Už skrydžių bendrovės „Star1“ nuodėmes atsakingi ministro Eligijaus Masiulio pavaldiniai atpirkimo ožį rado sau pavaldžioje institucijoje.
Susisiekimo ministras E.Masiulis vakar informavo, kad „Star1“ tinkamai nekontroliavo Civilinės aviacijos administracija, todėl jos vadovui Kęstučiui Aurylai bus skirtas papeikimas.
Komisija saugojo savus
Tokią bausmę už tarnybinius nusižengimus K.Aurylai rekomendavo skirti Susisiekimo ministerijos komisija, tikrinusi Civilinės aviacijos administracijos veiklą.
Komisija nutarė, kad ši žinyba nevykdė praėjusių metų gruodį išleisto E.Masiulio įsakymo, kuriuo nurodomos taisyklės, kaip turi būti tikrinami orlaiviai perone.
Civilinės aviacijos administracija taip pat buvo įpareigota įvertinti sąlygas, dėl kurių oro vežėjo finansinė padėtis gali pablogėti, nors ši įstaiga rūpinasi tik skrydžių sauga.
Primetė naują funkciją
– Kaip susijęs „Star1“ bankrotas ir K.Aurylai skirta bausmė, jei Civilinės aviacijos administracija rūpinasi tik skrydžių sauga? – vakar „Respublika“ paklausė ministro E.Masiulio.
– Nesiginčiju, tai (skrydžių sauga – red. past.) yra jų pagrindinis tikslas, tačiau Civilinės aviacijos administracija turėtų pasiskaityti ir ministro įsakymus.
Jie nesiėmė vykdyti to įsakymo punkto, kur kalbama apie oro bendrovių finansinę padėtį. Nė vieno specialisto, kuris turėtų finansinį išsilavinimą ir „gaudytųsi“ šiuose reikaluose, administracija neturėjo.
– Ar dėl „Star1“ žlugimo bus nubaustas nors vienas už tai atsakingas Susisiekimo ministerijos vadovas?
– Ministerijos žmonės nebus nubausti, nes civilinės aviacijos priežiūrą vykdo Civilinės aviacijos administracija, kuri nėra savarankiška organizacija, nuleista iš dangaus.
Už „Star1“ problemą ir yra atsakingos priežiūros institucijos, kurios, pasirodo, tokios priežiūros iki galo neužtikrino.
Mes aiškinomės ir išsiaiškinome, kad Licencijavimo komisija, kuriai vadovauja viceministras R.Vaštakas, visus sprendimus priima tik remdamasi Civilinės aviacijos administracijos ir pačių oro bendrovių pateikta informacija.
Europa nurodo kitaip
Tačiau „Respublika“ išsiaiškino, kad ministras E.Masiulis, užstodamas savo pavaldinius, kalba netiesą. Už oro vežėjų finansinius reikalus, t.y. ir bankrotą, yra tiesiogiai atsakinga tik Susisiekimo ministerija.
Tai nurodo 2008 m. rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos patvirtintas reglamentas „Dėl oro susisiekimo paslaugų teikimo Bendrijoje bendrųjų taisyklių“. Jo vykdymas Lietuvoje yra privalomas.
Reglamentas nurodo, kad jei oro vežėjo licencijas išduodanti Susisiekimo ministerija įtaria, jog dėl oro vežėjui kylančių finansinių sunkumų gali būti daroma neigiama įtaka jo vykdomų operacijų saugai, ji nedelsdama praneša Civilinės aviacijos administracijai, atsakingai už Oro vežėjo pažymėjimo išdavimą.
Julius GIRDVAINIS