Užaugo tarp automobilių
„Nepamenu, kad gyvenimas būtų nesisukęs aplink automobilius. Būdamas mažas, nemažai laiko leido su seneliu, kuris visą savo gyvenimą dirbo vairuotoju, tad laisvu laiku mane mokindavo atpažinti automobilių markes“, – prisiminimais dalinasi Mindaugas.
„Pirmieji prisiminimai iš kiemo taip pat yra susiję su automobiliais. Pastoviai lakstydavau aplink tėčio mašinas, kurių nebuvo nemažai. Ironiška, didžioji dalis dėvėjo „Mazda“ markės emblemą“, – pasakoja automanas.
Ilgainiui, bėgiojimą aplink automobilius pakeitė „Colin McRae Rally“ ir „Need For Speed“ kompiuteriniai žaidimai – ko gero patys žinomiausi to laikmečio žaidimai, kol galiausiai, pradėjus eiti į mokyklą, Mindaugas namų darbus ruošdavo ne žiūrėdamas Simpsonus, o sėdėdamas tuometiniame „ASK Viesulas“ dirbtuvėse, kur vaikino tėtis dirbdavo prie raliui skirtų automobilių, bet tai buvo tik maža dalis vaikystės.
(Mindaugas šalia tėčiui priklausiusio „Mitsubishi Lancer EVO“)
Domėjimąsi automobiliais įskiepijo ne tik Mindaugo tėtis ir draugai. Nemažą įtaką vaikinui padarė pirmosios „Aukščiausios pavaros“ laidos, kurias jis išvydo per šiuo metu jau nebeegzistuojančiame „Tango TV“ kanale (dabar TV6).
„Mane sužavėjo laidos vedėjai ir jų humoras. Visas serijas esu peržiūrėjęs bent 6 kartus, kai kurias serijas, turbūt, ir daugiau. Juokingiausias vietas su klasiokais buvome išmokę atmintinai“, – prisimena Mindaugas.
„Be abejo, tiesiog privalau paminėti „MightyCarMods“ kanalą „Youtube“ platformoje. Būtent jie buvo pagrindinė priežastis, dėl kurios įsigijau „MX-5“. Kaip tik tuo metu jų kanale buvo galima išvysti vaizdo siužetą apie „MX-5“ modifikavimą, turbinos montavimą. Būtent tą mėnesį ir nusipirkau savąją.“
Tėtis – ne ką mažesnis entuziastas
„Paduok dešimtą raktą, atnešk domkratą“, – frazės, kurias Mindaugas yra girdėjęs dažniau negu didžioji dalis vaikino bendraamžių, bet tuo stebėtis nereikėtų. Kuomet tavo tėtis yra užkietėjęs automobilių entuziastas ir lenktynininkas, tepalo ir benzino kokteiliai tampa kasdienybe.
Vis dėlto, Mindaugas pasakodamas apie tėčio pomėgį taip pat priduria, jog jis nejautė spaudimo pradėti savo lenktynininko karjerą: „Kai dar buvau labai mažas, jis norėjo man kartingą nupirkti, bet aš tuo metu labai jų bijojau ir nenorėjau sėsti už kartingo vairo. Iš dalies, dėl to labai gailiuosi, nes galbūt dabar būčiau gerokai stipriau įsitraukęs į automobilių sportą. Vis dėlto, jis man visada sakydavo, jog ir vieno durniaus šeimoje užtenka ir nevertė manęs visko daryti per prievartą“, – pasakoja Mindaugas.
Vaikystėje didžiulę baimę kartingams turėjęs vaikinas, tapus studentu pasiryžo išbandyti savo jėgas mėgėjiškose kartingų varžybose, kurios vykdavo Smalininkuose. Natūralu, jog mėgėjiškose varžybose įgauta patirtis ilgainiui privedė prie itin svarbių apsisprendimų sankryžos.
„Turėjau priimti sprendimą. Ar užsiimti šia veikla profesionaliai ar geriau investuoti į automobilį ir toliau dalyvauti mėgėjiškose varžybose. Kadangi tuomet nebuvau mažas pyplys, supratau, jog lysti į profesionalų kartingų sportą neapsimoka“, – priduria vaikinas.
Pradėjo nuo elementarių darbų, baigė...
„Tik pakeisiu ratus ir laimingas važinėsiu arba patvarkysiu kelis korozijos židinius, kad būtų ramu“, – ar kada nors sau tai esate sakę? Tuomet puikiai žinosite, jog tokie bandymai apriboti savo tolimesnius veiksmus, anksčiau ar vėliau, baigiasi būnant garaže. 20 valandą, sekmadienio vakarą, žiūrint į pilnai išrinktą mašiną.
Mindaugas tikrai patenka į tų automanų gretas, kurie pradėję rūpintis automobilio technine būkle vėliau į garažo kampelį dėlios pakabos dalis, kitame kampelyje pastatys sėdynes ir kitas interjeras detales.
„Niekada negalvojau, kad viskas įgaus tokią aprėptį. O viskas prasidėjo nuo noro panaikinti korozijos židinius ir perdažyti kėbulą. Ir nors jų nebuvo tragiškai daug, tai buvo pagrindiniai tikslai. Daugiau nieko...“, – prisimena Mindaugas.
„Galiausiai viskas baigėsi tuo, jog automobilis garaže prastovėjo dvejus metus, o darbų sąrašas išaugo kelis kartus“, – priduria vaikinas.
Mindaugas tikina, jog automobilio „restauracijos“ procesu paskatino užsiimti netikėtos pažintys. Draugai, kurie taip pat vairavo šį japonišką rodsterį bei nemaža Lietuvos „Mazda MX-5“ gerbėjų bendruomenė.
„Automobilio tvarkymo proceso metu, būtent bendraminčiai leido susipažinti su tam tikrais sprendimais, kurie tapo savotišku išsigelbėjimu. Kolega – Dovydas, supažindino mane su varžtų cinkavimu ir įvairių dalių milteliniu dažymu. Lukas – su programuojamais galiniais žibintais su LED technologija“, – padėką išreiškia Mindaugas.
Supratęs, jog kėbulo darbai ir dažymas užtruks gerokai ilgiau, Mindaugas į automobilio tvarkymo procesą pradėjo žiūrėti racionaliau.
„Labai ramiai viską apgalvojau ir pradėjau ardyti ką įmanoma ir proceso eigoje, viską atnaujinti. Iki šiol nebuvau prisilietęs prie abiejų tiltų ir šakių – šį džiaugsmą pasilikau ateinančiai žiemai. Visą kitą – perrinkta, nei vienas išsuktas varžtas nebuvo įsuktas atgal nepercinkuotas ar apskritai nepakeistas, kiekvieną varžtelį ir veržlę tepiau vario tepalu surenkant, kiekvienas nuimtas metalinis laikiklis ar kita detalė buvo perdažyta milteliniu būdu. Darbu buvo atlikta be galo daug“, – žiūrėdamas į žalią „MX-5“ pasakoja Mindaugas.
Kadangi automobilis – kaip didžiulis konstruktorius, kurį išrinkti ir vėl surinkti nėra labai lengva. Net jeigu tai darote norėdami užsidirbti, retkarčiais netgi sunkesnis priėjimas prie priekinio žibinto lemputės gali priversti pasinaudoti riebių žodžių žodynu, kuris pro langą nuolatos žiūrinčios kaimynės ausis priverstų nulinkti.
„Šiaip esu nervuotas žmogus – tai iš tėčio paveldėjau. Keiksmažodžių dirbant prie automobilio būna daugiau nei paprastų žodžių, bet kažkaip visada išlaikydavau šaltą protą, žinojau, kad jei kažkas nesiseka tai mano kreivų rankų kaltė, o ne automobilio“, – juokdamasis priduria Mindaugas.
Bendraminčių įvertinimas – svarbus
Kuomet vairuoji arčiau žemės prigludusią, nestandartiškai skambančią ir atrodančią „Mazdą“, būtų keista, jeigu toks automobilis netrauktų aplinkinių dėmesio.
„MX-5“ – kirpėjų automobilis arba labai lėtas automobilis. Tai – žanro klasika. Vis dėlto, iki šiol neteko susidurti su žmonėmis, kurie siektų įskaudinti. Kažkas yra su „Mazdom“, apvalios formos, nulis agresijos, žmonėms jos patinka. Tik, turbūt, labiau vaikinams nei merginoms“, – priduria Mindaugas.
Ir vis dėlto, nepaisydamas visų komplimentų, Mindaugas labiausiai džiaugiasi ne kiek pačiu automobiliu, o naujomis pažintimis.
„Aš visada sakau, kad mašinos išliks mašinomis, bet draugystė kuri atsiranda per jas yra neįkainojama, bet tuo pačiu norisi paminėti, kad šilčiausias prisiminimas išlikęs mano galvoje – tai praleistas laikas su tėčiu dirbant prie automobilio. Būtent jam labiausiai norėčiau padėkoti. Žinoma, atskirą padėką reikėtų nusiųsti mano žmonai – Karolinai, ir visiems draugams, kurie vienaip ar kitaip prisidėjo ir padėjo plušant prie šios išverstaakės „Mazdos“, – pabrėžia Mindaugas.
Norėdami stebėti tolimesnę Mindaugo projekto eigą, užsukite į „
Instagramą“.
Atliktų darbų sąrašas:
- Pilnai perdažyta originalia „British Racing Green“ spalva (kodas HU)
- „Ultralite TB0“ (15x8, et0) su „Nankang NS2R“ padangomis
- GV priekinė lūpa
- „Roadster“ užpakalinė lūpa
- „Feed“ stiliaus slenksčiai
- Perdarytas vienetinis „Rooster tail“ spoileris
- „Eunos roadster“ galinė blenda
- „Raydyot“ stiliaus veidrodžiai
- „ILmotorsport“ valytuvų dangtis
- Naujas priekinis stiklas
- Pakeisti durų stiklai
- „Moss Europe“ priekiniai požibinčiai su oro paėmimu
- „Eunos Roadster“ priekiniai priešrūkiniai žibintai
- Nauji „Lada 2101“ priekiniai žibintai
- USA/JDM Šviečiantys buferių reflektoriai
- Originalus Hardtop
- „G.R.A.M.S. Styling“ hardtopo spoileris
- „Lightsup.pro“ sekvenciniai programuojami galiniai LED posūkių moduliai
- Elektrinė antena
- Orginali „Bride Brix I“ sėdynė, bėgeliai originalūs, pagal užsakymą iš „Bride“ gamyklos Japonijoje
- Raid Prototypo stiliaus 31cm vairas, pagal užsakymą padarytas centras ir HKB sports signalo mygtukas
- Orginalus Mazdaspeed rollbaras
- Orginalūs Takata 4 taškų diržai
- Finecut V2 shortshifteris
- REVlimiter protoypo spidometro ciferblatai
- Naujas „Prestige Autotrim“ minkštas stogas
- Rankų darbo aliuminiai ortakių žiedai
- „BMW E30“ Laikrodis su stalčiumi
- Taip pat yra gesintuvas ir diržų peilis saugumui.
- „Pioneer“ naujesnio modelio magnetola
- Labai daug kas perdažyta milteliniu būdu ir percinkuota
- 1.8 BP serijos motoras
- „Torsen“ type 1 LSD
- Laidynas pervilktas pintu kembriku
- Roadster "rasporkė"
- „Fast5“ aliuminis radiatorius
- „Jass performance“ radiatoriaus užsklanda
- „Davefab“ rankų darbo išsiplėtimo bakelis
- „Davefab“ rankų darbo vandens rezervuaras
- „Finecut“ aušinimo kelio keitimas
- Legendinis Custom pilnas išmetimas
- „XTD“ Stage2 sankaba
- „Technix“ reguliuojamo aukščio ir kietumo amortizatoriai
- Mažas sportinio tipo akumuliatorius