet terminale perkraunama apie 6 mln. tonų naftos. Praėjusiais metais Būtingės naftos terminalas į Mažeikius perpumpavo apie 3 mln. tonų žaliavos, tiek pat eksportuota iš gamyklos.