Pasižiūrėkime į „Mazda RX-7“, „Toyota Supra“, „Nissan 300ZX“, „Nissan Skyline GT-R“, „Honda NSX“ ir kas be ko - „Mitsubishi 3000 GT VR4“. Visi šie išvardinti automobiliai buvo sukurti ne tik tam, jog pro šalį einantys vaikai pradėtų seilėtis, bet ir tam, jog galėtų patenkinti už vairo sėdinčio automano poreikius. Vis dėlto, jeigu reikėtų išrinkti patį pažangiausią to meto sportišką kupė, apdovanojimą mes skirtume „Mitsubishi 3000 GT VR4“.
Šį automobilį kūrę inžinieriai greičiausiai neturėjo jokių apribojimų, nes „3000GT VR4“ turėjo nuolatinę keturių varančiųjų ratų pavarą, keturis vairuojamuosius ratus, elektronikos valdomą pakabą, pažangų 3.0 litrų darbinio tūrio 6 cilindrų, 24 vožtuvų benzininį variklį. Trumpai tariant - tai buvo technologinis stebuklas.
„Mitsubishi“ inžinieriai automobilį naujausiomis ir pažangiausiomis to meto technologijomis, dizaineriams kliuvo kur kas sunkesnė užduotis. Toks pažangus automobilis privalo neturėti konkurentams būdingų bruožų. Būtent dėl šios priežasties „3000GT VR4“ pasižymėjo tokiomis futuristiškomis kėbulo linijomis. Nors automobilio išvaizda patiko ne visiems, tačiau „Mitsubishi“ dizaineriai to ir siekė. Automobilio linijas nupiešę dizaineriai siekė, jog „3000GT VR4“ išvaizda sugebėtų sukelti emocijas, nesvarbu ar jos buvo geros ar blogos.
Visgi, jeigu trumpam nusileistume ant žemės ir panagrinėtume automobilio techninę dalį atidžiau - pamatytume, jog 2+2 tipo kupė turėjo tą pačią platformą kaip ir „Mitsubishi Sigma“. Tad kaip ir „Sigma“ sedanas, taip ir „3000GT“ turėjo priekyje sumontuotą variklį ir buvo varomas priekiniais ratais, nebent tai būtų buvusi „VR4“ versija, kuri turėjo keturių varančiųjų ratų pavarą.
Kaip ir buvo galima tikėtis, nutraukus „3000GT“ gamybą daugelis automanų standartines šio modelio versijas užmiršo. Priekiniais ratais varomi modeliai pasižymėdavo tik vidutiniškomis valdymo savybėmis ir charakteristikomis, tad jeigu esate didžiulis „Mitsubishi“ markės arba japoniškų automobilių fanas, Jūs svajosite tik apie vieną „3000GT“ versiją - „3000GT VR4“.
Į „VR4“ modelį montuotas motoras turėjo ne vieną, bet dvi turbinas. Kiekviena iš jų turėjo po atskirą tarpinį suslėgto oro aušintuvą. Europos ir Japonijos rinkai skirtų modelių motorai išvystė 300 arklio galių ir 415 Nm sukimo momentą. Tuo tarpu Šiaurės Amerikos rinkai skirti modeliai išvystė 280 arklio galių, bent jau tokie duomenys buvo rašomi „3000GT VR4“ bukletuose.
„Mitsubishi“ inžinieriai norėdami pašalinti turbinų vėlavimą, sumontavo pakankamai kompaktiškas turbinas, kurios sugebėdavo labai greitai įsisukti. Šių mažyčių turbinų dėka didžiausias sukimo momentas buvo pasiekiamas esant vos 2500 aps/min.
Viena išskirtiniausų „3000GT VR4“ savybių - sugebėjimas keisti išmetamosios sistemos garsą. Šiuolaikinių automobilių išmetimo sistemose sumontuojamas specialus vožtuvas, kuris atsidaro tik pasiekus aukštesnius variklio sūkius arba vairuotojui paspaudus specialų mygtuką. Šiais laikais ši sistema nieko nestebina, tačiau „3000GT VR4“ tą pačią sistemą turėjo prieš daugiau kaip 20 metų!
Taip pat reikėtų paminėti automobilio pakabą, o tiksliau - elektronikos valdomus amortizatorius, kurie priklausomai nuo pasirinkto režimo būdavo standesni arba minkštesni. Kad ir kaip paprastai tai skamba, tačiau automobilyje esantis kompiuteris nuolatos rinkdavo įvairiausią informaciją ir stengdavosi užtikrinti optimaliausią amortizatorių darbą. Kompiuteris stebėdavo automobilio greitį, ratų pasukimo kampą, G jėgas ir pan. Dar viena technologija, kuri šiuolaikiniuose automobiliuose buvo pradėta naudoti tik prieš keletą metų.
„Mitsubishi“ savo konkurentus pranoko ir aerodinamikos srityje. Automobilis turėjo priekinį ir galinį spoilerius, kurie priklausomai nuo greičio pakeisdavo pasvyrimo kampą. Tiek priekinis,tiek galinis spoileris į darbą kibdavo, kai „3000GT VR4“ viršydavo 90 km/val. greitį.
Įspūdingai skambančios technologijos, futuristiška išvaizda, keturių varančiųjų sistema - idealus sportiškas automobilis? Iš dalies. „Mitsubishi“ inžinieriai sukūrė tikrai pažangų, laiką pralenkiantį automobilį, tačiau ar sportiškas kupė turi sverti 1750 kilogramų?
Daugelis automobilių tema rašančių žurnalų išbandę „3000GT VR4“ ir palyginę jį su „Mazda RX-7“, „Nissan 300ZX“, „Toyota Supra“ ir „Chevrolet Corvette“ teigė, jog „Mitsubishi“ jiems negali prilygti įsibėgėjimo rungtyje, ypač nuo 0 iki 100 km/val. Tačiau „3000GT VR4“ sublizgėdavo vingiuotuose kelio ruožuose, kuriuose šiam automobiliui į pagalbą ateidavo keturių varančiųjų ratų pavara.
Per pakankamai ilgą, dešimties metų, gamybos laikotarpį „Mitsubishi“ pardavė daugiau kaip 150 tūkst. modelio vienetų, įskaitant ir „Dodge“ markės analogus. Nuo 1990 iki 2000 metų „3000GT“ buvo atnaujintas tris kartus. Kiekvieną kartą „Mitsubishi“ patobulindavo automobilio išvaizdą, pakeisdavo priekinius arba galinius žibintus, ratlankius, pakeisdavo pavarų dėžės ir variklio parametrus.
Techninės charakteristikos :
Modelis | 3000GT VR-4 (1990) | 3000GT VR-4 (1996) |
Gamybos metai | 1990-2000 | 1990-2000 |
Komponuotė | Variklis priekyje, keturi varomieji ratai | - |
Variklis | V6, DOCH, 4v/cilindrui, Twin-turbo | V6, DOCH, 4v/cilindrui, Twin-turbo |
Darbinis tūris | 2972 cm3 | 2972 cm3 |
Galia | 300 AG | 320 AG |
Sukimo momentas | 406 Nm | 427 NM |
Pavarų dėžė | 5 laipsnių mechaninė | 6 laipsnių mechaninė |
Pakaba | Multi-Link | Multi-Link |
Padangos | 245/45ZR17 | 245/40ZR18 |
Svoris | 1750 kg | 1724 kg |
Maks.greitis | 250 km/val. | 261 km/val. |
0-100 km/val. | 5.5 s. | 5.1 s. |