• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Susisiekimo ministerija leis metams grąžinti žalias rodykles, tačiau neatmeta galimybės, kad kai kuriose sankryžose rodyklės galėtų likti ir daugiau. Priimtas sprendimas leis savivaldybėms geriau pasiruošti eismo reguliavimui be rodyklių, tačiau, anot susisiekimo ministro, labiausiai pasitempti reikėtų sostinei. Galutinai dėl rodyklių tikimasi apsispręsti trečiadienį.

Susisiekimo ministerija leis metams grąžinti žalias rodykles, tačiau neatmeta galimybės, kad kai kuriose sankryžose rodyklės galėtų likti ir daugiau. Priimtas sprendimas leis savivaldybėms geriau pasiruošti eismo reguliavimui be rodyklių, tačiau, anot susisiekimo ministro, labiausiai pasitempti reikėtų sostinei. Galutinai dėl rodyklių tikimasi apsispręsti trečiadienį.

REKLAMA

Žalių rodyklių situacijos aptarti antradienį susitiko J. Narkevičius ir generalinis policijos komisaras Renatas Požėla.

Policijos vadovas teigė, kad Susisiekimo ministerija teiks Vyriausybei teisės projektus, kurie leis grąžinti žalias rodykles bent metams. Pasak R. Požėlos, savivaldybių saugaus eismo komisijos spręstų, kuriose vietose turėtų atsirasti žaliosios rodyklės. 

J. Narkevičiaus teigimu, projektą bus bandoma priimti jau šį trečiadienį. Ministras pasakojo, kad dėl žalios rodyklės vietos, pasikonsultavusi su ministerija ir ekspertais, spręstų savivaldybė.

REKLAMA
REKLAMA

„Paminėsiu, kad mes vertiname tai, kad savivaldybės institucijos, už saugų eismą  <...> turėtų judėti į priekį, užtikrindama ne tik pralaidumą, bet ir pėsčiųjų saugumą. Dėl to turės atlikti ir toliau tam tikrus veiksmus, kuriuos dabar kai kurios savivaldybės, kaip probleminė Vilniaus miesto savivaldybė, iki galo neatliko“, – kalbėjo ministras.

REKLAMA

J. Narkevičius teigė, kad metai yra skirti tam, kad savivaldybės normaliai pasiruoštų ir sureguliuotų šviesoforus.

„Tikimės, kad spūstys ne tik Vilniaus mieste, dėl, neva žalios rodyklės nuėmimo, išnyks“, – vylėsi ministras.

Ministro neatmeta galimybės, kad tose sankryžose, kur žalios rodyklės klausimas bus problematiškas, ji galėtų likti ir ilgiau nei metams.

„Tas grįžimas turi būti pagrįstas, <...> kad nebūtų piktnaudžiavimo negerinti infrastruktūros, o eiti lengviausiu keliu“, – teigė J. Narkevičius.

REKLAMA
REKLAMA

R. Požėla sakė, kad nemato objektyvių veiksnių, kodėl reikėjo nuimti žalias rodykles.

„Tokia statistikos policija nedisponuoja, kad dėl žalių rodyklių būtų įvykę tragiški įvykiai“, – kalbėjo generalinis komisaras.

R. Požėlos nuomone, sprendimas, kad vairuotojas, degant raudonam šviesoforo signalui, privalo stabtelėti prie žalios rodyklės, buvo geras, todėl jo eismo dalyviai derėtų laikytis ir laikinai grąžinus senąją tvarką.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kritika Vilniui

Nuo šių metų sausio 1 d. Lietuvos sankryžose atsisakyta posūkį į dešinę leidžiančių lentelių su žaliomis rodyklėmis. Vis dėlto susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius pirmadienį patvirtino, kad žalios rodyklės į Vilniaus gatves galėtų grįžti dar metams, kol sostinė geriau pasiruoš eismo pakeitimams.

„Šiandien matome, kad situacija Vilniaus mieste nėra gera, žmonės skundžiasi, kad po nuėmimo žalių rodyklių didėja kamščiai. Tai šiandien priėmėme sprendimą, kad reikalui esant įvesime moratoriumą, tai reiškia pratęsimą žalių rodyklių galiojimo laikotarpio tam, kad savivaldybė galėtų pasiruošti ir atitinkamai įvesti pakeitimus“, – žurnalistams pirmadienį kalbėjo ministras.

REKLAMA

Kaip praėjusių metų pabaigoje aiškino Susisiekimo ministerija, lentelės su žaliomis rodyklėmis naikinamos todėl, kad, 2013–2014 metais atlikto tyrimo duomenimis, šis dešiniojo posūkio reguliavimas pavojingas pėstiesiems ir dviratininkams bei kelia chaotiškas situacijas kelyje.

Ministro manymu, Vilniaus miesto savivaldybei reikėtų pasitempti, norint užtikrinti efektyvesnį eismo reguliavimą. Nors nutarime dėl žalių rodyklių Vilniaus miestas nebus išskirtas, ministras pripažino, kad sostinėje dėl nuimtų rodyklių susidarė daugiausia problemų.

REKLAMA

Įsigaliojus naujiems eismo organizavimo reikalavimams, nuo 2020 m. pradžios prie šviesoforų nebeliko lentelių su žaliomis rodyklėmis. Taip siekiama sumažinti konfliktinių situacijų skaičių ir apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius.

Kadangi nuo 2020 m. sausio 1 d. prie šviesoforų esančios žalios rodyklės netenka galios, šių metų pabaigoje savivaldybės keliuose ir gatvėse pradėjo keisti eismo organizavimą, atsisakydamos lentelių su žaliomis rodyklėmis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šviesoforais reguliuojamose sankryžose dešiniojo posūkio reguliavimui panaudojus lenteles su žalia rodykle sumažėja į dešinę sukančiųjų laukimo laikas, tačiau padidėja konfliktinių situacijų su kitais eismo dalyviais, judančiais pagal eismą leidžiančius signalus. 

Didžiausias pavojus sukeliamas labiausiai pažeidžiamiems eismo dalyviams – pėstiesiems ir dviratininkams. Tai lemia žmogiškasis faktorius, nesugebėjimas aprėpti informacijos gausos ar elementari vairuotojo klaidos galimybė, nes būtina stebėti pėsčiuosius ir transportą, kuriems dega leidžiamasis signalas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų