• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarptautinėje magistralėje „Via Baltica“ – dideli pokyčiai. Tiesa, šis kelias daugeliui asocijuojasi su baisiomis tragedijomis.

3

Tarptautinėje magistralėje „Via Baltica“ – dideli pokyčiai. Tiesa, šis kelias daugeliui asocijuojasi su baisiomis tragedijomis.

REKLAMA

Kaip rašoma Susisiekimo ministerijos išplatintame pranešime, kelyje sparčiai vyksta rekonstrukcijos darbai – baigti du svarbūs projektai. Į automagistralės kategoriją pertvarkytas magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 9,75 km ilgio antrasis ruožas (nuo 35,40 iki 45,15 km), kelyje A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga įrengta sankryža ir rekonstruota atkarpa nuo 65,19 km iki 66,09 km.

„Via Baltica“ yra svarbiausias transporto koridorius Baltijos valstybėms. Juo eina didžiausi tarptautiniai srautai. Lietuvoje tai vienintelis automobilių kelias, kuriuo šiaurės ir pietų kryptimis didele apimtimi vežami kroviniai. Krovininio transporto dalis – apie 30 proc., tad magistralėje privalo būti įrengta patikima infrastruktūra sklandžiam eismui užtikrinti. Matome akivaizdų rekonstrukcijos darbų progresą. Tikimės, kad magistralė jau 2020 metais bus gerokai saugesnė“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Magistralinis kelias A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai pasižymi intensyviu sunkiojo transporto eismu. Šiame kelyje, ypač atkarpoje nuo 35,40 iki 45,15 km, dėl didelio vidutinio metinio paros eismo intensyvumo ir sunkiasvorių automobilių skaičiaus vairuotojams būdavo pavojinga manevruoti, jie rizikuodavo lenkdami kitas transporto priemones manydami, kad priešpriešiais atvažiuojantys automobiliai pasitrauks. Po rekonstrukcijos situacija pasikeitė.

REKLAMA
REKLAMA

„Pastatyti du nauji viadukai, įrengti du tuneliniai viadukai, požeminė laukinių gyvūnų perėja.

Nuovažos į šalia kelio esančius sklypus panaikintos, abipus magistralinio kelio nutiesti jungiamieji keliai, įrengtos triukšmą slopinančios sienutės, apšvietimas, apsauginės tvoros nuo laukinių gyvūnų. Tai antrasis kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai rekonstrukcijos darbų etapas. Pirmasis – šio kelio ruožo nuo 17,34 km iki 23,4 km rekonstravimas, užbaigtas 2016 m. Planuose – dar dviejų šios magistralės atkarpų (nuo 23,40 km iki 35,40 km ir nuo 45,15 km iki 56,83 km) atnaujinimo darbai. Juos numatoma baigti kitąmet.  

REKLAMA

Šokiruojanti tragedijų statistika

Vasaros pabaigoje buvo baigtas sankryžos A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga įrengimas ir šio kelio ruožo nuo 65,19 km iki 66,09 km rekonstravimas, taip pat jau parengti techniniai sprendimai intensyvaus eismo kelio atkarpos nuo 9,51 km iki 65,19 km rekonstrukcijai 2+1 atlikti.

Per 8 metus „Via Baltica“ magistralėje įvyko 550 eismo įvykių, kuriuose žuvo 175 ir buvo sužeisti 752 eismo dalyviai. Nustatyti 3 pagrindiniai eismo įvykių tipai – susidūrimas, užvažiavimas ant pėsčiojo ir apvirtimas. Daugiau kaip pusę (57,6 proc.) eismo įvykių – susidūrimai“, - rašoma išplatintame pranešime.

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų