Mokslininkai nustatė, jog vos vienam specialiai atrinktų gyventojų procentui atsisakius nuosavų automobilių, likusių vairuotojų spūstyse praleidžiamas laikas galėtų sumažėti net iki penktadalio. Mokslinis darbas paskelbtas „Scientific Reports” žurnale, o sutrumpintas perpasakojamas Masačiusetso technologijos universiteto interneto puslapyje.
Anoniminius duomenis apie maršrutus, gyvenamąją vietą ir laiką, kurį vairuotojai praleidžia kelyje, straipsnio autoriai gavo iš mobiliųjų ryšių operatorių. Remiantis šiais duomenimis, surinktais iš Bostono ir San Francisko gyventojų, mokslininkai sudarė matematinį transporto sistemos modelį.
Pagrindinis parametras, kuriuo autoriai rėmėsi sistemos efektyvumui įvertinti, buvo laikas, kurį vairuotojai praleidžia kelyje važiuodami iš namų į darbą ir atgal. Autoriai pademonstravo, kad nuosavo automobilio atsisakymas gali būti labai efektyvus mažinant šį parametrą, ypač rajonuose, per kuriuos driekiasi „problemiškiausios“ trasos.
Pasirodė, jog vos vienam procentui vairuotojų persėdus į viešąjį transportą, likusiųjų gyventojų spūstyse praleistas laikas sutrumpėja 3 proc. Jei automobilio atsisako toks pats kiekis specialiai parinktų rajonų gyventojų, laiko ekonomija sudaro net 18 proc.
Kalba eina apie laiką, vairuotojų praleidžiamą spūstyse, o ne apie bendrą laiką, per kurį vidutinis vairuotojas nuvyksta į darbą. Tie, kurie spūstyse praleidžia daugiausia laiko, tokios optimizacijos rezultatus turėtų pajusti stipriausiai.