Beveik 200 mokyklų ir apie 2,5 tūkst. mokytojų pradeda bandyti pažangiąsias „Elektroninės mokymosi aplinkos“ (EMA) pratybas, kurios padeda diferencijuoti ir individualizuoti 5 ir 6 klasių moksleivių mokymą. Tai pirmos tokio pobūdžio elektroninės ir atspausdinamos pratybos. Šį projektą inicijuoja elektroninių mokymo ir mokymosi priemonių kūrėja bendrovė „E. mokykla“.
„Paskelbę žinią apie galimybę išbandyti naująsias pratybas sulaukėme gerokai didesnio susidomėjimo, nei planavome. Ypač aktyviai registravosi pavieniai mokytojai – suskaičiavome net kelis tūkstančius jų, o tai sudaro nemažą visų su 5 ir 6 klasių mokiniais dirbančių pedagogų dalį“, – sako bendrovės „E. mokykla“ direktorius Saulius Ratkevičius.
Jo teigimu, toks didelis mokytojų susidomėjimas pažangiosiomis pratybomis rodo, kad jie atvirai sutinka naujoves ir linkę ieškoti naujų mokymo diferencijavimo ir individualizavimo, vaikų motyvavimo būdų.
Norą išbandyti pažangiąsias pratybas pareiškusi lietuvių kalbos mokytoja Laura Markevičienė sako, kad pirmiausia iš naujojo įrankio pedagogai tikisi praktinės naudos: „Mūsų kasdienis darbas susijęs su nuolatiniu užduočių ir kitos medžiagos iš įvairių šaltinių spausdinimu, todėl tikiuosi, kad dirbant su EMA toks poreikis sumažės ir bus sutaupoma išteklių. Labai norėčiau, kad sistema turėtų grįžtamąjį ryšį ir pateiktų mokinių rezultatus, be abejo, tikiuosi, kad naujasis įrankis leis lengviau diferencijuoti užduotis mokiniams“, – teigia pedagogė.
Visi užsiregistravę mokytojai ir mokyklos galės visą mėnesį nemokamai naudotis įrankiu ir susipažinti su EMA teikiamais pranašumais: lengvai parinkti mokinių žinių ir gebėjimų lygį atitinkančias užduotis, sudaryti individualius jų rinkinius, naudotis žaidimo elementų turinčia mokinių motyvavimo sistema ir susipažinti su diagnostiniu testu, skirtu mokinių žinių ir gebėjimų lygiui nustatyti.
Šiam išbandymui EMA kūrėjai parengė po dvi kiekvieno mokomojo dalyko temas, tad tai leis įvertinti užduočių kokybę ir funkcionalumą. Pasibaigus bandomajam mėnesiui mokytojai ir mokyklų administracijos iki rugpjūčio turės nuspręsti, ar toliau naudoti pažangiąsias pratybas.
EMA skirta 5 ir 6 klasių mokiniams. Penktokai naudodami pažangiąsias pratybas gali mokytis gamtos ir žmogaus dalyko, matematikos, istorijos, lietuvių kalbos, šeštų klasių mokiniai – geografijos.
Anot įrankį sukūrusios bendrovės „E. mokykla“ metodikos vadovės Jūratės Mikulevičiūtės, įprasti pratybų sąsiuviniai viena tema pateikia po maždaug 2,5 užduoties, o EMA siūlo net po 9 skirtingus gebėjimus tikrinančias užduotis. Esant didesniam pasirinkimui, mokytojai gali lengviau dirbti su įvairių pasiekimų mokiniais.
EMA turinys atitinka bendrąsias pradinio ir pagrindinio ugdymo programas ir tinkamos su visais mokyklose naudojamais vadovėliais. EMA sukurta bendradarbiaujant su mokslininkais edukologais, jos autoriai yra patyrę mokytojai praktikai, įvairių mokomųjų priemonių autoriai. Įrankis pritaikytas dirbti ir neturint prieigos prie kompiuterių – pedagogai užduotis mokiniams gali atspausdinti, sakoma pranešime.