Mobiliosios programėlės greitai nebebus smulkaus verslo privalumas – jos taps būtinybe. Tyrimų bendrovė „comScore“ teigia, jog apie 40 proc. JAV mobiliųjų telefonų vartotojų per mėnesį parsisiunčia nors vieną programėlę.
Tuo tarpu žiniasklaidos bendrovė „MTV Networks“ atliko tyrimą, kurio dėka paaiškėjo, jog 83 proc. aplikacijų vartotojų mano esantys „priklausomi“ nuo jų.
Žinoma, Lietuvoje statistika būtų šiek tiek skirtinga, bet tendencija aiški – nuo aplikacijų „nepabėgsime“. Tuolab, kad ir bėgti neverta – jos verslui gali duoti daug naudos.
Mobiliųjų programėlių nauda
Tikėtina, jog savo verslą reprezentuojate internetinėje erdvėje. Turėdami savo internetinę svetainę jūs galite lengvai užmegzti ryšius su potencialiais klientais ar partneriais, perteikiate svarbią informaciją apie savo vykdomą veiklą.
Mobiliosios programėlės yra dar vienas patogus komunikacijos kanalas. Žinoma, galite pristatyti savo produktus bei paslaugas, pateikti tikslias savo koordinates, tačiau aplikacijų nauda yra daug didesnė nei vien tik rinkodara.
Turėdami savo mobiliają programėlę, jos aplinkoje galite leisti vartotojui vykdyti piniginius pirkimo pervedimus, siūlyti dalyvauti lojalumo programose bei kaupti taškus, įsitraukti į socialinę mediją plačiąja prasme. Mūsų nuomone, galimybės neribotos.
Geriausia tai, jog konkurencija šioje erdvėje išties maža. Savo programėles dažniausiai siūlo tik stambios bendrovės, pavyzdžiui, bankai. Prieš 15 metų ir interneto svetainę turėti buvo išskirtinumas. Lygiai tas pats dabar yra su mobiliosiomis aplikacijomis.
Vienas geriausių pavyzdžių yra šią savaitę pasirodžiusi kavinių tinklo „Coffee Inn“ programėlė. Savaitės kavos anonsas, pagalba neišsirenkantiems kavos, naujienos, renginių kalendorius, specialūs pasiūlymai. Aplikacija iš karto sulaukė susidomėjimo.
Penki patarimai programėlių kūrėjams
Tačiau šio straipsnio tikslas yra paskatinti jus sukurti savo mobiliają aplikaciją, nes teikiama nauda yra akivaizdi. Yra daugybė mokamos ir nemokamos programinės įrangos programėlių kūrimui, tačiau prieš kūrimą reikia išmokti keletą svarbių pamokų.
Žinokite, kokią žinutę norite pasiųsti. „Prieš kuriant programėlę, žinokite ką parduodate, aiškiai „išgryninkite“ būsimas vizualizacijas, kaip logotipas, šriftas ir pan.“, – teigia užsienio mobiliųjų programėlių ekspertas Michaelis Schneideris. Taip pat būtina žinoti, koks turinys bus talpinamas. Galima integruoti esamą turinį iš svetainęs, o galbūt turimą „YouTube“ kanalą. Galima kurti naują turinį.
Pažinkite savo auditoriją. Turite suprasti, kokia jūsų klientų auditorija bus suinteresuota programėle. Tikėtina, kad tai ankstyvieji naudotojai (angl. early adopters), t. y. inovatyvūs ir plačių pažiūrių žmonės. Nupieškite šių vartotojų portretą. Ką jie norėtų rasti jūsų programėlėje?
Nustatykite pageidaujamus rezultatus. Programėlės sėkmingumą būtina matuoti, tačiau to neįmanoma padaryti neapibrėžus tikslų. Ar svarbiausia yra tai, kiek žmonių parsisiųs aplikaciją? O galbūt naujų prenumeratorių elelktroniniu paštu skaičius?
Pamirškite „BlackBerry“ ir „Windows Phone“. Prieš pusę metų „Android“ užėmė 40 proc. JAV išmaniųjų telefonų rinkos, o „Apple iOS“ – 26,6 proc. Abiejų žaidėjų rinkos dalis auga. Tuo tarpu minėti konkurentai ir toliau smunka. Tai ypač akivaizdu Lietuvoje. Tad rekomenduojame susikoncentruoti ties tuo, kas perspektyvu.
Ženkite pirmąjį žingsnį. Apmaudu, kaip greitai puikios idėjos yra nustumiamos į šoną.
E. Juozapaitis