Nemažai šurmulio Japonijoje ir JAV spėjęs sukelti naujasis miesto visureigis CX-5 pradeda dar vienos teritorijos užkariavimą. Kompaktiškasis krosoveris jau pabuvojo Molėtų apylinkėse, kur įvyko automobilio pristatymas Baltijos šalių žurnalistams, o nuo rytdienos, balandžio 14 d. „Inchcape“ salone Vilniuje jis atviras ir visiems besidomintiems.
Japonijos koncernas „Mazda“ neslepia, kad naujasis SUV visureigis CX-5 yra labai svarbus tolesnei automobilių gamintojo plėtrai, todėl nenuostabu, kad į jį koncerno inžinieriai ir dizaineriai sudėjo viską, ką turi geriausio.
„Mazda CX-5“ (nuotr. Gamintojo)
„Miesto visureigių kūrėjams dažnai tenka spręsti dilemą „gražus ar protingas“ nes tiek pats segmentas, tiek tokių automobilių pirkėjas savyje dažnai mėgina derinti, atrodytų, nesuderinamus dalykus. Dėl šios priežasties vieni SUV visureigiai yra pernelyg dekoratyvūs ir nepraktiški, kiti tiesiog primena dėžutes daiktams vežioti. CX-5 kūrėjams pavyko sukurti harmoningą ir gražų automobilį, kurį smagu vairuoti, ir kuris tinkamai atlieka ūkines šeimos vežėjo funkcijas“, ‒ sakė „Inchcape Motors“ rinkodaros ir pardavimų vadovė Vilija Šinkūnienė.
CX-5 yra pirmasis serijinis „Mazda“ modelis, kuriame diegiamas pilnas „Skyactiv“ technologijų komplektas, įskaitant variklį, pavarų dėžę, važiuoklę ir kėbulą. Kaip skelbia gamintojas, dinamiški ir taupūs varikliai dera su tikslia ir prognozuojama važiuokle, kurioje naudojamas naujos kartos itin atsparus tempimui plienas bei lengvu kėbulu, kurio detalių atsparumą didina iš unikalios sintetinės dervos gaminamas itin lengvas ir tvirtas plastikas. Anot „Mazda“ atstovų, tvirtesnės, bet lengvesnės medžiagos inžinieriams leido racionaliau paskirstyti apkrovas važiuoklei, todėl visureigio vairavimas yra smagus ir tikslus.
„Mazda CX-5“ (nuotr. Gamintojo)
Šie sprendimai įdiegti be kompromisų saugumui. Atvirkščiai, CX-5 jau spėjo nustebinti JAV Kelių saugumo instituto IIHS specialistus – visureigis visuose keturiuose avarijos imitavimo bandymuose gavo aukščiausią įmanomą pažymį ir buvo paskelbtas „saugiausiu pasirinkimu“.
Lietuvos pirkėjams siūlomos 8 automobilių versijos su benzininiais 2 litrų darbinio tūrio 160 ir 165 AG galios varikliais bei 9 versijas su 2,2 litro 150 ir 176 AG dyzeliniais varikliais. 10 iš 17 versijų bus parduodamos su visais varančiais ratais.
„Mazda CX-5“ (nuotr. Gamintojo)
„Mazda“ ypač didžiuojasi savo „Skyactiv-D“ 2,2 litro dyzeliniu varikliu, kuriam 100 kilometrų kelio pakanka 4,6 litrų degalų, o anglies dvideginio tarša siekia 119 g/km. Pagal gamintojo skelbiamus parametrus tai geriausias šios klasės variklis. Tuo tarpu „Skyactiv-G“ benzininis 2 litrų variklis pripažintas geriausiu savo klasėje JAV.
„Klientams, kuriems visiškai neįdomu studijuoti automobilio technines charakteristikas turėtų imponuoti salono apdailos kokybė, puiki vairuotojo darbo vietos ergonomika ir racionalus erdvės išnaudojimas. Be to, turėtų patikti naujojo CX-5 kainos. Pigiausia benzininė modifikacija Lietuvoje kainuos nuo 78,5 tūkstančio litų. CX-5 atvyksta į segmentą, kuriame konkurencija itin arši, tačiau nė kiek neabejojame, kad naujokas gali pakeisti jėgų pusiausvyrą“, - kalbėjo V.Šinkūnienė.
„Mazda CX-5“ (nuotr. Gamintojo)
Pigiausia dyzelinė versija Lietuvoje kainuos 96,7 tūkst. litų. Pigiausias visais varomais ratais benzininis CX-5 kainuos 94,1 tūkst., o dyzelinis – 105,7 tūkst. litų. Brangiausia benzininė versija „Exclusive“ kainuos 112,8 tūkst., o brangiausia dyzelinė – 126,2 tūkst. litų.
Visos CX-5 versijos komplektuojamos antiblokavimo sistema ABS, stabdymo jėgos paskirstymo sistema EBD, avarinio stabdymo stiprintuvu EBA, dinaminio stabilumo kontrolės sistema DSC ir traukos valdymo kontrolės sistema TC. Visureigiuose taip pat montuojama „Mazda“ saugaus vairavimo mieste sistema „Smart City Brake“, kuri aktyvuoja stabdžius iškilus pavojui atsitrenkti į kliūtį. Degalus mieste taupyti padeda sistema „i-Stop“, išjungianti variklį sustojus prie sankryžos.