Telefonu kalbančio vairuotojo reakcijos laikas pailgėja keliasdešimt procentų – nepaisant to, ar naudojama laisvų rankų įranga, ar prietaisas yra laikomas rankose – pats pokalbis nukreipia dėmesį ir trukdo susikoncentruoti.
„Dažniausiai vairuotojai neįvertina kalbėjimo vairuojant rizikos. Vietoje to, kad stebėtų kelią ir aplinką, susikoncentruoja į pokalbį, kartais lydimą stiprių emocijų. Neretai pašnekovas yra sunkiai girdimas, todėl dar labiau koncentruojamasi į įsiklausymą. Kalbant susiaurėja matymo laukas, o kelias stebimas ne nuolat – su pertrūkiais. Taip galima nepastebėti pavojaus, galinčio nulemti tragediją", – sako „Renault" vairavimo mokyklos vadovas.
Vairuotojui kalbant telefonu pailgėja reakcijos laikas ir stabdymo kelias. Trumpųjų žinučių rašymas, skaitymas, elektroninių laiškų siuntimas ar naudojimasis internetu – ne mažiau pavojingi, nes atliekant šiuos veiksmus yra būtina atitraukti akis nuo kelio. Vairuotojo dėmesio nukreipimas yra neišvengiamas, net jei tai tėra trumpa žinutė.