Nenumaldomai bėgant laikui, esame vis arčiau ir arčiau legendinio miuziklo „Ugnies medžioklė su varovais“ premjeros. Kol Jūs visi laukiate rezultato – miuziklo premjeros rugsėjo mėnesį – organizatoriai jau intensyviai vykdo pasiruošimo darbus. Lietuvos plokštelių studijoje, kaip ir prieš 30 metų, jau baigta įrašyti „Ugnies medžioklės su varovais“ muzika, pradėta aktorių atranka bei paleistas ir jau skaitytojų lankomas miuziklo blog‘as.
Prisiminimai ir karščiausios miuziklo naujienos „Ugnies medžioklės su varovais“ blog‘e
Šiandien vis labiau populiarėja laisva ir nevaržoma virtuali erdvė. Miuziklo organizatoriai nusprendė taip pat neatsilikti nuo naujovių ir kultiniam miuziklui „Ugnies medžioklė su varovais“ sukurti blog‘ą populiariame „Balsas.lt“ tinklapyje. Adresu www.balsas.lt/ugniesmedziokle jau rasite miuziklo istoriją bei filmuotą ištrauką iš 2004 metais rodyto miuziklo.
Organizatoriai žada skaitytojams parodyti ne vieną ištrauką su populiariausiomis arijomis, pateikti įdomių ir naujų faktų apie miuziklo kūrimą. Tikimasi, kad savo patirtimi ir įspūdžiais pasidalins buvę ir būsimi atlikėjai bei, žinoma, vieni svarbiausių žmonių – miuziklo sumanytojas ir autorius G. Kuprevičius ir „Ugnies medžioklės su varovais“ režisierius G. Padegimas.
Jau baigti miuziklo įrašai
Kaip ir prieš 30 metų, taip ir ruošiantis didžiajai „Domino“ teatro rudens premjerai - „Ugnies medžioklė su varovais“ muzikos įrašai buvo padaryti Vilniaus plokštelių studijoje. Prie įrašų plušėjo tie patys žmonės, kurie pirmojo lietuviško miuziklo muziką surinko po maža gabaliuką, neturėdami tokių techninių galimybių, kokias turi šiandien. „Ugnies medžioklės su varovais“ įrašai, kaip ir dabar, pirmiausia buvo daromi be solistų, o tik po to įrašoma plokštelė. Tada nebuvo jokių kompiuterių. Viską darėme dviem juostiniais magnetofonais, iš kurių vienas dar ir dabar stovi pas mus ir kartas nuo karto užgroja. Plokštelėje reikėjo uždėti dainavimą. – į prisiminimus leidosi jau 46 metus garso inžinieriumi dirbantis Rimas Pupeikis. Tada buvo problemų – muzika įrašyta, o solisto nėra. Daugiakanalio irgi nėra. Kaip dėti? Du paprastus magnetofonus bandėm sinchronizuoti savo jėgomis. Po truputį, po truputį viską padarėme.“.
Iki šiol yra išleista tik viena miuziklo „Ugnies medžioklė su varovais“ plokštelė, kurioje dar skamba maestro V. Kernagio balsas. Miuziklo organizatoriai norėdami atkurti, kas buvo daugiau nei prieš 30 metų, kartu su premjera pristatys ir visai naują „Ugnies medžioklės su varovais“ kompaktinę plokštelę, kurioje skambės jau 2008-ųjų metų miuziklo atlikėjų balsai.
Vilniaus plokštelių studijoje, kuriai yra tekę dirbti su garsiomis įrašų firmomis, tokiomis kaip Sony ar JVC, rašoma tik gyva ir klasikinė muzika. Didžiausias reikalavimas, dėl kurio įrašai patikimi tik profesionalams – išgauti kuo natūralesnį garsą. Rimo Pupeikio pasiteiravus, kokį instrumentą sunkiausia įrašyti, jis šyptelėjo – žmogaus, o jei tiksliau, moters balsą. Pasirodo, lygiai taip pat sunku įrašyti fortepijoną, dėl staigių garso šuolių ir dinamikos bei fleitą.
Visgi garso inžinierius džiaugėsi, kad tobulėjant technikai, viską įmanoma padaryti greičiau. 1976 metais miuziklo „Ugnies medžioklė su varovais“ garso įrašai buvo daromi beveik mėnesį, šiais metais įrašų sesija truko savaitę.
Nuotraukas iš įrašų sesijos rasite čia.
Nauja – tai gerai užmiršta sena?
Daugelis nostalgiškai prisimena 1976 metais pirmą kartą parodytą „Ugnies medžioklė su varovais“ miuziklą. „Tuo laiku – tai buvo visiškai nauja ir visai kas kita nei buvo buvę iki tol. Įspūdis buvo naujas ir nenusakomas – juk viskas buvo lietuviška. Mes tos muzikos amžininkai. Praėjo daugiau nei 30 metų, o kas pasikeitė?“ – retoriškai pokalbį baigė Rimas Pupeikis.
2008-ųjų metų miuziklo organizatoriai teigia, kad šiame projekte bus daug naujovių, tačiau jas žada atskleisti truputį vėliau, liepą, kai prasidės repeticijos su atlikėjais.
Visus būsimo miuziklo dalyvius spaudos konferencijoje organizatoriai žada pristatyti likus 100 dienų iki premjeros, kur bus parodyta pirmoji vieša improvizuota „Ugnies medžioklė su varovais“ repeticija. Tikimasi scenoje išvysti ne tik daugumą atlikėjų, kurie debiutavo 2004-ųjų metų miuzikle, bet ir naujus, per keturis metus atrastus, talentus. „Domino“ teatro vadovas Egidijus Baranauskas paslaptingai prasitarė, kad vieną iš atlikėjų yra „nusižiūrėjęs“ ir viename, šiuo metu vykstančiame, televizijos projekte.