„Po devyniolikos metų trunkančios edukacijos galiu ant vienos rankos pirštų suskaičiuoti klientus, su kuriais mes kalbamės ta pačia kalba ir esame toje pačioje dimensijoje. Visa kita nelabai toli pasistūmėjo nuo devyniasdešimtųjų lygio“, – apie Lietuvos mados pasaulį kalbėjo J. Sadauskienė.
Pasak verslininkės, dažnam dizaineriui atrodo, kad modeliai, kurie dirba su pasaulinio lygio mados namais, turėtų džiaugtis galėdami dirbti už 100 eurų atlyginimą arba visai už dyką. Tiesa, J. Sadauskienės agentūrai priklausantys modeliai tikrai dirba už dyką, tačiau tik labdaros tikslais, tiems, kuriems to tikrai reikia, o ne dizaineriams, kurie pozicionuoja save kaip pripažintą prekės ženklą.
„Modeliai yra vaikai. Nesvarbu – jiems yra trisdešimt ar trylika metų, todėl už jų gražių nuotraukų socialiniuose tinkluose visada slepiasi agentūra, kuri įdeda labai daug darbo, kad taip atsitiktų. Kaip ir kiekvienoje profesijoje, čia patirtis ateina su laiku, todėl jau po pirmųjų kelionių į strategines rinkas, jų akiratis bei supratimas prasiplečia. Modelius nuolat ugdome, parenkame darbus tendencingai ir formuojame karjeros strategiją“, – teigė J. Sadauskienė.
Moteris pabrėžia, kad modelių agentūra yra karjeros valdymo ir architektūros kompanija, o ne modelių būrelis, kaip daugeliui gali pasirodyti: „Man labai gaila, kad tie patys dizaineriai Lietuvoje, kuriems dirbau prieš dvidešimt metų, šiandien vis dar nesupranta, kad modelių darbas yra daug labiau vertinamas. Jie nesuvokia tokių terminų kaip teisės ir panaudos, jiems vis dar atrodo, kad normalu pačiam ieškoti modelių socialiniuose tinkluose ir nusitaikyti į tuos, kurių karjerą vystėme metų metus strateginėse rinkose.“
Anot J. Sadauskienės, šiandien didelės įtakos modelių rinkai turi ir socialinių tinklų žvaigždės, kurios dažnai pakeičia profesionalius modelius ir tampa prekių ženklų veidais. J. Sadauskienės teigimu, kastingo metu socialinių tinklų pasekėjų skaičius gali nulemti, kokį modelį pasirinks klientas. Reklamos kainos socialiniuose tinkluose taip pat įspūdingos: pavyzdžiui, norint pasidalinti savo prekės ženklu Kim Kardashian asmeniniuose profiliuose tai gali kainuoti iki 3,5 milijonų eurų, o Gisele Bundchen – net 5 milijonų.
„Modelio karjeros vystymas yra toks pat kaip ir bet kokio kito darbuotojo. Su kiekviena nauja pozicija, žurnalo viršeliu modelio dienos įkainis ir panaudos kaina auga. Žinoma, tam reikia labai daug darbo, pastangų, mokėjimo suderinti darbą, asmeninį gyvenimą ir mokslus. Dažniausiai modeliai įvertina galimybes, kurias suteikiame mes ir šita profesija. Reta darbo vieta Lietuvoje gali pasiūlyti tai, ką siūlome mes. Industrijoje juokaujame, kad studijos yra toms merginoms, kurios negavo modelio kontrakto“, – pasakojo modelių agentūros „Modilinos“ vadovė J. Sadauskienė.