„Tikrai nenorėčiau antro tokio ralio. Lenktynių dienos buvo labai ilgos ir kiekviena jų labai sunki. Visada stengiausi palaikyti stabilų didelį greitį ir išlikti tarp dešimties geriausiųjų, o galų gale aplinkybės susidėliojo mūsų naudai. Dabar atrodo, kad sapnuoju, o ryte atsikėlęs turėsiu keltis ir važiuoti į Dakaro startą.“, – po 2019 Dakaro finišo „iGo2Dakar“ komandai duodamas interviu pasakojo čempionas T. Price’as.
Šis ralis jam buvo labai sudėtingas dėl likus kelioms savaitėms iki starto per varžybas lūžusio vieno iš riešo kaulų, tad Dakaro metu kiekvieną dieną skausmas rankoje vis stiprėjo. Pradinis T. Price'o planas buvo tik pasiekti finišą ir kiek įmanoma labiau padėti savo komandos draugams.
Paskutinę ralio dieną „KTM“ lenktynininkui ant kulnų lipo „Husqvarna“ sportininkas Pablo Quintanilla, bet jam iš kovos teko pasitraukti po to, kai netikėtai „nuskridęs“ nuo kopos šlaito patyrė sužalojimų ir turėjo pamiršti kovą dėl pergalingų pozicijų. Antrą ir trečią motociklų įskaitos vietas užėmė T. Price’o komandos draugai.
Konkurentai pasiruošę
„KTM“ trijulė dar prieš prieš 2020-ųjų ralio startą neabejotinai laikoma vienais realiausių pretendentų užlipti ant nugalėtojų pakylos, bet konkurentai darosi vis stipresni ir austrų komandai iškovoti dar vieną pergalę nebus labai lengva.
Pirmosiomis 2019 metų Dakaro dienomis, motociklų įskaitoje pirmavo „Honda“ sportininkas Joanas Barreda, paskui lyderio poziciją iš jo perėmė komandos draugas Ricky Brabecas. Dakarui parodžius savo negailestingumą technikai, vyrai turėjo trauktis iš kovos. Tad likusį ralį turėjo įveikti vienintelis „Honda“ ženklo atstovas – argentinietis Kevinas Benavidesas, kuris bendroje įskaitoje liko penktoje vietoje.
„Man labai gaila, kad Ricky turėjo pasitraukti iš kovos. Šis Dakaras, kaip ir visi kiti, buvo labai sudėtingas ir jam puikiai sekėsi, bet technika jį pavedė, jis dėl to negalėjo nieko padaryti“, – apie savo konkurento nesėkmę 2019 metais pasakojo M. Walkneris „iGo2Dakar“ komandai, kuri sugedus R. Brabeco motociklui jį iš greičio ruožo parvežė iki komandos draugų.
„Yamaha“ stovykla taip pat galanda ginklus ir nori pabaigti „KTM“ viešpatavimą Dakare. Adrienas Van Beverenas, kuris paskutiniame Dakare demonstravo itin pastovų greitį, bet turėjo trauktis iš lenktynių dėl susprogusio variklio, grįžta į Saudo Arabijos dykumas padaryti to, ko nepavyko anksčiau. Į akistatą su „KTM“ leisis ir dar du „Yamaha“ sportininkai: Xavieras de Soultraitas, 2019 metais finišavęs septintas, ir Franco Caimis, užėmęs devintą vietą Maroko ralyje.
Tęsiant kalbą apie Maroko ralį, sakoma, kad tai geras pajėgumo indikatorius prieš Dakarą. Būtent dėl to lyderiai gali sunerimti dėl „Husqvarna“ motociklu startuosiančio Andrew Shorto, kuris vos prieš kelis mėnesius laimėjo Maroke. Antroje pozicijoje liko 2019 metų Dakare į nugalėtojų podiumą taikęsis P. Quintanilla. „Sherco“ ir „Hero“ komandos į Saudo Arabijos dykumas kovoti dėl pergalės siųs savo pajėgumą jau spėjusius įrodyti sportininkus – Johny Aubertą (šeštas 2018 metų Dakare) ir Paulo Goncalvesą (antras 2015 metais).
Nors technika jau ne kartą įrodė savo patikimumą ištvermės raliuose, o sportininkai, važiuosiantys „KTM“ motociklais tikrai pajėgūs, nuo pirmosios Dakaro dienos jiems į nugaras alsuos visa kariauna sportininkų, atstovaujančių kitus didžiuosius motociklų gamintojus.
Beje, „KTM“ motociklą savo kovai Dakaro ralyje pasirinkęs ir vienintelis Lietuvos motociklininkas Arūnas Gelažninkas. „Zigmas Dakar team“ atstovas 2020-ųjų ralyje startuoja su nauju, šiemet įsigytu, 10 kg lengvesniu nei turėtas anksčiau, „KTM 450 Rally Replica“ motociklu. A. Gelažninkas, debiutavęs 2019-ųjų Dakaro ralyje, pelnė rekordinę Lietuvai 24-ąją vietą absoliučioje įskaitoje.
Kaip seksis austrų komandai kovoti dėl jau devyniolikto Dakaro nugalėtojų titulo, kaip su kopomis ir akmenynais kovos Lietuvos motociklininkas, iš arti stebės „iGo2Dakar“ žurnalistų komanda, operatyviai pranešianti žinias į Lietuvą.