Švietimo ir mokslo ministerijoje vyko diskusija dėl brandos darbo programos projekto. Aptarti mokytojų, mokinių organizacijų, aukštųjų mokyklų, tėvų pateikti siūlymai, pasirengimo įvesti brandos darbą klausimai.
Brandos darbą mokiniams planuojama įdiegti nuo 2015–2016 mokslo metų.
Brandos darbas – vidurinio ugdymo programos baigiamosios klasės mokinio ilgalaikis darbas, rengiamas per ugdymo procesą ir skirtas tobulinti, įvertinti jo bendrąsias ir dalykines kompetencijas. Mokinys brandos darbą galės atlikti pasirinkdamas tiriamąją, menų ar technologijų kryptį, dalyką ar integruotus dalykus. Numatoma, kad brandos darbas turės mokyklinio brandos egzamino statusą ir bus laisvai pasirenkamas.
Vienas iš svarbiausių brandos darbo privalumų būtų tas, kad mokinys jį rengtų atsižvelgdamas į savo pomėgius, interesus, gebėjimus. Konsultuodamasis su mokytoju, kuris vadovaus jo brandos darbo rengimui, mokinys pats formuluotų brandos darbo temą, planuotų savo veiklą, prisiimtų atsakomybę už savo mokymąsi.
Brandos darbo idėja kilo 2008 metais, kai buvo rengiamas Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo ir brandos egzaminų tobulinimo 2008–2012 metais priemonių planas. 2010 metais buvo pradėtas vykdyti technologijų mokyklinis brandos egzaminas, o 2013 metais – menų mokyklinis brandos egzaminas; šie egzaminai savo struktūra, vykdymo ir vertinimo organizavimu atspindi pagrindinius brandos darbo rengimo principus.
Brandos darbo projektą galima rasti Švietimo ir mokslo ministerijos tinklalapyje http://www.smm.lt/web/lt/teisesaktai/teisesaktuprojektai , taip pat Nacionalinio egzaminų centro, Ugdymo plėtotės centro tinklalapiuose.
Brandos darbo atitikmenys yra įdiegti kitose šalyse, pvz Estijoje (http://www.hm.ee/index.php?1510029), Danijoje (http://www.eng.uvm.dk/Education/Upper-Secondary-Education/Four-Upper-Secondary-Education-Programmes-in-Denmark), Jungtinėje Karalystėje (http://www.princeton.edu).