Nuo ateinančio pirmadienio Vilniaus Žemynos gimnazijos moksleiviai vieni pirmųjų Centrinėje ir Rytų Europoje pradeda testuoti naująjį mokymosi būdą. Iki mokslo metų pabaigos 10-11 klasių mokiniai fizikos pamokose naudosis planšetėmis, specialiai parengtomis interaktyviomis mokymo priemonėmis ir skaitmeniniais vadovėliais. Privačių kompanijų inicijuotu ir finansuotu projektu siekiama pademonstruoti, kaip informacinės technologijos gali padėti efektyviau mokyti vaikus.„Planšetės su Windows pamokose“ - tai kelių Lietuvos bendrovių privati iniciatyva, kuria siekiama pademonstruoti naujų mokymosi būdų privalumus, suteikti vaikams didesnes galimybes besimokant naudotis vaizdo, garso, grafine ir kita medžiaga, išmokyti moksleivius naudotis planšetėmis pažinimo ir kūrimo tikslais. „Tikime, kad tikslingai suderintos su mokymo turiniu naujosios technologijos padeda sudominti moksleivius, skatina jų savarankiškumą ir suteikia daugiau galimybių kūrybiniams, kritinio mąstymo ir kitiems šiuolaikiškiems gebėjimams ugdyti,“ - sakė Mindaugas Glodas, „Microsoft“ generalinis direktorius Baltijos šalims.
Lengvesnės vaikų kuprinės ir daugiau kūrybiškumo Pasak M. Glodo, specialiai mokykloms parengta programinė įranga leis mokytojams vaizdžiau pristatyti dėstomas temas, paprasčiau taikyti individualias užduotis ir labiau įtraukti vaikus į pažinimą. „Tai galimybė pereiti į kokybiškai aukštesnį mokymo efektyvumo lygį, užtikrinantį gilesnes žinias ir geresnį vaikų parengimą sėkmingai dirbti ateityje,“ - sakė M. Glodas. Iki mokslo metų pabaigos vyksiančiame projekte kiekvienas mokinys turės asmeninę prieigą prie jiems skirtos mokymo medžiagos planšetėse, galės atlikti užduotis, išsaugoti jas tiek kompiuteryje, tiek USB atmintinėse. Leidyklos „Šviesa“ pastangomis į skaitmeninį formatą buvo perkeltas 10-11 klasių fizikos kursas. „Skaitmenizuoti vadovėlius – tai reiškia suteikti mokymo medžiagai žymiai daugiau galimybių, kurias siūlo šiuolaikinės informacinės technologijos, - sako leidyklos „Šviesa“ direktorė Asta Verkienė. – Šiuo metu perkėlėme vadovėlius į skaitmeninį formatą, o ateityje mokymosi medžiaga leis mokiniams patogiai naršyti mokymo kursą, gauti naudingas nuorodas į papildomą informaciją, atlikti užduotis ir pateikti jas mokytojui.“ Pasak A. Verkienės, toks mokymasis ugdys savarankiškumą, didins vaikų motyvaciją mokytis, ieškoti papildomos informacijos ir tikrintis savo žinias. Skaitmeniniai vadovėliai lengvai integruosis su filmuota, įgarsinta, animuota ar kita interaktyvia medžiaga, leis moksleiviams ekrane piešti grafikus, atlikti testus, laboratorinius darbus, atsakinėti į klausimus. Ateityje perėjus prie visos mokomosios medžiagos skaitmeninio formato, vaikams nebereikės nešioti sunkių vadovėlių ir sąsiuvinių, juos atstos lengvos planšetės.
Projektui parengta kol kas paprasčiausia vadovėlių skaitmeninė versija, tačiau mokymosi metu galima naudotis jau anksčiau parengtais audiovizualiniais moduliais įvairiems fizikiniams reiškiniams stebėti, tad nuo šiol mokiniai įvairius laboratorinius darbus gali atlikti individualiai. Testavimo eigoje bus stebimas klasėse vykstantis darbas, kai asmeniniu kompiuteriu individualiai dirba kiekvienas mokinys. Projekto organizatoriai kruopščiai fiksuos gautus pasiūlymus ir pagal juos tobulins mokymo medžiagą ateityje. Vilniaus Žemynos gimnazija ieško modernesnių mokymo būdų Naujovę testuojančios Vilniaus Žemynos gimnazijos direktorė Rūta Krasauskienė teigė, kad išmėginti naujus mokymo būdus skatina noras geriau parengti moksleivius tolesniam mokymuisi ir sėkmingai konkurencijai darbo rinkoje. „Nuo mūsų pačių, mokyklų vadovų ir mokytojų, priklauso, kiek efektyviai ir šiuolaikiškai organizuosime vaikų ugdymą. Džiaugiamės, kad privačių bendrovių iniciatyva suteikia mums galimybę pirmiesiems išmėginti individualizuoto mokymo metodus taikant naujas technologijas ir prisidėti juos tobulinant,“ - sakė R. Krasauskienė. Skaitmeninis formatas leidžia mokytojams kurti grupines užduotis ir tikrinti jų atlikimo kokybę, individualizuoti užduotis pagal kiekvieno moksleivio galimybes ir žinių lygį, patogiau ir greičiau patikrinti, kaip moksleiviams sekasi. Kaip teigė gimnazijos direktorė, didžiulis privalumas yra tai, kad mokytojams suteikti įrankiai leidžia stebėti, ką mokiniai daro pamokos metu, ar teisingai atlieka užduotis, kokią informaciją studijuoja. „Klasės valdymo programa „Sanako“ leidžia efektyviai kontroliuoti kiekvieno mokinio ar mokinių grupių darbą, matyti, ties kokiomis užduotimis moksleivis dirba kiekvienu momentu. Tai disciplinuoja mokinius, skatina juos aktyviai studijuoti pamokos medžiagą ir atlikti užduotis,“ – pasakojo R. Krasauskienė. Ji taip pat paminėjo, kad skaitmeninis mokymo būdas padeda dažniau patikrinti mokinių žinias, neapsiriboti tik kelių mokinių patikra pamokoje.